Wanneer Belgacom TV zonder decoder beschikbaar ?

  • 16 September 2013
  • 6 reacties
  • 5833 Bekeken


Begin van het jaar, werd er aangekondigd dat Belgacom TV een variant zou krijgen zonder decoder, maar met een kaart (?) op specifieke Samsung TVs. Telenet heeft ondertussen al 'TV met het kaartje'. Wanner zal dit bij Belgacom beschikbaar zijn ? Ik zou binnenkort namelijk een 2de toestel willen kopen, uiteraard het liefst met zo'n kaart (heb toch niet direct behoefte om een 2de opname mogelijkheid te hebben).





Alle info welkom;





Peter

6 reacties

Reputatie 7
Badge +1


TV met een kaartje is ideaal voor mensen die voorheen analoog keken en geen boodschap hebben aan interactiviteit (vooral, maar niet alleen, oudere mensen). Ze kunnen dan alle zenders uit het standaardaanbod (en ook van bestelde extra zenderpaketten) digitaal en sommige in HD bekijken. Er is echt wel vraag naar TV kijken zonder decoder of digicorder. Je hebt dan ook een TV-gids voor 2 dagen. Ook geschikt voor 2e en 3e TV's, waar je toch niet mee wilt opnemen, al kan dat met TV's met opnamefunctie ook wel. Ik heb zo'n module met smartcard geplaatst bij mijn schoonmoeder, en dat werkt heel goed.



Hallo iedereen,

Zoals sommigen hier al aanhaalden, de app op smart tvs is een piste die wordt bekeken. Voor verdere informatie zoals lanceerdatum, technische capaciteiten, support en onwikkeling is het nog veel te vroeg. Dit zal nog niet voor de nabije toekomst zijn, en je kan verwachten dat we nog even zullen vasthouden aan de decoder.

Met vriendelijke groeten,

Eva
Reputatie 7
Badge +1


Een CI+ module met smartcard van Telenet kost 69€ eenmalig. Voor wie aan een digicorder geen boodschap heeft, is zo'n ding dus na 8,4 maanden gerecupereerd aan digicorderhuur. Daarna nog enkel de kabelhuur van ca. 15,60€ (afhankelijk van regio). Zelfs als ze bij Belgacom een app gratis zouden aanbieden, dan moet je nog altijd in een SmartTV investeren.

Reputatie 7
Badge +1


Die test van Volt ging wél over groenten en fruit, die bij Aldi dus zeker niet het goedkoopst waren, maar dat was een momentopname. Mediontoestellen zijn meestal buiten concurrentie van prijs/kwaliteit. Ik heb zo al een netbook, een tablet en een smartphone gekocht.

Reputatie 7
Badge +1


deze oeverloze discussie mag zo stilaan ophouden....nee

Reputatie 7
Badge +1


Maria, je hebt overschot van gelijk. Ik heb ook een schoonmoeder die pas 95 geworden is. Verleden jaar na lange discussie een Samsung 40' full HD flatscreen gekocht, en gelijk digitale TV van Telenet erbij (want ze wou de shows van ARD/ZDF kunnen zien). Maar die digicorder was voor haar een 'non-issue'. Waarom die 2e afstandsbediening? dat utleggen was onbegonnen werk. Ze keek dus praktisch de hele tijd analoog, want omschakelen naar HDMI was chinees voor haar. Dus nu deze zomer een CI+ module met smartcard geplaatst en de digicorder binnengeleverd. Dat heeft dan wel weer bijna een maand geduurd vooraleer die installatie rond was omdat ze bij Telenet de activering in de soep hadden laten draaien, maar nu werkt het prima; de zenders in volgorde naar haar smaak gezet, en ze is nu héél tevreden. de TV-gids gebruiken is nog moeilijk, maar de cijfertoetsen en de channel+- dat gaat wel. Test-Aankoop voerde al een hele tijd actie rond dit thema (dig. TV zonder decoder/digicorder), en Telenet heeft dat blijkbaar ingezien. Nu is dat via de kabel redelijk simpel, via de telefoonlijn allicht minder.. Als ze nu weer met een app. op een smart-TV beginnen, hebben die oudere mensen daar ook weer niks aan natuurlijk, want dat is weer science fiction voor hen...Nu zullen de ouderen van de toekomst wel stilaan meer met computers vertrouwd geraken, maar dat duurt nog wel even.

Reageer