Sinds vandaag heb is er een B-Box 2 geïnstalleerd bij mij thuis. Dit op aanvraag van belgacom zelf en door een installeur van belgacom.
In het begin leek alles in orde, de pc heeft internet via een ethernet kabel (werk nu nog altijd zeer goed) en in het begin had ook de laptop draadloos verbinding (via wifi)
Nu de problemen begonnen toen ik probeerde om met mijn ipod touch draadloos te surfen, wat met de vorige router perfect lukte. Nu dus niet. De ipod vind het netwerk wel (de naam is zichbaar en het signaal is 3 blokjes (van de 3) ). Maar soms als ik probeer te verbinden geeft hij al van in het begin een error dat het verbinden niet mogelijk is, of pas later als ik een app open die internet gebruikt.
Ook staat er bij de gegevens van het internet vaak niks (bij de ipod), alle vakjes zijn leeg, (IP-adres, subnetmasker, router DNS, zoekdomeinen) alles is wit, nu soms staat het wel allemaal ingevult en heeft mijn ipod heel even zeer traag internet, al valt dit rap terug uit.
Nu is vandemiddag de laptop gechrast toen we mozilla-firefox opende. laptop herstart, geen problemen, maar nu kan ik geen verbinding meer maken met het internet. De laptop ziet het netwerk wel, en ik kan het selecteren.
De laptop kan zelfs tijdelijk een beperkte verbinding maken. Dan staat er dat de laptop wel verbonden is, maar dat er geen internet toegang is.
Het @, de antenne, het logo van pc 1 en DSL branden op de b-box2.
Graag zou ik weten hoe ik dit kan oplossen, of dit gewoon ergens een instelling is die ik moet aanpassen? of een nieuwe BBox?
Bladzijde 1 / 1
Het probleem met de laptop heb ik kunnen oplossen, (ben hier niet zekr van maar er is terug draadloos internetverbinding, nu hopen dat deze verbinding blijft)
Dit probleem heb ik opgelost door bij netwerkverbindingen de LAN verbinding te selecteren (eigenschappen)
Dan de Eigenschappen van 'internet protocol versie 4' en daar het bolletje 'De volgende DNS adressen gebruiken' selecteren. En dan bij deze 2 DNS adressen
195.238.2.21 en 195.238.2.22 in te geven.
Hierna kon de laptop dus verbinding maken. Nu de verbinding was terug weggevallen, maar kan terug hersteld worden, maar de verbinding lijkt heel instabiel.
Bij de Ipod blijft het probleem hetzelfde 'Geen verbinding mogelijk met netwerk', De ipod laat wel het netwerk spontaan tonen, de verbinding mislukt gewoon.
Dit probleem heb ik opgelost door bij netwerkverbindingen de LAN verbinding te selecteren (eigenschappen)
Dan de Eigenschappen van 'internet protocol versie 4' en daar het bolletje 'De volgende DNS adressen gebruiken' selecteren. En dan bij deze 2 DNS adressen
195.238.2.21 en 195.238.2.22 in te geven.
Hierna kon de laptop dus verbinding maken. Nu de verbinding was terug weggevallen, maar kan terug hersteld worden, maar de verbinding lijkt heel instabiel.
Bij de Ipod blijft het probleem hetzelfde 'Geen verbinding mogelijk met netwerk', De ipod laat wel het netwerk spontaan tonen, de verbinding mislukt gewoon.
Door het draadloos kanaal op 6 te zetten kan mijn ipod inderdaad nu wel verbinding maken, de laptop maakte deze ochtend ook spontaan verbinding zonder problemen deze keer. Nu hopen dat het zo blijft en alvast bedank ;)
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.