Via controle op mijn Belgacom telefoonnummer op de Belgacom website kan ik 2 TV's in HD ontvangen.
HD ontvangst op 1ste full-HD TV beneden met HD-decoder (v4) over Ethernet adaptors naar BBox2 werkt, hoewel bij het overschakelen van kanaal beeld en geluid initieel soms gestoord zijn voor een tijdje.
Op 2de HD-ready TV boven met HD-decoder (v3) over Ethernet adaptors naar zelfde BBox2 is HD-status op de decoder inactief of bij poging tot activatie staat ‘activatie mislukt’.
Nochtans voldoe ik aan alle technische voorwaarden zoals vermeld op de website Belgacom-Privé-Help om ook op de 2de TV boven HD ontvangst te krijgen.
Volledigheidshalve vermeld ik nog dat ik voor de 2de decoder een upgrade deed van een niet HD-decoder (v1) naar vermelde HD-decoder (v3), en dat ik Internet Favorite heb.
Wat moet extra gebeuren om HD ontvangst op 2de HD-ready TV boven mogelijk te maken ?
BBox2 VDSL Statistics :
VDSL Version Firmware-VTU-R:5.5.1.2IK105012 Time Oct 1 2009, 14:04:47
VDSL line status SHOWTIME
Downstream Training Margin : 16.7 dB
Downstream line rate 20064 kbps
Upstream line rate 2040 kbps
TX total power -19.3 dbm
Downstream delay 7.2 ms
Upstream delay 3.5 ms
Bladzijde 1 / 1
beste sinjoor71
dank voor je reactie.
jouw suggestie had ik eerder reeds gedaan met als feedback : maximum aantal tv's =3; maximum aantal tv's in HD =2;
natuurlijk kan je met maximum alle kanten uit : kan dus 0 of 1 of 2 zijn in theorie, maar in praktijk is er een groot verschil tussen 1 of 2.
maw. die test zegt eigenlijk niets over wat in praktijk kan... !
dank voor je reactie.
jouw suggestie had ik eerder reeds gedaan met als feedback : maximum aantal tv's =3; maximum aantal tv's in HD =2;
natuurlijk kan je met maximum alle kanten uit : kan dus 0 of 1 of 2 zijn in theorie, maar in praktijk is er een groot verschil tussen 1 of 2.
maw. die test zegt eigenlijk niets over wat in praktijk kan... !
Nochtans met een down/upstream van 20064/2040 kbps en een signaal-ruis van 16,7 dB is 2 HD-streams niet evident....dat blijkt toch uit vorige items hier op dit forum. Best eens laten checken door Eva.
2HD streams is perfect mogelijk op 20Mbps. Echter kan je zelf niet helemaal kiezen waar die 2 streams naartoe gaan.
Wil je op 1 decoder kunnen kijken in HD en opnemen in HD, dien je op de andere decoder HD uit te schakelen.
Wil je op beiden 1 stream in HD hebben, kan je op beide HD laten opstaan.
Wil je op 1 decoder kunnen kijken in HD en opnemen in HD, dien je op de andere decoder HD uit te schakelen.
Wil je op beiden 1 stream in HD hebben, kan je op beide HD laten opstaan.
best axs,
ik lees wat je zegt, maar heb geen idee hoe ik zou kunnen kiezen, want de 2de HD-decoder boven laat me op dit ogenblik zelfs niet toe een keuze te maken. Mocht je suggestie hebben ?
Wat ik me eigenlijk afvraag : de 20 Mbps downstream : is dat een technologische beperking/gegeven (combinatie technologie & locatie & afstand op bepaald ogenblik) of is dit een kwestie dat er ergens nog een kraan moedwillig dichtstaat bij Belgacom (die je eventueel kan open kopen) ?
Indien technologische beperking dan heeft het weinig zin hierover klagen, en is het meer een kwestie van hoe hiermee best om te gaan.
Begrijp ik het daarom juist als ik zeg :
- binnen die 20 Mbps bandbreedte moet ik zowel DTV als internet 'benutten'
- ook al kijk je geen TV en staat een decoder in standby, dan toch neemt deze bandbreedte in beslag. Dus kiezen voor wat meer beschikbare bandbreedte versus het nadeel dat de opstart van een decoder lang kan duren...
Laatste vraagje : hoe leg je dit soort vragen eigenlijk voor aan bewuste Eva van Belgacom ?
Dank aan wie ook antwoordt...
ik lees wat je zegt, maar heb geen idee hoe ik zou kunnen kiezen, want de 2de HD-decoder boven laat me op dit ogenblik zelfs niet toe een keuze te maken. Mocht je suggestie hebben ?
Wat ik me eigenlijk afvraag : de 20 Mbps downstream : is dat een technologische beperking/gegeven (combinatie technologie & locatie & afstand op bepaald ogenblik) of is dit een kwestie dat er ergens nog een kraan moedwillig dichtstaat bij Belgacom (die je eventueel kan open kopen) ?
Indien technologische beperking dan heeft het weinig zin hierover klagen, en is het meer een kwestie van hoe hiermee best om te gaan.
Begrijp ik het daarom juist als ik zeg :
- binnen die 20 Mbps bandbreedte moet ik zowel DTV als internet 'benutten'
- ook al kijk je geen TV en staat een decoder in standby, dan toch neemt deze bandbreedte in beslag. Dus kiezen voor wat meer beschikbare bandbreedte versus het nadeel dat de opstart van een decoder lang kan duren...
Laatste vraagje : hoe leg je dit soort vragen eigenlijk voor aan bewuste Eva van Belgacom ?
Dank aan wie ook antwoordt...
Piet, hier helemaal bovenaan staat "Postvak IN". Daarop klikken en onder "samenstellen" een direct bericht maken aan Eva. Je moet die geloof ik wél eerst in je netwerk opnemen.
Ik kan hier helaas niet checken hoe je HD dient uit te schakelen op de decoder, maar er is in ieder geval een mogelijkheid in het menu.
de 20Mbps is een technologische beperking door de afstand tot de ROP. Deze 20Mbps wordt idd gedeeld door je internetverbinding en je TV.
Als een decoder in standby staat, neemt deze geen bandbreedte in beslag.
de 20Mbps is een technologische beperking door de afstand tot de ROP. Deze 20Mbps wordt idd gedeeld door je internetverbinding en je TV.
Als een decoder in standby staat, neemt deze geen bandbreedte in beslag.
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.