Skip to main content
Het beeld op mijn tv is wazig wanneer ik het menu wil oproepen en bv. de samenvatting van een programma wil lezen. Verder is ook de tekst op de infopagina's van belgacom zeer troebel en bevend.

Heb het nog maar pas en het werkt dus niet naar behoren. Heb wel nog een ouder tvtoestel.

ik veronderstel dat je met scart kabel werkt? check eens of kabel goed vastzit en nog in goeie staat is

mvg

Hey Xenne, thx voor de reactie. Ja, ik werk met scart, maar heb al ze herstoken, al een andere geprobeerd dan die dat in de doos bijzat.

Ik weet het niet. Volgens de belgacom technische dienst zou het probleem bij het tv-toestel zelf liggen, maar dat zou ik nu wel straf vinden. Ze zeggen dat het op oudere tv's gaan, je hebt enkel een scart aansluiting nodig. En dan zeg je alles op bij de andere providers, sluit je een contract af bij hen en kom je dan dit tegen! Wenkbrauw ophalen

Heb mijn decoders ook al eens gewisseld... Zonder resultaat.

je hebt meerdere decoders? dus ook meerdere tv's? en op die andere tv wel goed beeld? zijn jouw decoders met kabel verbonden?

mvg

Ja, twee tv's. Op de andere heb ik wel vrij goed beeld. De tv/decoder die problemen geeft, is verbonden met de kabel. De andere die wel vrij goed werkt, draadloos.

Mvg

tsja, dat het aan de tv ligt lijkt me dan inderdaad het meest waarschijnlijke, maar dan is er waarschijnlijk iets mis met de scart ingang van die tv... tv's eens van plaats wisselen zal niet zo evident zijn veronderstel ik....

mvg

Ja, dat zeiden ze aan de telefoon van belgacom ook al, maar ja. Hoe zou het dan komen dat het beeld en de ondertiteling wel vrij goed is, maar het probleem zich enkel situeert op niveau van menu's en hun informatiepagina's (kanaal 9 bv)

Grtjs

ah zo... dat is weer iets anders.... dacht dat je continu wazig beeld had......

modem al eens uitgetrokken?

mvg

Haja, dat was misschien niet heel duidelijk in mijn oorspronkelijk bericht. Neen, dat is het nu net.

Het is nooit zo scherp als bv op het andere toestel, maar het is "vrij" goed. De trillende en wazige letters zijn enkel op de informatiepagina's en in de menu's (bv. bij samenvattingen van de tv gids).

Ja, heb gisteren de decoders zelfs eens gewisseld Verstomd

't is een vreemd geval.... kans lijkt mij wel reeël dat het aan tv ligt, maar een verklaring kan ik niet bedenken...

tv's eens van plaats wisselen zal niet zo evident zijn veronderstel ik.... zou je wel zekerheid kunnen geven dat het tv wel of niet is

mvg

Waarom TV's van plaats verwisselen? Je hebt de decoders al gewisseld... ligt dus volgens mij duidelijk aan de TV / bekabeling tussen TV en decoder.

Eventueel de bekabeling tussen TV en decoder eens wisselen en dan heb je alle mogelijkheden gehad.

Aan je draadloze verbinding gaat het namelijk niet liggen... want dan heb je 'gestoord' beeld ipv een wazig beeld.

Reageer