Vraag

Wifi probleem met BBOX 2

  • 2 May 2017
  • 3 reacties
  • 391 Bekeken

Test van mijn lijn lijkt ok, mijn computer staat op ongeveer 1,5 meter van mijn BBOX; Heb al geprobeerd met BBOX 2 op andere zender te zetten maar probleem blijft hetzelfde.
Probleem : Regelmatig blijft het systeem van wifi haperen en dan plots terug in werking. Zou het niet liggen aan de BBOX 2?
Graag een oplossing AUB
Suske748

3 reacties

heb je de bbox2 al eens herstart (5 seconden stroomloos zetten)
heb je ook problemen als je de computer rechtstreeks verbindt met de boox via een utp netwerkkabel.
Het zou mss ook beter zijn van je bbox2 om te ruilen voor een bbox3, dit vraag je best eens aan het proximus team.
Privébericht sturen naar Proximus team kan je door 
      te klikken op deze link hier > https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679
       (daar je tekst invullen in het voorziene tekstveld en nadien klikken op 'Verstuur' = verzenden)
Je kan natuurlijk ook gewoon wachten tot iemand van proximus hier reageert
Reputatie 6
Badge +3
Bb2 is nooit goed geweest qua wifi dus omruilen naar bb3 is inderdaad het beste .
Je kan ook bellen naar 080022800 om een bb3 te vragen.
Dat heb ik persoonlijk toch nooit ondervonden, ik werk wel meestal op 2.4 Ghz met mijn laptop en de miserie is met mijn bb3 net dezelfde als met de bb2 , namelijk gans de 2.4 band overbezet, dus je weet wat dit wilt zeggen ;-)
Maar de bb3 heeft wel ander en beter eigenschappen zoals wifi-n en wifi-ac enz....(B-box3specificaties)
Het is ook zo dat de bb3 toch op verloop van tijd de bb2 volledig gaat vervangen.
Voorbeeld:
op bb3 haal ik momenteel op wifi-2.4 met laptop wifi-n = 60Mbits/s dit is voor de bb2 = 21Mbits/sec
en dit als ik niet al te veel gestoord wordt door wifi signalen van buren.
soms wifi onderbreking met bb3-(wifi2.4) krijg ik als de buren er goed doorkomen
zie ik dan ook met wifi analyser = InSSider.

Reageer