Beantwoord

Wifi 2.4 werkt niet

  • 29 oktober 2017
  • 6 reacties
  • 2213 Bekeken

Beste,
Enkele maanden geleden hadden we plots problemen met de wifi ( Bbox2)
Laptop en gsm's vonden het signaal maar kon niet op internet.
Alles geprobeerd ondertussen ook gebeld naar de helpdesk en zo
de Bbox 2 vervangen met een Bbox 3.

Dit heeft 2 maanden heel goed gewerkt.
Nu sinds een week hebben we met de gsm's geen wifi.
De 2.5gHz vinden we niet.
De 2 Laptops zien ook de 5.0, deze werkt perfect!
Terug alle mogelijkheden getest, kanaal gewijzigd, gereset
maar niets dat helpt, zelfs de fon vind ik niet.
Met de app Wifi Analyzer kan ik de 2.4 ook niet vinden.
Natuurlijk zien we wel de buren, maar onze wifi niet!

Ondertussen een andere modem geplaatst op dezelfde plaats die ook 2.4 uitzend en met daarmee hebben we geen enkel probleem.
Continue verbinding met het netwerk.
Wat zou er kunnen fout lopen?
icon

Beste antwoord door Martin 29 oktober 2017, 21:14

Heb je de reset van de modem gedaan door het reset knopje achteraan in te drukken en pas los te laten tot alle leds vooraan doven uitgenomen de uiterst linkse led?
Bekijk origineel

6 reacties

Heb je de reset van de modem gedaan door het reset knopje achteraan in te drukken en pas los te laten tot alle leds vooraan doven uitgenomen de uiterst linkse led?
Ja, 2 maal al uitgevoerd.
Want dan is alles terug in fabrieksinstellingen.
Als je naar de interface surft van je bbox http://192.168.1.1 en daar als User inlogt met wachtwoord dat op de sticker van je bbox staat en een kijkt onder je 2.4 wifi staat daar wifi actief en ook je wifi SSID (die iets heeft als naam wifi-2.4-XXXX).
ja alles staat aan van de 2.4
Ik versta er echt niets meer van.
5.0 werkt perfect.
Ja dan kan het bijna niet anders dan dat je wifi-2.4 radio (transreceiver) in je bbox defect is !
Ik zou eens naar de helpdesk bellen morgen op 0800 22 800 of
als je liever niet belt dan een privébericht sturen

Een privébericht sturen doe je door te klikken hier > ⏩link,
je tekst invullen in het voorziene tekstveld en vervolgens klikken op 'Versturen' = verzenden.
Reputatie 7
Badge +6
Hey LaurentDP, kan je de wifi naam eens wijzigen naar iets anders en dan opnieuw controleren of deze niet beschikbaar is? Indien het nog steeds niet werkt, gaan we deze (opnieuw) moeten vervangen. De omruiling gebeurd via UPS. Je kan via deze link een UPS punt kiezen. Houd ons op de hoogte!

Reageer