Skip to main content
Goedenavond, regelmatig (6à7x per avond) valt bij de tv het signaal weg. Ik heb al eens de decoder en het modem gereset maar het probleem komt steeds terug. Wat kan ik nog doen?
Dag Nimpha, hoelang heb je dit probleem? Is de bekabeling vanaf de aansluitdoos tot aan modem in orde?

Bekabeling naar de decoder, enz...hdmi kabel naar tv...

Bij reset eerst de modem, wachten tot dat die volledig is opgestart, dan pas de decoder.

Hierbij tips bij tv problemen:

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_trouble_global_w2d_tvtrouble/particulieren/support/televisie/uw-digitale-tv/een-tv-probleem-oplossen/geen-internet-of-tv-10-tips.html



Punt 1: de lijntest is wel belangrijk om eventueel een storing op te sporen.



Mvg.
Hey Nimpha, Als je draadloze oplossingen, zoals plc adapters, staan hebt tussen decoder en modem, kunnen die ook deze problemen veroorzaken en in dit geval zal het resetten hiervan, niet altijd het probleem oplossen aangezien er verschillende oorzaken kunnen zijn waardoor deze gestoord worden.
Oké bedankt ik ga hier nogmaals mee aan het werk, de lijntest gaf geen probleem, ik ga de bekabeling nogmaals controleren.

Reageer