Beste,
Ik overweeg een overstap van telenet naar Belgacom.
Nu vraag ik me echter wel af welke download snelheid ik kan halen met het Belgacom favorite abonnement?
men spreekt van 25Mbps, maar dit is natuurlijk theoretisch.
Ik weet niet welke lijn beschikbaar is in Maaseik maar heb begrepen dat voor Belgacom internet favorite een VDSL lijn nodig is, beter nog de VDSL2.
Nergens vind ik iets terug als deze laatste (VDSL2) al beschikbaar is in mijn regio.
kan iemand me hierover inlichten?
Stel ik schakel over van Telenet naar Belgacom, en er is bijvoorbeeld alleen de VDSL lijn beschikbaar, moet ik dan later wanneer de VDSL2 lijn ook hier beschikbaar is, bijbetalen om hierop om te schakelen of gebeurd dit kosteloos?
Alvast bedankt
mvg
Jurgen
Bladzijde 1 / 1
beste
je kan altijd eens contact opnemen met de klantendienst op 0800 22 800 waar ze u graag verdere info zullen verschaffen
maar je kan ook eens de beschikbaarheidstest van belgacom tv doen:
http://www.belgacom.be/private/nl/jsp/dynamic/productCategory.jsp?dcrName=webcheck_tv
als je daar krijgt dat HD beschikbaar is = VDSL2
als je daar krijgt dat je 1 tv in HD kan aansluiten = 16,5mbit
als je daar krijgt dat je 3 tv's kan aansluiten waarvan 1 in HD = 20mbit
als je daar krijgt dat je 3 tv's kan aansluiten waarvan 2 in HD = 30mbit (bij favorite abo zal dit afgeknepen op 25mbit)
VDSL wordt niet meer geleverd door Belgacom
indien VDSL2 niet beschikbaar is zullen ze opleveren in ADSL2 (max 12/0,5) of ADSL (max 4,6mbit)
mvg
je kan altijd eens contact opnemen met de klantendienst op 0800 22 800 waar ze u graag verdere info zullen verschaffen
maar je kan ook eens de beschikbaarheidstest van belgacom tv doen:
http://www.belgacom.be/private/nl/jsp/dynamic/productCategory.jsp?dcrName=webcheck_tv
als je daar krijgt dat HD beschikbaar is = VDSL2
als je daar krijgt dat je 1 tv in HD kan aansluiten = 16,5mbit
als je daar krijgt dat je 3 tv's kan aansluiten waarvan 1 in HD = 20mbit
als je daar krijgt dat je 3 tv's kan aansluiten waarvan 2 in HD = 30mbit (bij favorite abo zal dit afgeknepen op 25mbit)
VDSL wordt niet meer geleverd door Belgacom
indien VDSL2 niet beschikbaar is zullen ze opleveren in ADSL2 (max 12/0,5) of ADSL (max 4,6mbit)
mvg
Hallo xenne bedankt voor je reactie, ik heb net eens gekeken.
Blijkbaar kan ik 2 tv's aansluiten en niet HD kijken, dus ik veronderstel dat het internet dan redelijk traag gaat zijn niet?
Dan misschien toch best even afwachten tot VDSL2 beschikbaar is ...
Blijkbaar kan ik 2 tv's aansluiten en niet HD kijken, dus ik veronderstel dat het internet dan redelijk traag gaat zijn niet?
Dan misschien toch best even afwachten tot VDSL2 beschikbaar is ...
beste
dan zal je blijkbaar op adsl2 aangesloten worden, daarmee kan je de favorite specificaties helaas niet halen
wat je nu gaat doen laat ik aan u over, 't is in ieder geval goed dat je vooraf uw huiswerk gemaakt hebt
mvg
dan zal je blijkbaar op adsl2 aangesloten worden, daarmee kan je de favorite specificaties helaas niet halen
wat je nu gaat doen laat ik aan u over, 't is in ieder geval goed dat je vooraf uw huiswerk gemaakt hebt
mvg
Inderdaad ik vrees er ook voor.
Hier ga ik waarschijnlijk geen genoegen mee kunnen nemen, het verschil met telenet gaat in dit geval echt te groot zijn, dus nog maar even afwachten en geregeld eens checken wat beschikbaar is.
Alleen spijtig dat ik nergens geen info vind over eventuele plannen van Belgacom om die VDSL2 hier te voorzien.
In ieder geval zoek ik me alles tot het puntje uit vooraleer ik een beslissing neem want ben in het verleden al vaker bedrogen uitgekomen...
Bedankt alvast.
Hier ga ik waarschijnlijk geen genoegen mee kunnen nemen, het verschil met telenet gaat in dit geval echt te groot zijn, dus nog maar even afwachten en geregeld eens checken wat beschikbaar is.
Alleen spijtig dat ik nergens geen info vind over eventuele plannen van Belgacom om die VDSL2 hier te voorzien.
In ieder geval zoek ik me alles tot het puntje uit vooraleer ik een beslissing neem want ben in het verleden al vaker bedrogen uitgekomen...
Bedankt alvast.
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.