Vraag

Wegvallen van internet

  • 6 October 2016
  • 20 reacties
  • 444 Bekeken

ik heb een paar dagen een probleem, mijn pc staat in verbinding met het internet via wifi en regelmatig valt deze weg. er staat dan bij de verbinding "identificeren internettoegang ".ik heb een bbox 3 en windows 10
weet er iemand hoe ik dit kan oplossen?
bedankt in ieder geval

20 reacties

Reputatie 4
ik heb een paar dagen een probleem......l
!
via wifi / via ethernet ?
Reputatie 4
Badge +2
ik denk dat het opgelost is, ik heb ethernet uitgeschakeld en werk nu alleen op wifi en dan valt het niet meer weg

Dan kun je best eens de driver van je netwerkkaart updaten.
Reputatie 4
Waarschijnlijk staan deze settings niet juist voor je ethernetnetwerkkaart dan (was ervan uitgegaan dat je connecteerde via wifi).

[/quote]
ik denk dat het opgelost is, ik heb ethernet uitgeschakeld en werk nu alleen op wifi en dan valt het niet meer weg
Reputatie 4
Kan je uiteraard ook proberen maar dat lukt spijtig genoeg niet altijd, daarom dat je in dat geval best ook eens zelf moet het één en ander proberen.
Ook kan je proberen met een vast IP zoals 192.168.1.128 en dns1 op 8.8.8.8 en dns2 op 8.8.4.4 eens in te stellen.
Reputatie 4
Badge +2
Heb je al eens op "problemen oplossen" geklikt als je met rechtermuisklik op het icoontje klikt ?
Reputatie 4
Dat geldt ook voor windows 10.
Je wifi netwerkkaart even uitschakelen en terug inschakelen, werkt het dan niet terug.
ik heb windows 10
vanonder rechts van het windows beeldscherm links klikken op het wifi symbool
klik op : open netwerk....
dubbel klikken op wifi-24.xxxxxxx (dit is uw bbox3 wifi ssid naam)
eigenschappen kiezen
klik op TCP/Ipv4
nee ik heb modem terug opgestart maar nog steeds hetzelfde probleel. en er staat steeds in de balk bij het icoontje identificeren
ok zal het eens proberen

Heb je BBOX3 al eens opnieuw opgestart door deze even uit te zetten en weer op te starten, zo niet, zou ik dat toch eens eerst doen.


Vraagt hij niet achter je netwerksleutel bij het identificeren ?
Reputatie 4
Badge +2
ik heb modem terug opgestart maar nog steeds hetzelfde probleel. en er staat steeds in de balk bij het icoontje identificeren
ok zal het eens proberen

Heb je BBOX3 al eens opnieuw opgestart door deze even uit te zetten en weer op te starten, zo niet, zou ik dat toch eens eerst doen.


Vraagt hij niet achter je netwerksleutel bij het identificeren ?
Reputatie 4
vanonder rechts van het windows beeldscherm links klikken op het wifi symbool
klik op : open netwerk....
dubbel klikken op wifi-24.xxxxxxx (dit is uw bbox3 wifi ssid naam)
eigenschappen kiezen
klik op TCP/Ipv4
waar vind ik dit, ja sorry ik ken er niet veel van
Hoe staat je netwerk wifi adapter IP eigenschappen ingesteld, ook automatisch als volgt,

Reputatie 4
Hoe staat je netwerk wifi adapter IP eigenschappen ingesteld, ook automatisch als volgt,

ik heb modem terug opgestart maar nog steeds hetzelfde probleel. en er staat steeds in de balk bij het icoontje identificeren
ok zal het eens proberen

Heb je BBOX3 al eens opnieuw opgestart door deze even uit te zetten en weer op te starten, zo niet, zou ik dat toch eens eerst doen.
ok zal het eens proberen

Heb je BBOX3 al eens opnieuw opgestart door deze even uit te zetten en weer op te starten, zo niet, zou ik dat toch eens eerst doen.
Reputatie 4
Badge +2
Heb je de BBOX3 al eens opnieuw opgestart door deze even uit te zetten en weer op te starten, zo niet, zou ik dat toch eens eerst doen.
ja dat is mijn wifi
"wifi -24 70EE internettoegang" is dat jouw wifi ?
Reputatie 4
Badge +2
"wifi -24 70EE internettoegang" is dat jouw wifi ?
onderaan in de balk van mijn pc, daar staat een icoontje van wifi, en als ik daarop sta dan komt er tevoorschijn "wifi -24 70EE internettoegang " maar dan daaronder staat onbekend netwerk geen toegang

Dag Brigitte,

je kan altijd volgende zaken eens proberen:
http://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_trouble_global_w2d_surftrouble/particulieren/support/internet/internet-thuis/problemen-met-internet/eerste-hulp-bij-technische-problemen-of-storingen.html

MVG,

Wim
Reputatie 7
Badge +4
Dag Brigitte,

je kan altijd volgende zaken eens proberen:
http://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_trouble_global_w2d_surftrouble/particulieren/support/internet/internet-thuis/problemen-met-internet/eerste-hulp-bij-technische-problemen-of-storingen.html

MVG,

Wim

Reageer