Webpagina's blijven eindeloos laden met b-box 2

  • 22 December 2011
  • 6 reacties
  • 474 Bekeken

Reputatie 6
Badge +3
Dag


Het probleem doet zich voor op 3 bedrade computers. Eerst dacht ik aan de geïnstalleerde beveiligingsprogramma's, maar er zijn verschillende (lees van een andere fabrikant) geïnstalleerd en al de computers hebben hetzelfde probleem. Zelf de webpagina vernieuwen helpt niet.

Dit is mijn Belgacom Skynet referentie: fa427547


Groeten

familievandesype

6 reacties

Modem herstraten lost het probleem op ?

Mvg Jerom
Beste familievandesype,


op de lijn zelf is niets abnormaal te merken, lijntest is volledig in orde.

Je kan best, zoals jerom zegt, even de modem herstarten. Indien dat niet helpt, kan je hem volledig resetten (reset-gaatje achteraan op de Bbox ongeveer 15sec blijven induwen).

Vergeet niet om na het resetten ofwel het draadloos gedeelte van de modem uit te schakelen of om hem opnieuw te beveiligen.


Zo schakel je het draadloos gedeelte van de modem uit : http://support.nl.belgacom.be/app/answers/detail/a_id/14600/

Zo beveilig je de modem opnieuw : http://support.nl.belgacom.be/app/answers/detail/a_id/12363/

Indien na een volledige reset het probleem nog steeds niet verholpen is, gelieve dan contact te nemen met onze technische dienst op 0800/22700.


Mvg

Eva van Belgacom
Reputatie 6
Badge +3
Dag jerom en Eva van Belgacom


Allebei hartelijk bedankt voor jullie reacties.


Onlangs heb ik de b-box 2 even moeten uitschakelen. Door de b-box 2 even van het stroomnet te halen. Want de verbinding viel weg bij het laden van webpagina's.


Kan het invloed hebben wanneer 1 tv in HD aan het kijken is en dat er 5 apparaten met b-box 2 verbonden zijn, dat de modem/router overbelast geraakt?


Of zou dit geen probleem mogen geven?


Bovendien heb ik nog een switch aangekoppeld aan de b-box2 , waarop ik de lan kabels heb aangesloten en een ander access point. Dit op 1 LAN poort. Ik denk toch niet dat dit enige invloed kan hebben op de prestaties.


Of zijn dit tekenen dat de b-box 2 aan begeven is? Want, het draadloos gedeelte is al een tijd stuk. Lampje brandt niet meer.


Groeten

familievandesype
Lampje brandt niet meer ....

Staat je wifi enabled in de bbox settings ?

mvg
Reputatie 6
Badge +3
Dag ricy


De draadloze netwerkservice wifi stond actief op de b-box 2. Maar het lampje bleef uit. Connecteren ging niet. Van in het begin had ik al moeite om draadloos netwerk aan de praat te krijgen.


Groeten

familievandesype
Beste familievandesype,

Dan zal inderdaad de wifikaart in de bbox waarschijnlijk defect zijn, als het alleen de aansturing van het ledje defect is is dit nog niet erg.
Je kan het natuurlijk ook detecteren door je wifi van de bbox te enabelen en dicht bij je bbox gaan staan met je laptop en dan moet het wifi ontvangstniveau op je laptop de aanduiding "excellent" geven (5 verticale balkjes) .

Nog een prettig kerstfeest,

ricy

Reageer