Wifi & ethernet probleem met iMac & de Philips SNV6520

  • 6 January 2011
  • 2 reacties
  • 1120 Bekeken

  • Apprentice
  • 1 reactie
Mijn ouders hebben een nieuwe iMac (met laatste updates) aanschaft en ik heb die gisteren willen connecteren in hun Wifi netwerk. De iMac vind een hele boel kanalen, dus op zich is dat al goed, maar als ik wil connecteren (geef dan de WEP sleutel in zoals ik doe voor mijn laptop, ipod touch etc...) dan krijg ik steeds een connectie time out. Zelfs met de ethernet kabel wil hij maar geen connectie maken.

Ik heb zowat alle kanalen afgelopen, en instellingen aangepast, alle security afgezet en terug gereset... kabel van de tv box ingestoken (die kabel werkt zeker) andere eth poort genomen etc.. njet

Bij mezelf thuis werkt het probleemloos met wifi en ethernet, bij mij schoonmoeder werkt de ethernet ook zonder problemen.

Incompatibiliteit tussen de modem/router en iMac?

2 reacties

Zou moeten werken met Mac.

Lijkt mij eerder een conflict tussen de netwerkinstellingen van de bbox en de mac (vb: DHCP uitgeschakeld op de bbox maar de mac verwacht wel een automatische toekenning van het ip-adres; gateway-ip op de mac verkeerd ingesteld; ...).

Het kan natuurlijk altijd dat er een probleem is met de bbox, maar ik zou toch eerst de netwerkinstellingen eens goed nakijken.
Ik heb automatisch en manual instelling geprobeerd met een IP in de range. een van mijn eerste gedachten was ook die DHCP. In de modem log zag ik iets van DHCP, maar ik ben de juiste fout boodschap vergeten.

Blijkbaar zijn er meer mensen met dit probleem heb ik op de Apple fora gezien. vooral met de nieuwere imacs.

Ik ga eens iets heel raar proberen nog, en dat is de wifi router dat bij mij nog staat, aansluiten op die van Philips/Belgacom en zien dat de mac met die van mij eventueel werkt op die manier.

Meer ideeen zijn nog steeds welkom

Reageer