Beste Belgacom community,
ik heb deze week een webserver (Ubuntu server) opgezet. Deze werkt perfect binnen de LAN. Maar nu zou ik graag ondermeer ssh, ftp en www ook via internet kunnen bereiken. Ik weet dat dit beveiligingsrisico's met zich meebrengt.
Is dit toegestaan met een Internet Favorite abonnement? Verder; heeft er iemand gedetailleerde informatie over hoe ik mijn poorten moet forwarden op mijn bbox 2? Wanneer ik nu naar mijn ip adres surf, kom ik uit op het configuratiepaneel van mijn bbox.
Alvast bedankt voor de hulp!
Rein
Bladzijde 1 / 1
het is "normaal" dat u uitkomt op uw b-box2. (sinds een update van de bbox software)
INTERN moet u gebruik maken van uw intern IP adres, en niet van uw extern IP adres.
Om uw bbox te configureren, open de webinterface, ga naar Advanced settings -> LAN servers. Voeg daar een regel toe, poort 80/tcp met IP adres van uw webserver.
Vergeet ook niet poort 80 open te zetten op uw Abbo, dit via E-services, internet verbindingen -> opties (profiel)
INTERN moet u gebruik maken van uw intern IP adres, en niet van uw extern IP adres.
Om uw bbox te configureren, open de webinterface, ga naar Advanced settings -> LAN servers. Voeg daar een regel toe, poort 80/tcp met IP adres van uw webserver.
Vergeet ook niet poort 80 open te zetten op uw Abbo, dit via E-services, internet verbindingen -> opties (profiel)
Bedankt voor de reactie Bart. Buiten de LAN bereik ik inderdaad probleemloos mijn server. Weet je toevallig ook of er een optie "vast ip" bestaat. Ik weet dat er extra opties bestaan met daarbij een vast ip, maar die geven me meer dan ik nodig heb. Wat is de goedkoopste manier om een vast ip te krijgen?
Je kan bv een dynamic dns gebruiken.
Dat is een hostname welke zich automatisch aanpast aan uw IP adres van uw bbox modem.
www.dyndns.com is een voorbeeld welke u 1 gratis dynamic hostname geeft.
Dat is een hostname welke zich automatisch aanpast aan uw IP adres van uw bbox modem.
www.dyndns.com is een voorbeeld welke u 1 gratis dynamic hostname geeft.
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.