Bestaat er een webpagina waar je de status van de verschillende diensten van Belgacom kan raadplegen?
Iets zoals bv. Telenet aanbiedt: http://www.telenet.be/pong3/status.do
Als ik me niet vergis bestond dit enkele jaren geleden wel. Toen kon je via www.skynet.be op een link klikken waarbij je dan kon zien of er een probleem was met bijvoorbeeld de mail servers, web servers ...
Misschien bestaat zo'n pagina wel maar dan heb ik ze nog niet kunnen terugvinden.
Zoiets is vooral handig wanneer er algemene storingen zijn zodat je als klant niet nodeloos alle instellingen en apparatuur moet nazien en resetten, opnieuw instellen,...
Bladzijde 1 / 1
bij mijn weten bestaat dat niet, maar ik kan verkeerd zijn
mvg
mvg
ik weet niet of het dit is wat je zoekt =>http://ict.belgacom.be/nl/eservices/servicedisruptions.asp
De url die Ricy opgaf is niet wat ik zocht. Deze is bedoeld voor zakelijke klanten om hun storingen te melden en op te volgen.
Ik maak trouwens, op kantoor, gebruik van de e-services voor zakelijke klanten om storingen of andere problemen met het BILAN-netwerk te melden en op te volgen.
Het zou erg handig zijn om te kunnen vaststellen of er een algemeen probleem is met een bepaalde dienst. Bijvoorbeeld "tijdelijke problemen met ADSL-verbindingen in de regio Gent" of "er zijn problemen met de mail server waardoor u mogelijks geen berichten kan opvragen" .... zoiets dus.
Toch bedankt voor de reacties. Misschien dat Belgacom meeleest en een 'statuspagina' kan voorzien?
Ik maak trouwens, op kantoor, gebruik van de e-services voor zakelijke klanten om storingen of andere problemen met het BILAN-netwerk te melden en op te volgen.
Het zou erg handig zijn om te kunnen vaststellen of er een algemeen probleem is met een bepaalde dienst. Bijvoorbeeld "tijdelijke problemen met ADSL-verbindingen in de regio Gent" of "er zijn problemen met de mail server waardoor u mogelijks geen berichten kan opvragen" .... zoiets dus.
Toch bedankt voor de reacties. Misschien dat Belgacom meeleest en een 'statuspagina' kan voorzien?
Het is wel zo als ik de technische dienst opbel 0800 22 700 dat wanneer je je telefoon nummer hebt ingegeven daar ook soms melding van wordt gemaakt als er voor het ogenblik problemen zijn.
maar inderdaad zo'n statuspagina zou interessant zijn (ik dacht dat ik jaren terug zoiets al gevonden had op internet maar ik herinner mij niet meer waar)
maar inderdaad zo'n statuspagina zou interessant zijn (ik dacht dat ik jaren terug zoiets al gevonden had op internet maar ik herinner mij niet meer waar)
Mijn probleem is net dat ik geen telefoonsignaal heb en dus niet met de vaste telefoon naar 0800 22 700 kan bellen. En met de GSM bij een niet-Proximus nummer krijg ik zelfs geen aansluiting. Op 0800 22 800 (klantendienst) geraak ik niet verder dan de melding "Wegens uitzonderlijke omstandigheden kan uw oprope niet beantwoord worden".
Wanneer ik bel naar het betalende nummer (van proximus) dan is mijn gsm nummer blijkbaar geen probleem want dat werkt wel. Alleen kan ik daar mijn verhaal niet kwijt want ... ik ben geen Proximus klant.
Wanneer ik bel naar het betalende nummer (van proximus) dan is mijn gsm nummer blijkbaar geen probleem want dat werkt wel. Alleen kan ik daar mijn verhaal niet kwijt want ... ik ben geen Proximus klant.
Statuspagina was vroeger idd beschikbaar, maar is afgeschaft. Waarom? Geen idee, maar er werd er wel eentje gegeven tijdens de forummeeting. Kan het me alleen niet meer herinneren.
Verder is er idd een probleem om de 0800 nummers te bereiken van bij andere mobiele providers. Misschien eens proberen van bij je buren of hier je logon posten zodat Eva het een en ander kan nakijken.
Verder is er idd een probleem om de 0800 nummers te bereiken van bij andere mobiele providers. Misschien eens proberen van bij je buren of hier je logon posten zodat Eva het een en ander kan nakijken.
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.