Beantwoord

Werkt de PLC adapter +wifi als Powerline?

  • 28 February 2017
  • 9 reacties
  • 1763 Bekeken

Hallo

Ik heb onlangs een powerline gekocht maar deze werkte niet naar behoren (slechts 30 bits pers seconde).
Vanuit Proximus zou ik 100 bits per seconde mogelijk zijn. Aangezien dat bij deze powerline (TPLINK WPA4225 Kit) niet mogelijk was, heb ik een vraag. Hoeveel bits zouden er mogelijk zijn met de PLC adapter van proximus? Of werkt deze niet als soort powerline?

Met Vriendelijke groeten
icon

Beste antwoord door RobrechtB 28 February 2017, 15:29

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Dag Noah,

Dit zijn de eigenschappen van de PLC die wij verkopen in de winkel.

- Transfersnelheden tot 1200 Mbps (1.2 Gbps)

- Gigabit ethernetpoort (10/100/1000 Mbps)

- Range+ technologie die zorgt voor een groter bereik door het gebruik van de derde koperdraad van het electrisch net (fase, nulleider en aarde (grond))

- AES 128 bit Encryptie

- Tot 16 Ampère geleverd op het stopcontact

- Verzwakkingsfliter : 2 - 68 MHz

Mvg, Robrecht
Reputatie 4
Badge +2
Dat hangt af van je elektriciteitsbedrading en of je op eenzelfde of een andere kring zit. De TPLINK 4225 is 500Mbps en je haalt maar 30Mbps, dit zal niet anders zijn bij een ander merk. Het is de bedrading die voor de verlaging zorgt.
Aangezien de Proximus PLC's van het AV2 type zijn kunnen ze wel hogere snelheden halen!
voor wat meer informatie klik hier
Zijn deze PLC adapters compatibel met een verouderde adapter van belgacom die verbonden is met de Digibox van TV 1?

Homeplug AV kan samen werken met Homeplug AV2 maar dan geniet je niet van de voordelen van AV2.
Dus welke optie koop ik het best? Voor het aansluiten van 2 extra digiboxen?

Trouwens hoeveel ether poorten heeft elke adapter?
Homeplug AV kan samen werken met Homeplug AV2 maar dan geniet je niet van de voordelen van AV2.
Denk dat je best voor alle zekerheid de AV2 versies gebruikt je kan er één zetten aan de bbox kant en dan aan iedere decoder ook één.
Maar met 100 procent zekerheid zeggen dat het foutloos gaat werken kan je nooit op voorhand zeggen, moet je in de praktijk kunnen uittesten.

Je hebt ook nog de mogelijkheid om met hun wifi bridges te werken, daar heb je geen nodig aan de B-box3 kant maar wel één aan de kant van iedere decoder, weeral kan je dit niet verzekeren dat dit systeem feilloos gaat werken hierbij speelt de verzwakking van het signaal een rol dat funtie is van de afstand en doorgang van materialen zoals muren.
Is er dan een soort niet goed geld terug garantie?
Denk dat je best voor alle zekerheid de AV2 versies gebruikt je kan er één zetten aan de bbox kant en dan aan iedere decoder ook één.
Maar met 100 procent zekerheid zeggen dat het foutloos gaat werken kan je nooit op voorhand zeggen, moet je in de praktijk kunnen uittesten.
Dat zou ik inderdaad afspreken in de Proximus Shop.

PS: Je hebt ook nog de mogelijkheid om met hun wifi bridges te werken, daar heb je geen nodig aan de B-box3 kant maar wel één aan de kant van iedere decoder, weeral kan je dit niet verzekeren dat dit systeem feilloos gaat werken hierbij speelt de verzwakking van het signaal een rol dat functie is van de afstand en doorgang van materialen zoals muren.

zo zou je kunnen afspreken als het met wifi bridge niet werkt om dan te ruilen met plc's.

zie ook voor wat uitleg omtrent wifi bridge : klik hier



zie verder ook op Proximus site :
klik hier > draadloze-oplossingen

Reageer