Wat is nu echt het nut van Fon?

  • 1 March 2012
  • 20 reacties
  • 3038 Bekeken

Badge
Kan iemand mij eens heel praktisch uitleggen waarom ik die fon zou activeren?

Kan ik dan als ik bij mensen kom die geen internet hebben toch surfen?

En moet ik dan zo'n stick voor mobile internet hebben? Of is dat weer iets anders en wat is het verschil dan tussen die twee?



20 reacties

waarom zou je een fon account aanmaken?

je kan dan dat account gebruiken op je smartphone, en deze zal dan automatisch verbinden als je in de buurt komt van een fon hotspot. dit kan ook in het buitenland zijn, want fon is een wereldwijd netwerk (dus niet beperkt tot belgacom hotspots). je kan de fon account gebruiken op elk toestel met wifi functionaliteit, dus gsm's, pc's, laptops, etc

standaard worden alle bbox2 een fon hotspot, dus daar moet je niets voor doen. je kan het echter ook laten deactiveren.

in de toekomst (als de uitrol compleet is) zal je eigen hotspot actief moeten staan wil je gebruik maken van een andere hotspot

mvg
Reputatie 7
Badge +1
Het bereik van de b-boxen is nog wat te beperkt, maar het idee is brilliant natuurlijk: mobiel surfen op je vast internet. Echt commerciële bedrijven zoals Telenet zullen zoiets niet zo snel doen, want een moblie internetabo brengt véél op hé.
Badge
OK. Dus aangezien 2 van mijn zoons een smartphone hebben (zelf heb ik dat niet hoor) zou ik fon moeten aktiveren.

Kunnen ze er dan allebei gebruik van maken?
je krijgt 1 account per internetabonnement en 1 per gsm-nummer inbegrepen in uw Pack. dus mogelijks kan je meer dan 1 fon account aanmaken

als je maar 1 account kan aanmaken kan die maar op één toestel tegelijk actief zijn

mvg
Badge
dat gsmnr moet dat proximus zijn? Of om het even welk



en het gebruik van de hotspots is dan slechts bruikbaar voor die ene toegwezen smartphone. Dus dan moeten wij hier gaan kiezen aan wie we die geven.

Maakt het uit of we multi & security hebben? voor fon telt die multi dan niet?
als je naar e-services gaat zie je hoeveel accounts er beschikbaar zijn, je krijgt 1 account per internetverbinding en 1 per gsm nummer inbegrepen in uw pack.

als je maar recht hebt op 1 account kunnen je beide zonen de account gegevens in hun smartphone steken, echter zal er maar 1 tegelijk met een fon hotspot kunnen verbinden

mvg
Badge +1
Ik heb ook nog een vraagje: er wordt hier altijd gesproken van gsm's inbegrepen in een pack. Wil dit zeggen dat wie geen pack heeft maar alles apart, dat die geen bijkomende accounts krijgen?
idd carooke, gsm nummer moet deel uitmaken van een pack

mvg
Reputatie 7
Badge +1
Het hoort bij een vast internetabonnement

Gratis wifi-hotspots met Belgacom Fon


Als Belgacom Internet-klant surft u dankzij Belgacom Fon buitenshuis draadloos en gratis via meer dan 300.000 wifi-hotspots in België, en meer dan 4 miljoen hotspots wereldwijd.

Hebt u een gsm-abonnement in uw Pack? Dan krijgt u een extra Fon-login en kan u of een andere gebruiker tegelijk op een smartphone surfen!
Voorwaarden


  • Om gratis gebruik te maken van de Belgacom Fon wifi-hotspots moet u Belgacom Internet-klant zijn met:

    [/list]




    • een beveiligde b-box2-modem waarbij wifi geactiveerd is. Hebt u een andere modem? Dan kunt u gebruik maken van de hotspots, maar kunt u zelf uw modem nog niet delen.


    • Een beveiligde internetverbinding.
      Uw netwerk beveiligen met een wachtwoord.
      [/list]



      • 1 login per Belgacom Internet-abonnement.


      • Hebt u een gsm-abonnement in uw Pack? Per gsm-abonnement krijgt u een extra login in de e-Services. Klik hiervoor bovenaan de pagina op Activeren.


      • Het volume dat u verbruikt via deze wifi-hotspots in binnen- of buitenland wordt afgetrokken van uw maandelijks internetverbruik. In geval van overschrijding wordt de verbinding niet verbroken maar verlaagt Belgacom de snelheid naar 128kbps.


      • Als u niet wenst dat uw modem een wifi-hotspot wordt voor andere gebruikers kunt u gratis naar 0800 20 640 bellen om de dienst te deactiveren. U kunt dan niet langer gebruik maken van alle andere hotspots. U kunt op elk moment gratis de dienst opnieuw activeren. Volg hiervoor de procedure zoals beschreven in onze in de categorie "Hebt u de Belgacom Fon-hotspot functie gedeactiveerd?"
        https://admit.belgacom.be/eshop/belgacom/be-nl/category/c_fon.page" rel="tabs-4

      • Het aantal bezoekers via uw wifi hotspot evenals hun verbruik wordt beperkt door Belgacom. Er is dus geen merkbare impact op de kwaliteit van uw privéverbinding. De tv-kwaliteit is eveneens gegarandeerd omdat dit signaal altijd voorrang heeft. Elke persoon die via uw beveiligde hotspot surft, is zelf verantwoordelijk voor zijn daden. U bent dus in geen geval aansprakelijk voor een ongeoorloofd gebruik van andere personen via uw modem – indien die modem beveiligd is.


      • Slaagt u er niet in om uw modem te delen met andere gebruikers? Mogelijk beschikt u niet over de gepaste technologie. Wie via ADSL surft kan zijn modem voorlopig niet delen. U kunt wel gebruik maken van alle andere Belgacom Fon wifi-hotspots nadat u een login aangemaakt hebt.

        [/list]
Badge +1
Ach, oke, bedankt voor de info.
Badge
Mijn vraag " dat gsmnr moet dat proximus zijn? Of om het even welk? " is denk ik al beantwoord: het moet een proximus abonnement zijn (anders kan het niet in en pack inbegrepen zijn dacht ik zo). Juist?

Mijn zoons hebben pre-paid kaarten (1 is wel van proximus maar dat maakt toch niet uit dan). Helaas. Dan is fon voor ons niet echt interessant. :(
Badge
We zijn nu 2 weken verder en ik heb toch besloten op het fon aanbod te aktiveren. :)



Ik heb nu een login en een wachtwoord aangemaakt.

Moet ik nu nog iets doen? Of kan ik het de eerstvolgende keer dat we op verplaatsing zijn al uittesten?

Wij hebben 3 laptops en 1 smartphone. Kunnen zij allevier gebruik maken van de hotspots (niet tegelijk, maar los van elkaar)?
met een willekeurig toestel met wifi functionaliteit kan je verbinden met het onbeveiligde draadloze netwerk genaamd "BELGACOM_FON" (indien beschikbaar), vervolgens kan je surfen na ingave van je account gegevens

in de toekomst zal het wel zo zijn dat je enkel zal kunnen gebruiken maken van het Fon netwerk als eigen Fon hotspot aanstaat (dus als je zelf deelt); momomenteel is daar nog geen controle op omdat de uitrol nog bezig is

mvg
Badge
OK dankje :D
Hi,

1 Verbinding per abo is best vervelend (bij de concurentie is dit niet zo).

Bij mij thuis verbindt onze handy's willekeurig met ons eigen (prive ) wifi of op het fon deel. (dit is soms sterker in ontvangst ????).

Dit betekent dat we bijna nooit de mogelijk hebben op een ander te verbinden via fon omdat er thuis al een verbindig is.

Heeft hier nog iemand een probleem mee of eventueel een oplossing?


Johan
Reputatie 7
Badge +1
Je kunt toch maar zoveel toestellen tegelijk gebruiken als er identiteiten aangemaakt zijn. Bv. één voor je vast internet, en één voor elk GSM-abonnement bij Belgacom (in pack). Enfin, dat is toch het principe denk ik. Ik weet niet of het voorlopig wél kan.
welke handy's zijn dat? is dat android device?

ik weet niet hoe je prioriteit kan instellen voor draadloze netwerken op android device, of het uberhaupt mogelijk is.

ik heb nu wel het probleem niet dat jij hebt, bij mij neemt gaat hij standaard verbinden met mijn gewone wifi en niet met mijn fon. als ik nu ga kijken bij Wi-Fi instellingen op mijn device dan staat mijn draadloos netwerk helemaal bovenaan, gevolgd door oa FON_BELGACOM. wat je eventueel eens zou kunnen proberen is je draadloze netwerken te verwijderen en dan terug in te geven...

in windows kan je wel de prioriteit instellen van de draadloze netwerken via draadloze netwerken beheren

mvg
In windows mag je prioriteit zo ingesteld zijn dat hij het hoogst is door hem bvb bovenaan te zetten dan nog heeft de optie die lager staat voorang als je de automatische keuze aangevinkt hebt, dus bovenaan zetten wil nog niet zeggen hoogste prioriteit wel als je geen van de andere als automatisch kiezen aangevinkt hebt staan.

Elsa
Reputatie 4
Badge +1
Xenne en collega's,

het is belange NIET zo dat GSM toestellen met Wifi functionaliteit kunnen surfen op BELGACOM-FON (bron van dit hardnekkig misverstand is een verkeerde initiële opleiing bij de lancering dixit bezochte Shops in het Gentse)

FON is thans slechts compatibel voor een beperkt aantal GSM merken en -types (software) en/of vise versa.

Zie hiervoor de posts en reacties onder "error 404" en "Belgacom FON" alsook voorstel voor "klassifikatie FON compatibel Y/N)"

Best eens binnengaan in Proximus/Belgacom Shop en proberen inloggen. Er is nog wat werk aan de winkel om het TOP initiatief voor de >500.000 actieve FON's ook te laten benutten op de brede waaier van Wifi GSM toestellen die gepromoot worden.

Vgr
Naar het schijnt zou er een artikel gestaan hebben in het laatste nieuws en daa zou ingestaan hebben niet voor mobile toepassingen !

Elsa

Reageer