Beantwoord

Wat is WAZE ?

  • 11 August 2016
  • 47 reacties
  • 2759 Bekeken

Op mijn factuur van een mobiel nummer (heb er 2 gekoppeld) zie ik een bedrag staan van 47,68 euro en bij het opgeroepen nummer staat er WAZE.
Iemand een idee wat dit precies is?
Ik heb al op internet gezocht en blijkt dat dit een soort van GPS app. zou zijn.
Zou het kunnen zijn dat de Pokemon Go app dit gebruikt? (Mobiel is van mijn zoon)

In bijlage heb ik de lijn vanuit mijn factuur.

Alvast bedankt.
icon

Beste antwoord door Wim 12 August 2016, 08:23

Bekijk origineel

47 reacties

Inderdaad verschillende pokemonspelers hebben dit ook al opgemerkt
hier kan je ook een discussie volgen omtrent waze => https://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=77&p=664733
Toen ik op my proximus mijn lopend verbruik en kosten wou nakijken stelde ik tot mijn verbazing vast dat er op mijn mobiel internet een bedrag van 122,76 euro was aangerekend. Nochtans kijk ik regelmatig mijn verbruik na op mijn gsm via de app van my proximus en dat verbruik staat momenteel nog steeds op 6 % tussen 1/8/2016 en nu. Verbruikt 64.26/1024,00 MB. Met 0 euro kosten en onder de limiet.
Ik heb het detail opgezocht van dit verbruik via my proximus en zag twee bedragen staan op 3/8/2016 (4,83 euro en 117,92 euro). Er staat WAZE vermeld. Ik weet niet wat dit is. Ik weet niet vanwaar dit komt.
Via internet heb ik gevonden dat er nog meerdere mensen dit probleem vastgesteld hebben en allemaal op 3/8/2016. Ligt het probleem bij proximus ? hoe los ik dit op ?
speelt er niemand pokemon?
ter info: hier kan je ook een discussie volgen omtrent waze => https://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=77&p=664733
Reputatie 7
Badge +6
Waze is een navigatie app. Zoals reeds vermeld:
https://nl.forum.proximus.be/nieuws-3/gratis-data-voor-pokemon-go-das-gewoon-de-max-35224/index1.html#post554149
en hier:
https://nl.forum.proximus.be/nieuws-3/gratis-data-voor-pokemon-go-das-gewoon-de-max-35224/index2.html#post554240

is enkel de Pokémon GO data gratis, op de achtergrond draaiende apps voor bijvoorbeeld de navigatie, worden wel aangerekend!

Groeten,
Wim
Ik(wij) spelen géén pokemon. Staat niet op mijn GSM
WAZE ook niet geïnstalleerd.
IK lees op de discussie dat de oorzaak een experiment van proximus zou zijn.
Reputatie 7
Badge +6
IK lees op de discussie dat de oorzaak een experiment van proximus zou zijn.
Het bewuste artikel op ZDNet is wel meer dan een jaar oud...en heeft niets te maken met Pokémon GO.
Jouw WAZE-verbruik is wel erg hoog, Bety, misschien toch beter eens contact opnemen met onze klantendienst?
amai ik wist niet dat proximus al zolang aan het experimenteren was 😃
Bedankt voor de snelle reacties.

Vreemd dat veel personen dat zelfde probleem hebben op dezelfde dag. Zou het dan toch een test zijn?
Benieuwd of het dan ook daadwerkelijk zal aangerekend worden op de factuur.
Zoja, dan zal de Pokemon app. moeten verdwijnen van zijn smartphone.
Pokemon app staat NIET op mijn smartphone en ik heb hetzelfde probleem. Dus ...
zijn er dan geen andere buiten pokemon die waze gebruiken ?
Hallo
Ik speel geen pokemon, en ik heb op 03/08 blijkbaar via WAZE dat ik nog nooit heb gebruikt 410 euro verbruikt!!!!
Ik viel bijna achterover en heb direct naar proximus gebeld (dienst facturatie)
de eerste keer stuurde ze me door naar verschillende diensten,tot ik ineens niets meer hoorde......
dus dan maar teruggebeld naar proximus (dienst facturatie)
Ik kreeg na lang wachten een vriendelijke dame aan de lijn die mij wist te vertellen dat de bedragen waar WAZE voor staat niet moeten betaald worden.
Er zou ergens een technische fout met deze dienst gebeurd zijn waardoor deze bedragen op de factuur staan.
Ik zal pas gerust zijn als mijn factuur van augustus in de bus zit waar die 410 euro niet opstaat
Dank u cogu voor je duidelijk antwoord.
Hopelijk klopt dat allemaal. Ik zal ook pas gerust zijn als ik mijn volgend factuur krijg.
Als het klopt zou toch iemand van het proximus team dit hier mogen bevestigen, zodat alle twijfels achter de rug zijn.
zo denk ik er ook over
Ja idd ik had het liever ook zwart wit op papier gehad, want via telefoon heb je niet veel bewijs dat het gezegt is
Reputatie 5
Badge +1
Ach, als massa-provider kan PX natuurlijk niet anders dan deze dWaze-hype te volgen. Maar ik twijfel er niet aan dat de hier geciteerde excessen ervan weldra worden gecorrigeerd.
Ter info op twitter gevonden :

Heb zojuist hier een bericht gezien.
Zie: https://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=77&t=48036&p=664820#p664828
Als je het twitterbericht moet geloven, komt het goed. :-)
Ben benieuwd.
Ter info op twitter gevonden :



Elsa was mij net voor. 🙂
Reputatie 7
Badge +6
Hallo iedereen,
Ik heb wat meer details over deze WAZE-trafiek.
Blijkt dat, zoals ook reeds op onze Twitter pagina vermeld stond, door een technisch probleem, sommige klanten toch Pokémon GO trafiek kunnen zien op hun factuur. Deze is enkel zichtbaar in de Bill Online applicatie (daar staat de WAZE-trafiek vermeld). Het betreft het verbruik van 3 en 4 augustus 2016. Maar geen nood: dit verbruik zal gecrediteerd worden vóór de afsluiting van de factuur. U hoeft zich dus als klant geen zorgen te maken en niets te betalen.
Zo houden wij onze belofte om alle Pokémon GO data gratis aan te bieden aan onze klanten.

Groeten,
Wim
Grappige reactie van Waze :D

Wat ik toch niet begrijp is dat ik Pokemon trafiek op mijn factuur staan heb terwijl ik dat niet op mijn smartphone staan heb en dus ook niet speel. Op een van de twee tijdstippen was ik zelf met de wagen aan het rijden (en niet op pokemonjacht ). Heb nu mijn mobiel dataverkeer af gezet maar waarom heb ik dan een smartphone en een abonnement ? Weet iemand hoe dit komt ?
ik denk niet dat het alleen te maken heeft of je al dan niet op pokemon jacht bent ergens een fout in het systeem maar alleen proximus kan hier een gedetailleerde uitleg over geven

Reageer