wanneer uptdates

  • 19 October 2014
  • 24 reacties
  • 439 Bekeken

toen ik proximus een probleem heb voorgelegd ivm afspelen opgenomen programma's kreeg ik als antwoord dat het probleem bekend is en dat het hopelijk met volgende update zal opgelost zijn. toen ik vroeg wanneer volgende update zou plaatsvinden, bleef het antwoord uit...weet iemand hier het antwoord?

24 reacties

neen alleen proximus zelf kan hier op antwoorden en als je via privé bericht aan onze medewerkers geen antwoord krijgt zal dit ook wel betekenen dat ze het nog niet exact weten. Maar eigenlijk moet je u daar niet veel van aantrekken, aangezien de nieuwe software er automatisch opgezet wordt van zodra die beschikbaar is.
als je al moet raden waarom ze niet antwoorden, zit de communicatie niet goed met de klanten, als je het mij vraagt. als ze het zelf niet weten, dan kunnen ze dat wel melden aan hun klanten ipv niet te antwoorden. verder trek ik me dat wel aan wanneer ze die nieuwe software er gaan opzetten. Ik weet dat die er automatisch wordt opgezet, maar ik wil graag weten wanneer? Hoelang die problemen nog zullen duren; dat was hier mijn vraag, waar ik hoopte een antwoord op te krijgen. Dat er een informatiebron was waar dit wordt gepulbliceerd bv.


Ja Nancy, wat je zegt is hier al duizenden keren aangehaald geweest door heel veel mensen en dit al zolang als het forum bestaat en heb je 100% gelijk , maar zoals ik al jaren uit ervaring weet is de realiteit anders en ik hoop dat er iemand een antwoord geeft, ik vraag ook niet liever.

Ik hoop ook voor u dat het antwoord niet in de aard zal zijn ' van zodra we iets meer weten brengen we u op de hoogte' dit is natuurlijk ook een antwoord hé ;-)



Hoelang die problemen nog zullen duren



uit ervaring veel te lang !!
ongeveer 4 keer op een jaar update, hoor ik nu.....maar geen verdere details. Probleem is dat ze ondertussen wel aan de klanten de volle prijs vragen voor een service met mankementen. Heb hen hier mee geconfronteerd....benieuwd naar reactie. als je een auto koopt dan wil je ook dat hij goed rijdt, als je programma's opneemt, dan wil je die ook normaal kunnen bekijken als je hiervoor betaalt. Lijkt mij een logica, niet?


Natuurlijk iedereen zal daar mee akkoord gaan dat is niet hey probleem , Proximus heeft dat al overal mogen horen en lezen op het forum hier, andere forums en alle sociale media enz..., wij kunnen het alleen maar blijven aanbrengen en de tekortkomingen melden, maar de rest of de oplossing moet wel van Proximus komen !


ik bevestig eigenlijk wat je zegt mss op een manier die je (en anderen ) verkeerd interpreteert omdat ik de realiteit aanhaal hoe het tot nu toe altijd heeft uitgedraaid en dat je zo'n antwoord ging krijgen dat wist ik al op voorhand, zij kunnen daar geen datum op plakken ze hangen ook vast aan firma's buiten huis voor hard en software problemen.


Niet weer verkeerd interpreteren hé ik verdedig ze niet ik zeg alleen waar het in realiteit iedere keer op neer komt.
Gisteren om 20.45 is hier nieuwe update? software? geweest.Tv stond op terwijl ik aan het pokeren was en ineens viel hij uit.Gelieve netwerk te controleren.Toen kwam er een bericht op dat ik moest bellen naar het bekende 0800 nr.Heb dat toen gedaan computer stem aan de lijn tel.nr gegeven + klanten nr.,maar toen bleef het stil.Na een tijd heb ik ingelegd want ik dacht dat er meer aan de hand was.Dan is mijn tv na 10 min. terug opgesprongen.Blijkbaar had ik zogezegd een nieuwe decoder gekocht en moest deze terug geïnstalleerd worden.Netflix is in iedergeval nog niet te vinden.Voor de rest niets veranderd,zenders staan nog hoe ik ze heb gezet.Wel heb ik gezien dat tijdens het opstarten proximus nu is geïnstalleerd in plaats van belgacom.
Je bent niet alleen nog mensen hebben geklaagd dat tijdens de uitzending software gepusht werd op hun decoder, en het antwoord is natuurlijk dat dit normaal 's nachts gebeurt , maar de realiteit is zoals gewoonlijk weer anders !!
Dit had ik toch nog nooit voor gehahad.Maar zie geen veranderingen dus de software is dezelfde gebleven enkel is het nu enkel de proximus versie denk ik.Denk dat dit het verschil was want het eigenaardige is ook dat mijn internet is blijven werken.
Inderdaad als ze software pushen op de decoder dan blijft je internet gewoon verder werken
Reputatie 5
Badge +3
Heb vandaag zelf de nieuwe proximus SW binnengehaald via een facReset. Geslaagd.


Nu te hopen dat de problemen met de programma's uit de lijst 'geprogrammeerd' niet meer verdwijnen!


Zal dit verder opvolgen, alsook de bug van de led icoontjes.


Mvg
Die software zal aan dit probleem niks oplossen volgens mij, maar hopelijk ben ik verkeerd !-)
Ik heb sinds begin september ook niet meer de mogelijkheid om opgenomen programma's te bekijken als het aantal dagen vermeld is (dus niet bij series).


Meerdere telefoons naar de hulplijn met tientallen keren hetzelfde antwoord om digibox en digicorders af te koppelen en terug in te schakelen, meerdere bezoeken aan de Belgacomwinkel in Mechelen die mij op zeker ogenblik een nieuwe bbox 3 meegaven en 2 bridges (te betalen 94 euro), alles zonder succes.


Tenslotte stelde Belgacom zelf voor om een technicus langs te sturen (er werd niet gesproken over eventuele kosten) omdat er duidelijk geen oplossing kon gevonden worden op afstand.


Na het bezoek van 4 technici die telkens tot dezelfde vaststelling kwamen dat het hier gaat om een softwareprobleem bij Belgacom zelf vertelden zij mij dat het probleem bekend is maar men niet weet wanneer het euvel zal opgelost worden.


Groot was mijn verwondering toen ik eergisteren de factuur kreeg van Proximus met een eenmalige onkost van € 85,00 wegens interventie.


Het probleem ligt duidelijk bij Belgacom zelf, kan voorlopig niet opgelost worden maar men rekent wel onkosten aan (naast de € 94 voor de bridges die ik dank zij de onkunde van Belgacom zelf ook al heb moeten betalen).


Ik telefoneerde met de facturatiedienst om de vragen de € 85 te crediteren maar de dame weigerde halstarrig hierop in te gaan.


Ik heb intussen een klacht ingediend bij de 'ombudsman telecom' - die de klacht ontvankelijk heeft verklaard.


Ik heb ook geschreven naar 'de inspecteur' van radio 2 en hoop dat die er een uitzending wil aan besteden.


Ik ben 45 jaar trouwe klant bij Belgacom en heb nog nooit gereclameerd. De manier waarop Proximus deze klacht behandelt is ondermaats. Men zou mij een tegemoetkoming moeten geven daar zij mij niet alle diensten kunnen verlenen waarvoor ik betaal.


Ik ben erg teleurgesteld.

Ik heb intussen een klacht ingediend bij de 'ombudsman telecom' - die de klacht ontvankelijk heeft verklaard



Laat ons in ieder geval eens weten hoe het verder afloopt als je wilt.


Heb je toen ook eens een privé bericht met je verhaal gestuurd aan Eva van Belgacom (nu sedert Belgacom Proximus geworden is, herdoopt tot 'onze medewerkers' )
zoals gezegd had ik dus via Facebook mijn probleem gemeld en kreeg daar inderdaad het antw dat het een softwareprobleem is dat hopelijk bij een volgende update zal opgelost worden. ik had mijn vraag ook via mail gesteld en die antwoorden nu het volgende:


Wij hebben uw lijn nagemeten en zien geen technisch probleem dat uw storingen in het beeld kan verklaren. Dit betekent alleszins dat de lijn tot op de modem kwalitatief prima in orde is.


Hoe wordt de verbinding tussen de modem en decoder tot stand gebracht? Is dit via een kabel of draadloos (PLC of Ruckus/WiFi Bridge)?





Indien dit draadloos gaat, kan dit de oorzaak zijn van het probleem.





U kan de draadloze PLCs opnieuw op elkaar afstemmen via http://support.nl.proximus.be/app/answers/detail/a_id/13914" target="new" title="Klik om koppeling te openen http://support.nl.proximus.be/app/answers/detail/a_id/13914 procedure, waardoor het probleem kan worden opgelost.





Indien u Ruckus-toestellen gebruikt, geldt de http://support.nl.proximus.be/app/answers/detail/a_id/14577" target="new" title="Klik om koppeling te openen http://support.nl.proximus.be/app/answers/detail/a_id/14577 procedure.





In het geval u WiFi Bridges gebruikt, kan u http://support.nl.proximus.be/app/answers/detail/prive/televisie/installatie-en-gebruikershandleidingen/draadloze-tv:-wi-fi-extender-devolo.../a_id/16089" target="new" title="Klik om koppeling te openen http://support.nl.proximus.be/app/answers/detail/prive/televisie/installatie-en-gebruikershandleidingen/draadloze-tv:-wi-fi-extender-devolo.../a_id/16089 pagina raadplegen.





Een herstart van de decoder (stroomkabel uit/in) kan in vele gevallen een oplossing bieden.





Hebt u nog een vraag? Uw klantendienstmedewerker beantwoordt ze op het gratis nummer 0800 22 800.


toen ik daarnet echter naar de technische dienst belde omdat ik geen signaal had en de tv niet aan de praat kreeg, bracht ik het probleem van het niet kunnen starten van opgenomen programma's aan bod. die dame zei me ook dat het een softwareprobleem betreft en dat ik enkel zal kunnen kijken als ik de decoder heropstart. een commerciële tegemoetkoming was onbespreekbaar. volle pot betalen voor slechte functie......niet leuk en correct....


Misschien moet ik ook eens naar die ombudsman schrijven.


ja dus net het zelfde als hier beschreven staat ► procedure bij decoder problemen


alleen waren ze vergeten dat dit niks kan oplossen, of toch maar tijdelijk, als het om software problemen gaat nee
inderdaad Elsa, dat zal het software probleem niet oplossen. Weer zo'n standaard antwoord om de klanten te paaien.....waar je eigenlijk niets mee bent en dan krijg je bericht dat je klacht is afgesloten. frustrerend


Die leds zijn al lang met de laatste update van belgacom in orde gekomen.Als je een v5 hebt ten minste en de laatste nieuwe sofware hebt.Want nieuwe software is er niet bijgekomen,er is in feite gewoon niets gebeurt enkel de versie die er opstond van belgacom is omgeruild voor proximus.
Ik ontving zonet onderstaande standaardreactie van Belgacom.


Het probleem is dat ik al naar dat nummer 0800 22 800 getelefoneerd heb maar dat men geen oor heeft naar de uiteindelijke oorzaak van het probleem. Volgens de dame aan de telefoon is er een technicus geweest om binnen in mijn woning aanpassingen te doen en dus moet er € 85 betaald worden. Dat Belgacom de oorzaak is van alle problemen en dat de 4 techninci die intussen bij mij geweest zijn en allemaal tests gedaan hebben maar er niets kunnen aan verhelpen omdat het een softwareprobleem is bij Belgacom doet allemaal niets terzake. Men WIL gewoonweg geen oplossing bieden.


Ik stel voor dat iedereen op dit forum een klacht indient bij:' Aurelie.Van.Mol@OMBUDSMANTELECOM.BE ', dat is de ombudsman die mijn zaak momenteel in behandeling heeft. Als er meerdere klachten binnenlopen zal dit allicht resulteren in meer begrip voor deze zaak.


Zoals eerder al gezegd stuurde ik ook een e-mail aan de ' inspecteur@radio2.be ' - hierop kreeg ik nog geen reactie. Misschien ook een idee om allemaal daar uw verhaal op te hangen. Hoe meer gevallen bekend zijn hoe groter de kans dat het probleem wordt onderzocht.


In ieder geval: het blijft jammerlijk dat men bij Proximus niet bereid is om hun eigen problemen op een goede en commerciele manier op te lossen. Is er dan maar één manier om van alle zever vanaf te raken door naar Telenet over te stappen?


-- Hier het schrijven dat ik zopas ontving maar wat ik allemaal al eens heb moeten doorstaan en waarvan ik nu al weet wat het antwoord zal zijn: NJET. (hemelstergend)


Beste klant, U heeft een klacht ingediend via het web, meer bepaald via de applicatie Belgacom Mijn factuur online. Wij missen echter meer gedetailleerde informatie om deze klacht correct te kunnen afhandelen.


Mogen wij u bijgevolg vragen om uw klacht nader toe te lichten?

Gelieve hiervoor telefonisch contact met ons op te nemen via 0800 22 800 (gelieve onze openingsuren te raadplegen op http://www.belgacom.be/contact" target="_blank) en dit uiterlijk binnen 10 werkdagen.

Enkel in deze gevallen kunnen wij u verzekeren dat uw antwoord op de juiste dienst binnen ons bedrijf terechtkomt en dat wij alles in het werk kunnen stellen om tot een correcte afhandeling van uw klacht te komen.

Wij verbinden ons ertoe om u het resultaat van uw klacht mee te delen binnen de twee weken na ontvangst van uw antwoord door onze diensten.

Bedankt voor uw vertrouwen.

Meer informatie?

  • Indien u over een e-Services-account beschikt: https://admit.belgacom.be/eservices/wps/myportal/mycomplaint" target="_blank
  • Indien u nog niet over een e-Services-account beschikt: https://login.belgacom.be/MBPWeb/mbp/mainRegistration?execution=e1s1" target="_blank

Met vriendelijke groet,

Men WIL gewoonweg geen oplossing bieden



Willen misschien wel maar als ze nog geen oplossing hebben en er nog aan bezig zijn, kunnen ze er ook geen bieden, behalve dan compensatie mss voor de geleden schade.


En daarom vraag ik mij af als ze naar een oplossing aan het zoeken zijn of de ombudsman daar veel kan tegen inbrengen !


Pas op, dit zijn bedenkingen die ik zelf maak, en natuurlijk kan je er niks bij verliezen door de ombudsman hierover aan te spreken.


'k ben in ieder geval benieuwd naar het gevolg dat er zal aan gegeven worden.
Zoals ik in mijn eerder gepubliceerde reacties heb gemeld reclameerde ik bij de ombutsman telecom voor € 85 kosten die mij door Proxumus werden aangerekend.


Heb gisteren bericht gekregen vanwege de ombutsman en van Proximus dat de door Proximus ten onrechte aangerekende € 85 interventiekosten bij de eerstvolgende facturatie in mindering zullen worden gebracht. Ik ben uiteraard blij dat Proxumus heeft ingezien dat zij mij geen onkosten kan aanrekenen voor een softwarefout waarvoor zij zelf verantwoordelijk zijn.


Wel vind ik het zeer spijtig dat Proximus mij tot op heden nog steeds geen afdoende antwoord heeft gegeven wanneer zij kunnen zorgen voor de oplossing van het probleem zelf, met name dat er wel Tv-programma's kunnen worden opgenomen met hun digibox, maar dat de opnames waar het aantal beschikbare dagen worden vermeld, nog steeds niet kunnen bekeken worden.




Proximus weet zelf wel dat het om een eigen softwareprobleem gaat, maar over de vraag wanneer dit probleem kan opgelost worden laten zij mij voorlopig nog altijd in het ongewisse.



Intussen wordt ik wel maandelijks aangerekend voor het ter beschikking stellen van al hun diensten, terwijl ik er sinds september 2014 niet ten volle gebruik kan van maken.



Op zijn minst had ik toch verwacht dat Proximus mij een indicatie had kunnen geven wanneer er aan de basis van het probleem zelf een gevolg zal kunnen worden gegeven.

Mijn vraag blijft uiteraard dan ook hoelang ik nog zal moeten blijven betalen voor diensten die mij door hun tekortkomingen niet gebruikt kunnen worden.
Sind belgacom proximus is geworden is de afhandeling hier gewoonweg bergaf aan het gaan,en dit heb ik zelf al gemerkt verleden week en het gaat niet lang meer duren of ik ben hier volledig weg.Ik ben nu naar enkele streaming sites aan het zoeken voor het voetbal.En dan neem ik terug Rio met misschien de optie netflix.
In ieder geval stel ik vast dat de Belgacom medewerkers al melden, aan personen die af te rekenen hebben met al de V3 (V3b) problemen , dat ze hun decoder voor een recenter decoder mogen gaan omruilen, dus dat evalueert toch al in de positieve richting.
Vind dit dan toch een eigenaardige ommezwier tegenover bv.twee weken geleden.Waarom kon dat toen nog niet?Of in de tijd dat Eva hier nog wias nu met dat nieuw bestuur ik weet het niet.Is in feite scarlet even erg anders kan ik naar daar gaan.
Scarlet is op dit gebied zeker niet beter al valt het onder Proximus, dit is toch wat ik uit de vele reacties kan uitmaken op andere media en forums op het internet !

Reageer