Wanneer oooh wanneer krijgen we hier vectoring vdsl2 ?

  • 25 February 2017
  • 3 reacties
  • 361 Bekeken

Dominique-ske heeft een tijdje geleden met grote tamtam aangekondigd dat glasvezel voor "alle" gezinnen beschikbaar komt. Hier zitten we nog altijd met een ouderwetse adsl lijn met een snelheid van 3,3 /0,384 Mbps.

Regelmatig proberen we aan de boom te schudden of er iets is gepland, maar er beweegt niets.
Intussen betalen we toch ook volle pot voor een auto op één wiel zeg maar. Er is geen enkele garage in dit land die dat verkocht krijgt. Ik weet het een slechte vergelijking, maar Proximus komt er mee weg.
Weet er hier iemand of ik ergens de planning kan vinden van de vectoring VDSL2 uitrol ?

3 reacties

Reputatie 5
Badge +3
Voor dergelijk product zou ik niet betalen, andere optie (provider) overwegen.
Wat betreft de planning vectoring moet je zich wenden tot de helpdesk.
Heb je al eens een lijntest uitgevoerd om zekers te zijn op welk profiel je bent geconnecteerd?

mvg
Vroeger had ik EDP-net, en daar was de service erg slecht. Internet over de kabel (hier in de Ardennen is dat Voo) is ook niet mogelijk want die hun netwerk is niet aangepast voor internet.
Als ik bel naar de Proximus helpdesk dan weten ze niet wanneer het gepland staat, ze weten er zelfs niet of het hier überhaupt zal komen !? Rechtover ons woont een dokter, het is wel zijn buitenverblijf, en die klaagt ook steen en been. Hij wil regelmatig van hieruit werken aan zijn online dossiers, en dat lukt nooit vlot.
Ik ben eigelijk van plan om eens te gaan betogen aan de gebouwen van Proximus, zou dat helpen ?
De lijntest heb ik al regelmatig uitgevoerd en dat is 3,3/0,384 Mbps, sneller wordt het niet.

Groetjes.
Reputatie 6
Badge +4
Hi Tjoeben;

Begrijp je frustraties hieromtrent,in de regio van Soy . We beschikken op de helpdesk zelf over een tool waarmee we kunnen zien of vdsl2 beschikbaar is of niet. In jouw geval is dit niet zo.

Fiber of vdsl2 vraagt een grote aanpassing van de infrastructuur en wordt uitgevoerd in de regio's met de meeste aanvragen en in samenwerking met de gemeentebesturen daar.

De data waarop vdsl2 of fiber mogelijk zal zijn is dus jammer genoeg ook bij ons niet direct bekend.

Ik heb wel je post eens doorgestuurd naar engineering die zich daarmee bezighoudt en gevraagd welke opties er mogelijk zijn op korte termijn om je over een hogere snelheid te kunnen doen surfen

Mvg sabine

Reageer