Welke snelheid is mogelijk op mijn lijn

  • 6 September 2011
  • 8 reacties
  • 1431 Bekeken

Even onze situatie schetsen.

We hebben hier al een hele tijd een internet aansluiting via Belgacom (sinds midden jaren '90).

Ons toenmalige abonnement was een ISDN verbinding bij 'Interpac' als ik me nog goed kan herinneren (maildomain was iets in de trend van @mail.interpac.be). Later is dit veranderd naar Skypro en nog later naar Skynet. Vanaf het moment dat ADSL beschikbaar was zijn we van ISDN naar ADSL overgeschakeld. De modem die we hier voor kregen was een 'Alcatel 1000 ADSL' die een ADSL verbinding maakt over ISDN.

Ano 2011 is de situatie nog steeds hetzelfde. We hebben bijna 11 jaar later nog steeds dezelfde modem en 16 jaar later nog steeds dezelfde ISDN kast.

We hebben over deze tijd wel verschillende abonnementen gehad, vooral omdat de formules veranderden. Momenteel zitten we op Internet Intense met een vast IP (we hadden een gemiddeld verbruik van 30 GB en een vast IP voor remote toegang tot ons netwerk).

Volgens de site betalen we momenteel voor een snelheid van 30 Mbps/4.5 Mbps. Volgens speedtest.net halen we echter maar: ping 51 ms, Download speed 2.85 Mbps, Upload speed 0.43 Mbps.

Als ik de beschikbaarheid van de diensten controleer zie ik 'beschikbaar ADSL' voor internet en 'beschikbaar 2 TV's / 1 HD' voor Belgacom TV. Als ik via de tool van Dommel kijk dan zouden we een speedconnect plus abonnement kunnen nemen (tot 30 mbps).

Hoe kunnen we onze snelheid laten verhogen? Hoe weten we welke snelheden mogelijk zijn over onze lijn? En moeten we hiervoor een nieuwe modem aankopen? Is het mogelijk om deze snelheid te halen met ADSL over ISDN?

8 reacties

Badge
die intense snelheden zal je niet kunnen halen want anders zou je 3 TV's waarvan 2HD moeten zien.
1 tv in HD zal dit eerder een 16,5 / 2 Mbit profiel zijn zie ook => http://bgctv.skynetblogs.be/ en hieronder voor meer uitleg

♦ Welke snelheid is haalbaar bij mij? https:///posts/acea76b86f" target="_blank
BGC-TV Beschikbaarheid & Aansluitmogelijkheden
je kan altijd eens contact opnemen met de klantendienst op 0800 22 800
waar ze u graag verdere info zullen verschaffen
Maar je kan ook eens de beschikbaarheidstest van belgacom tv doen:
KLIK ⇒ http://www.belgacom.be/private/nl/jsp/dynamic/productCategory.jsp?dcrName=webcheck_tv" target="_blank

Als je daar krijgt dat HD beschikbaar is = VDSL2
Als je daar krijgt dat je 1 tv in HD kan aansluiten = 16,5 Mbit
Als je daar krijgt dat je 3 tv's kan aansluiten waarvan 1 in HD = 20 Mbit
Als je daar krijgt dat je 3 tv's kan aansluiten waarvan 2 in HD = 30 Mbit
(bij favorite abonnement zal dit afgeknepen worden op 25 Mbit)
♦ Beschikbaarheidstest belgacom TV: verschil 20 Mbit versus 30Mbit https:///posts/ba0d991aa9
via de beschikbaarheidstest van belgacom tv kan je op voorhand zien wat je kan verwachten.
Pas bij mogelijkheden tv kan je het verschil opmerken tussen 20 en 30 Mbit
• 20Mbit: bij mogelijkheden zie je dat bij 3 tv's je geen 2 tv's in HD kan krijgen
• 30Mbit: bij mogelijkheden zie je dat bij 3 tv's je wel 2 tv's in HD kan krijgen
PS: VDSL wordt niet meer geleverd door Belgacom.
Indien VDSL2 niet beschikbaar is zullen ze opleveren in
ADSL2 (max 12/0,5 Mbit) of
ADSL (max 4,6 Mbit)
inderdaad een 16,5/2 vdsl2 profiel, dan lijkt comfort mij het aangewezen abo, al of niet aangevuld met de optie onbeperkt

mvg
Reputatie 2
Badge
en wat is de max. snelheid als er staat:
2 tv aansluitingen mogelijk waarvan 1 HD
1HD dat is het een 16,5/2

bij zowel 20/2 als 30/6 zijn 2HD mogelijk, waarbij je bij 30/6 3tv's kan aansluiten waarvan 2 in HD

mvg
Bedankt voor de reacties!

Morgen dan nog maar eens langs gaan bij de Belgacom winkel. Hopelijk is er een gewone VDSL2 modem beschikbaar ipv een alles in één apparaat (ivm VPN problemen).
Je dedoelt dan dat de modem/router in de decoder zelf geintegreed zit zoals bij mobistar als ik mij niet vergis of was het nu een andere tv boer, ik ben het kwijt ?

In ieder geval bij BGC is de VDSL2 Modem/router (B-Box2) appart van de de Decoder.
Beste JMDP,

De informatie die door mijn medeposters gegeven wordt is correct.
Houdt u er wel rekening mee dat Belgacom geen modems meer verkoopt die werken op een ISDN lijn.
Als u mij uw abonnementsnummer in een privébericht doorstuurt, kan ik voor u nagaan welke mogelijkheden u heeft.
Uw mogelijke abo, lijntechnologie, snelheid en welke voor u beschikbaar zijn met behoud van uw fixed ip.

Mvg,

Eva van Belgacom

Reageer