Waarom werkt even de stroom van decoder halen soms niet en FAC reset wel?

  • 29 May 2011
  • 6 reacties
  • 2101 Bekeken

Reputatie 6
Badge +3
Geachte

Dit heb ik meegemaakt bij 1 decoder. Toen ik even de decoder spanningloos zette en weer inschakelde. Dan kreeg ik de decoder niet aan de praat. Tot dat ik net hetzelfde deed maar daarna ook de 3 toetsen ingedrukt hield. Toen lukte het.

Naar mijn mening is er toch geen ander verschil tussen beide methodes. De software wordt toch bij beiden opnieuw gedownload.

Mvg

familievandesype

6 reacties

Badge
Heb je lang genoeg de kabel uit geschakeld?
beide procedures zijn niet gelijk.

gewoon eens zonder spanning zetten gaat hij terug opstarten en naar nieuwe firmware zoeken.

als je de methode met de 3 knoppen toepast gaat decoder zichzelf terug in z'n factory staat herstellen, deze laatste methode zou ik enkel toepassen in geval dat het eerste niet geholpen heeft

mvg
Reputatie 7
Badge +1
Er is wel degeljk een verschil tussen een reset en een factory reset. Bij de laatste wordt alles van de software op de decoder gewist en wordt alles nieuw heropgeladen; een gewone herstart is minder grondig maar toch meestal voldoende. Ik heb bv. nog nooit een factory reset moeten doen. Een mislukte herstart kan uitzonderlijk voorkomen, maar een nieuwe herstart lost dat meestal wel op.
Reputatie 6
Badge +3
Beste Axana

Ik heb gewoon de schakelaar van de stroomadapter even uitgeschakeld.

Mvg

familievandesype

Beste xenne

Ik vroeg het mij gewoon af, omdat bij beide mogelijkheden je dezelfde codes (ik bedoel hiermee de boodschappen die je ziet op de display wanneer alles van Belgacom tv gedownload wordt. Terwijl bij de andere optie je gewoon nog extra FAC ziet staan. Is firmware geen andere naam voor software? Bedankt, voor je reactie.

Mvg

familievandesype

Beste sinjoor71

Zo'n reset heb ik toch al een aantal keren moeten uitvoeren. Ik dacht dat er enkel maar software van Belgacom op de decoder moest gedownload worden. Bedankt, voor je reactie.

Mvg

familievandesype
beste familievandesype

ik had tot voor vandaag nog nooit een factory reset gedaan, maar ik heb het nu eens gedaan om het te ervaren.

dus bij gewone herstart zie je oa FHDD (gaat firmware zoeken, maar update is meestal niet nodig) en dan start de decoder op, duurt zo'n 2 à 3 minuten

bij een factory reset komt er dus op FACr en dan komen er allerlei zaken op het scherm, hij lijkt telkens van 0 tot 100 te tellen. deze procedure neemt zeker zo'n 5 minuten in beslag. als de decoder dan uiteindelijk opstart duurt z'n opstart ook langer dan normaal omdat hij effectief de laatste firmware moet ophalen.

mvg
Badge
Ik geloof dat je de habel uit trekt en dan deze rerug insteekt na een 15 min.Of nog iets langer want de juiste tijdeet ik niet meer. Sorry voor je familienaam die te moeilijk is voor mij te plaatsen bovenaan.Vanwegen mijn hersenvliesontsteking.Ik zie voorlopig nog maar door een oog.

Reageer