Skip to main content
Om Belgacom tv te kunnen ontvangen moet ik om bepaalde redenen (telefoon ligt op een binnencentrale) eerst een aparte kabel trekken van zo'n 30meter, vertrekkende van de intro (= aansluitdoos waar Belgacom in mijn woning binnenkomt) naar de modem van digitale tv.

Een UTP kabel (+/-8m) ligt reeds klaar voor aansluiting van deze modem naar de decoder die dicht bij de tv staat.

Nu blijkt er, ook binnen belgacom, veel discussie te bestaan welke kabel ik best gebruik tussen de intro en de modem. Een gewone VVT kabel (4 aderig) of een UTP kabel of een VDSL2 kabel.

Ik wil gewoon de juiste keuze maken en vermijden dat ik nadien storingen of andere problemen heb.

Wie kan mij helpen de juiste beslissing te nemen?

Snap niet waarom je je modem niet meteen aan de intro kan plaatsen?

Dit geeft het minste kans op problemen en je gaat van daaruit verder met cat5 naar de decoder.

Indien niet mogelijk, zeker geen gewone UTP gebruiken maar SF/UTP of VVT! Dienen sowieso getwiste paren te zijn.

Ik heb gewoon een ronde telefoon kabel VVT (4x0.6) met 4 stijve draadjes er in getrokken (waarvan 2 gebruikt) van 15 m tussen intro en modem (bbox2) en heeft nog geen aanleiding gegeven tot problemen. (overal te krijgen Makro, Hubo enz...)

Eerst stond modem aan intro en dan met PLC gewerkt tot aan decoder maar dit gaf problemen (3 fasig net bij mij)

mvg

Beste Etienne,

Er zijn inderdaad 2 mogelijkheden. Modem bij intro en dan verlengen met UTP cat5. Of de manier waarop u het zou doen, lange kabel tussen modem en intro. De kabel hiervoor kan u heel makkelijk aankopen in een belgacom center. Dit is een VVT kabel.

MVG,

Eva van Belgacom

Reageer