Wat een service!

  • 30 December 2016
  • 0 reacties
  • 180 Bekeken

Net als bij zovelen blijk ik slachtoffer te zijn van de gebrekkige service en communicatie. Ik vat samen:
- 28/11: Als bestaande klant begeef ik mij naar een verkooppunt om Tutimus te bestellen. Ik zou de Samsung Galaxy 6 krijgen voor 49€ (hiervoor neem ik een vaste lijn bij die gratis blijkt te zijn), de installatie zou gratis zijn, ik zou entertainement kanalen gratis bij krijgen. Mijn bestaande GSM abonnement van 15€ zou geannuleerd worden en ik zou er een nemen van 25€. Hiermee zou ik onbeperkt kunnen bellen en SMS'en en 5GB Mobile gebruik hebben. Ik teken voor dit nieuwe pack en domiciliëring. Ze zouden mij contacteren om te melden wanneer ze zouden langskomen voor de installatie. Mijn Smartphone zou ik later krijgen.
- 06/12: Ik heb nog niets gehoord. Gezien ik weldra verhuizen zal, meldt ik dit online. Daags nadien wordt ik opgebeld. Ik verhuis op 14/01 en vroeg op het nieuwe adres te openen op 13/01. Ik zegde ook dat ik Tutimus had besteld en ik een technicus van Proximus verwachtte. De dame vertelde mij dat die pas op 29/12 zou langskomen. Ik zegde haar dat dit de moeite niet meer was en stelde voor dat alles pas geactiveerd en geinstalleerd zou worden op ons nieuwe adres. De dame ging zich bevragen en bleek achteraf akkoord. Ze zouden de bestaande aanvraag voor Tutimus annuleren en een nieuwe opmaken. Een exacte datum van installatie kon ze echter niet geven.
- 26/12: Raadpleeg ik mijn te betalen factuur. Ik moet 151€ betalen. Die 25€ abonnement van het Tutimus pakket werden al verrekend. Ook mijn bestaande 15€ abonnement werd verder aangerekend. => Ik bel met de facturatie, na een moeilijke bevalling, beslissen ze die 25€ te crediteren en ze zouden mij 7€ crediteren voor het ongemak. Ik moet wel de volledige factuur betalen, en het tegoed zou de volgende maand afgehouden worden. (Ik moet dus betalen voor iets wat ik niet heb!). Ik vraag ook of ze kunnen zeggen wanneer de technicus de installatie zou komen doen op ons nieuw adres. Ik werd doorverbonden met de dienst "afspraken". => Daar wist men mij te zeggen dat er iemand zou langskomen op 29/12. (De oorspronkelijke datum). Ik leg uit wat er afgesproken werd met zijn collega en welk probleem er was op mijn factuur. Hij zou zich inlichten. => na een aanzienlijke wachttijd werd mijn verbinding plots verbroken. (Vreemd niet?).
Ik bel onmiddellijk terug en kies de optie verhuis/afspraken. Ik doe daar opnieuw heel mijn uitleg en kreeg het volgende antwoord: ik zou op de dienst facturatie terechtgekomen zijn. Hij zegde heel arrogant dat een gratis installatie niet mogelijk was en dat een technicus zelfs niet moest langskomen voor een tussenkomst. Ik bereikte het kookpunt en zegde dat hij gewoon alles mocht stopzetten van Tutimus en dat ik voor onze nieuwe woonst bij de concurentie zou gaan. Die man zegde dat dit vrij mijn keuze was en dat hij als dusdanig zou handelen.
Ik ga er dus vanuit dat ze Tutimus annuleerden en dat dit geen probleem zou zijn, gezien ik het (nu na 5 weken) nog altijd niet heb. Ik begin bij Telenet te kijken naar hun promoties en besluit daags nadien naar een verkooppunt te gaan.
27/12: Krijgen we een SMS met de melding dat de technicus zou langskomen op 29/12 tussen 12h en 17h. => Ik begrijp er niets meer van maar besluit Telenet uit mijn hoofd te zetten (voorlopig). Ik zou die man laten komen en trachten met hem een zinnig gesprek te hebben.
30/12: Ik werk met de nacht. Ik was van 12h tot 17h paraat om die man te onvangen. En ja, je raad het al, tevergeefs. Hoewel ik op de site zag dat zijn bezoek het status "bezig" kreeg, hebben we helemaal niemand gezien.
Zo, dat is mijn relaas. Ik ben lang een trouwe en niet ontevreden klant geweest, maar men zou van minder misnoegd geraken dacht ik. Ik plan morgen een bezoek aan het verkoopcentrum van Proximus, en afhankelijk van wat men daar zal zeggen/doen zal ik daarna een bezoekje brengen bij Telenet. Zoals gezegd, ik ben een trouwe klant en hoop nog altijd dat alles in orde komt. Maar dan zal men mij wel moeten bezorgen wat mij toekomt, alles wat in het Tutimus pakket zit, met Samsung Galaxy 6 (en niet die Huawei Nova), een gratis aansluiting op mijn nieuw adres en een gratis vaste lijn. De voorwaarden die ik elders zou krijgen zijn trouwens beter. Ik achtte het vooral belangrijk dit met iedereen te delen. En ergens hoop ik dat er een Proximusmedewerker is die het absurde van heel deze zaak inziet en bereid is in te grijpen.
Mvg,
Jos.

0 reacties

Geen reactie

Reageer