Beantwoord

Wifi gebruik op Pay&Go

  • 6 February 2017
  • 3 reacties
  • 593 Bekeken

Hallo,

We zijn onlangs overgestapt naar Proximus, wegens het aanbod Tuttimus.
De mogelijkheid van een Pay&Go-kaart voor mijn (11j) dochter leek ons wel geschikt om ook aan te schaffen omdat abo-kosten nog te hoog zouden zijn voor haar.

Momenteel moet het internet thuis en TV nog worden overgeschakeld en maken we dus nog gebruik van de Telenet-Wifi.
Ik heb onze MyProximus - instellingen in orde gebracht of wilde deze in orde brengen ivm de wifi die overmorgen zal worden geactiveerd.

Klopt het nu dat mijn dochter niet eens op onze Proximus-wifi zal kunnen inloggen omdat ze enkel een Pay&Go kaart heeft (dan behalve tegen betaling)? Zo zijn wij verplicht om toch een abonnement te nemen of een maandelijks bedrag te betalen zodat ze wat thuis of bij haar oma kan surfen?
Eigenlijk is dat data-verbruik toch voor de Tuttimus-abonnent.
Ik kan ze wel mee op de Telenet-wifi zetten (ook hotspot) dmv mijn inloggegevens, gaat dit dan niet bij Proximus???
De volgende vraag dient zich dan ook aan: kan ik mijn bezoek niet op mijn eigen wifi laten surfen?

Danku voor de antwoorden!
icon

Beste antwoord door WouterM 8 February 2017, 11:57

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 1
Badge
SonjaN,

Wanneer je wifi gebruikt is dit gratis, ttz het zal niet van je dochters P&G gaan. Het dataverbruik zal enkel van jouw (internet) downloadcapaciteit gaan. Als je bezoek bij jouw komt en je heeft je paswoord van de Wifi, dan zullen zij ook gratis kunnen surfen, maar wordt wel van jouw download afgenomen. Surf je via een hotspot, dan gaat dit ook van je Eigen download genomen worden (inloggen met je inloggegevens).

Mvg,

Didier
Reputatie 5
Badge +2
Beste Sonja,

Wanneer je Proximus producten actief komen te staan, kan je dochter met haar Pay&Go perfect connecteren via je WiFi, indien haar toestel WiFi ondersteunt.

Dit is wel verschillend van de Proximus Mobiele hotspots, waarbij een Pack gebruiker de mogelijkheid heeft om op verplaatsing zich aan te melden op het internet via een nabijgelegen Proximus modem. Om dit te kunnen gebruiken, moet de nummer wel in het betrokken pack zitten, maar thuis kan ze wel degelijk gebruik maken van de WiFi mogelijkheden die via je modem worden voorzien. Als ze bij de oma is, kan ze zich daar ook apart aanmelden via de WiFi, als ze het nodige paswoord kan ingeven dat gekoppeld is aan het internet abonnement van de oma. Dit geldt ook voor je eventueel bezoek. Indien je hen jouw wachtwoord van de WiFi meegeeft, kunnen zij zich ook aanmelden aan jouw internetabonnement en kunnen zij ook zo surfen.

Wel kan ik je nog meegeven dat de MyProximus app, die je nodig hebt om je aan te melden voor de hotspots, zuiver gepersonaliseerd kan gebruikt worden. Dit wil zeggen dat zij bijvoorbeeld niet jouw myproximus gegevens kan gebruiken om zich aan te melden voor de mobiele hotspots. Wil ze alsnog de Proximus mobiele hotspots gebruiken, dan zal hiervoor 5 EUR worden aangerekend per maand.

Mvg,

Wouter
Danku voor de reacties en uitleg!
Zo is het terug duidelijk!

Reageer