Waarom niet meer Duitse TV zenders ?


  • Practitioner
  • 26 reacties
Waarom word er niet meer duitse zenders getoond op Belgacom Tv.

In Juni loopt m'n contract af bij belgacom Tv en begin me serieus aan het overwegen om naar telenet te gaan omdat ze daar meer duitse TV zenders hebben zoals Sat1 en Prosieben.

want over het algemeen gezien merk ik dat Telenet een veel breder aanbod heeft van zenders.

20 reacties

Badge
Is hier al jaren vraag aan.Maar word door belgacom spijtig geen gehoor door gegeven.
Reputatie 7
Badge +1
Inderdaad werd dit al meermaals in de ideeënbus gelanceerd. Als tegenhanger van TF1 HD en France2 HD zouden ze al ARD en ZDF in HD kunnen aanbieden.

De franstaligen hebben 6 HD zenders, wij maar 3 in het standaardaanbod. Kijk maar in de liist.

http://www.belgacom.be/private/gallery/content/products/documents/listing_chaines_vl_06.pdf

al wil ik er zeker weer geen communautaire kwestie van maken met een wafelijzerpolitiek.
Reputatie 5
Badge +2
Dit is inderdaad al reeds meerdere keren gevraagd en gelanceerd in de ideeënbus. Helaas reageert Eva er niet op. Bij één idee (over die Duitse zenders, zo'n 3 maanden geleden) ging ze wat meer informatie verzamelen om later wat uitleg te geven. Jammer genoeg heeft ze nog altijd niet gereageerd erop.

Nochtans is het zeker en vast mogelijk om het Duitstalig aanbod gevoelig uit te breiden: RTL Television, Sat.1, ProSieben, WDR, Arte (in het Duits), Deutsche Welle,... en waarom niet inderdaad ARD HD en ZDF HD ?

Graag dus wat meer uitleg van Eva.

Mvg
Mijn contract bij belgacom is nu verlopen ben vrij om te veranderen van provider. (zowel mobiel als internet als TV)

belgacom verliest de voetbal.

Hier kan ik uit opmaken telenet heeft meer duitse zenders, de voetbal dus mijn besluit is gemaakt ik zal belgacom verlaten want heb gezien dat ze zelfs op mobiele markt intersante voordelen beginnen te doen na jaren klant te zijn bij proximus ik had mijn nummer nog dat een 075 was dus lang voor dat het verandere naar 0475 nummer.

want van belgacom komt er maar geen reactie op de duitse zenders waar ik kan opmaken dat ze het niet belangrijk vinden terwijl de duitse zenders voor ik juist wel belangrijk zijn. (want ik werk dagelijks met duitse klanten en ben dus met het duits zelfs aan het vergroeien.)
Waarom niet meer Duitse zenders bij Belgacom?

Heel eenvoudig, omdat Duits geen Frans is, en Belgacom focust enkel op Frans.
Is altijd zo geweest en zal altijd zo blijven zolang die Bellens (RTL..) en Keyser (rara..ook RTL) aan de top blijven staan.
Reputatie 7
Badge +1
Ik vind ook dat Belgacom teveel op franse zenders focust. Hun lethargie om niet te reageren op vragen van klanten voor meer duitse zenders is op zijn minst gezegd "fragwürdig". Ik ben destijds bij Telenet niet op hun digitaal aanbod willen ingaan omdat ze toen net ARD en WDR uit het analoge aanbod hadden geschrapt en nog alleen digitaal aanboden. Dat was de hoofdreden waarom ik einde augustus 2009 voor Belgacom TV geopteerd heb. Even erbij zeggen dat ik toen al 4 maanden vroeger op VDSL2 over kon gaan, en dus al een b-box2 had voor internet. Ik had al een pack telefoon/internet en stapte toen gewoon over op een tripack. Ik moest dus enkel een decoder gaan halen in een Belgacom Center en een paar Ruckus adapters kopen voor de verbinding tussen b-box2 en decoder. Installatie was een fluitje van een cent, en het werkte allemaal direct prima want ik bleek toen ook nog 2 HD streams te hebben. Wat dat allemaal betekende besefte ik toen nog niet; eerst toen ik op dit forum kwam in november 2010 leerde ik welke technologie er allemaal achtersteekt en dat je wat geluk moet hebben om op VDSL2 te kunnen werken en dan nog met een 30Mbps profiel....Nu nog ARD en ZDF in HD en ik ben al content. WDR en Prosieben mogen er voor mij ook nog bij natuurlijk. Nu bijna 2 jaar later is mijn "afkeer" van Telenet wat weggeëbt, maar ik ben voorlopig nog wel een tevreden klant bij Belgacom. Bovendien vind ik de samenstelling van hun paketten minder gunstig voor mij. Voor het zelfde zenderaanbod zou ik minstens 5€ meer betalen bij Telenet, maar heb daar dan een hoop zenders bij die ik toch moet wegvinken.

Toch biedt Telenet 4 extra duitse zenders aan en hun radioaanbod is alleszins héél veel uitgebreider..het blijft dus toch verleidelijk...momenteel biedt Telenet digitale TV aan voor 8€ per maand (decoderhuur) installatie (50€) gratis en 20€ korting op activering (30€ i.p.v. 50€), als je de kabel nog hebt (14.35€ per maand) zoals ik...ander moet je die wel bijrekenen.Dus 22.35€ totaal voor het basisaanbod. Dat is ongeveer wat Belgacom TV mij nu kost, maar dan incl. een Favoriteabo en voor 15€ boeketten + 1 PPV per maand gratis. Toch nog even nadenken dus.

Het zenderaanbod van Telenet kan je trouwens hier vinden: (hopelijk een angel voor Belgacom)

http://onlinesupport.telenet.be/sites/default/files/zenderkaart_vlaanderen_nl.pdf
Reputatie 5
Badge +2
Het Duitstalig aanbod en het radioaanbod blijven zwaktepunten bij Belgacom TV. Als reden wordt door Eva aangehaald dat het te duur is tov het aantal kijkers. En natuurlijk is er ook het capaciteitsprobleem (ondanks dat er oplossingen voor bestaan). Maar ja, zolang Belgacom de zenders niet aanbiedt zal Belgacom nooit een correct beeld krijgen van het aantal kijkers. Dan mag men afkomen met eender welke geschatte cijfers en rapporten. Kansen voor meer abonnees en klantentevredenheid te verhogen laat Belgacom blijkbaar graag aan zich voorbij schieten.

Toch past Belgacom deze filosofie niet toe op alle andere zenders en is ze niet consistent. Is 2M Monde en M6 Boutique dan zoveel beter bekeken en relevanter ? Waarom konden deze zenders zonder enige moeite wél toegevoegd worden en dat zonder enige vorm van uitleg. En dat terwijl het Duits de derde officiele taal is en de Oostkantons zwaar in de steek wordt gelaten door Belgacom. Om nog maar te zwijgen van de vele liefhebbers van Duitse tv-zenders en het aanbod van de concurrentie. Het zegt veel hoe Belgacom denkt over de derde officiele taal.

Veel Duitse zenders op Telenet, VOO, satelliet,... en je kan dit allemaal in huis nemen, maar dat neemt niet weg dat Belgacom dringend zijn aanbod mag aanpakken. En niet alleen Duitse zenders, maar ook het radioaanbod (Radio Nostalgie NL, buitenlandse zenders, ketens, betaalradio,...), nieuwsaanbod (CNBC Europe, Russia Today, Al jazeera EN,...), HD-aanbod (NL 1,2,3 HD, ARD, ZDF,...). Maar het zal weer te duur zijn of te weinig capaciteit zijn....en ondertussen maar onbekende en onbekeken Franstalige of Arabische zenders toevoegen...

Mvg
persoonlijk zit ik niet te wachten op duitse zenders, geef mij maar wat scandinavische....

wat mij wel lichtjes begint te ergeren is het onevenwicht van HD zenders wallonië vs vlaanderen. ik weet dat er voorlopig (nog) geen andere HD zenders zijn in vlaanderen, maar als ze de franse kunnen aanbieden in de walen, waarom dan de hollanders niet in vlaanderen. en persoonlijk zou ik dan nog liever eurosport hd ndl erbij hebben. voor pakketten betaal ik sowiezo niet bij, zoveel tv kijk ik niet, ik wil niet meer uitgeven dan wat ik nu doe

mvg
Reputatie 7
Badge +1
Tja, dat lijkt multicultureel, maar is het niet echt. Europees multicultureel zou moeten primeren. Immigranten moeten zich maar aanpassen of sateliet kijken, daar zit ik op de lijn van N-VA (voor een hoop andere dingen niet). In de VS kan je ook niet naar Europese netten kijken voor zover ik weet tenzij via internet.
Sorry, begint off topic te worden

Tien, geef nu toe, dit zijn niet de enigste zwakke punten bij Belgacom TV.
5 jaar geleden was ik toch zo'n echte voorstander van Belgacom tv, en van de mogeliijkheden. Maar op dit moment is er echt geen enkel punt meer over waarvan je zegt dat Belgacom TV beter is dan bv Telenet.

Op echt alles lopen ze achter. Alle andere providers hebben de laatste 6 jaar immense vooruitgangen geboekt..Belgacom niet.

Kijk eens naar bv telenet, die LATER live gekomen zijn met digitale tv dan Belgacom:
De interactieve diensten:

http://telenet.be/337/0/1/nl/thuis/televisie/meer-info/voordelen-digitale-tv/interactieve-diensten.html

Wat heeft Belgacom? Fotos op tv.. dat 9/10 niet werkt.. rode knop wat gewoon niet werkt, gewoon zappen, niet meer. NA 6 JAAR!

Het radio aanbod bij Belgacom is geen radio aanbod en is ook niet hun prioriteit.. maar het verschil is ongelofelijk vergeleken met Telenet. Nota: dit kost hun bijna niks.
Het zender aanbod bij Belgacom -voor Vlamingen- is enorm klein vergeleken met bv Telenet... is ook niet hun prioriteit. (uiteraard wil iedereen in vlaanderen extra franse zenders.. dan kunnen ze nog meer franstalige brieven rondsturen naar de vlaamse klanten)

De schuld ligt hier volledig bij de RTL top bij Belgacom. Toen zij aan de macht kwamen, werd dit voorspeld en die voorspelling is dus ook volledig uitgekomen.

Uiteraard zijn zij zich van geen kwaad berust. Als zij hun Belgacom TV opzetten, hebben zij alle franstalige zenders die zij wensen. de andere mensen , en cultuur kennen zij niet. Moeten ze ook niet kennen, want hun miljoenen bonussen krijgen ze toch. Worden ze ontslagen, dan krijgen ze er nog enkele miljoenen bij.
Hebben jullie Keyser of Bellens al ooit iets horen verkondigen op Vlaamse tv of krant? Neen hoor. In l'echo enzo zie je ze wel constant.


zucht, en nu zwijg ik, want k val in herhaling :)
Reputatie 6
Badge +1
Inderdaad waar blijven ze toch? Belgacom is doof voor deze vraag! Ik ben net terug uit vakantie (Spanje) en had daar op het appartement alle grote Duitse zenders, zou toch wel echt een meer waarde zijn
welcome back william43. Je hebt een mooi bruin kleurtje nu! :)

Had Spanish telecom geen interesse om digitale tv in Belgie te starten? :)
Reputatie 5
Badge +2
@ Bart : nee, het was zeker geen exhaustieve lijst hoor 🙂 Het is bijzonder jammer dat Belgacom bepaalde zaken (Duitse zenders, radio, handige diensten zoals Gouden Gids, Witte Gids,...) niet belangrijk genoeg vindt, ondanks dat de concurrentie dit juist wél vindt.

@ william43 : veel Duitse zenders overal in Europa beschikbaar, behalve bij Belgacom. Echt weer typisch. Blijkbaar vinden de operatoren in het buitenland wel de moeite waard voor Duitse zenders. En was in Spanje waarschijnlijk ook CNBC Europe beschikbaar ? :)

Mvg
zeg, in de rest van Europa hebben ze Anne niet eh!
Reputatie 7
Badge +1
Telenet (of de vroegere kabelmaatschappijen) had alleen TV aan te bieden en zijn dan ook internet en telefoon aan gaan bieden. Belgacom was een telecombedrijf dsat ook TV is gaan aanbieden, maar het is nog niet écht hun "corebusiness" denk ik. Toch sie ik sedert september 2009 (toen ben ik voor TV aangesloten) een hele hoop verbeteringen. Het scheelt zelfs dag en nacht tegen toen. Door de menu's gaan duurde een eeuwigheid en de PVR bediening was ook erg traag. Nu gaat alles veel sneller al heb ik nog steeds dezelfde HD-decoder. nPVR is er bijgekomen, en bediening op afstand. De nieuwe interface maakte alles nog sneller maar heeft duidelijk nog wat bugs. OK, TVonPC was een miskleun, want veel te ingewikkeld en met een veel te grote foutmarge.

Het ROP park zal ook nog wel groeien.

Bovendien bestrijken ze héél België, waar Telenet enkel in Vlaanderen zit en dus met een praktisch eentalig aanbod zit..da's veel simpeler natuurlijk. Je bent in dit land wél vrij om van provider te veranderen natuurlijk. Ik heb trouwens niets tegen Telenet, want ik ben nog altijd klant voor analoge TV. Dus digitaal aansluiten zou geen probleem zijn. Maar ik vind Belgacom TV boeiender want nog steeds in ontwikkeling. TVonPC heeft bij mij van in het begin gewerkt. Heb slechts een keer een probleem gehad toen de hele TV-functie uitviel. Maar een factory reset van de modem loste dat op. TVonPC is nog altijd operationeel bij mij. Dus ik heb geen klagen. Die duitse posten ja, die wil ik er wel bij.
Reputatie 6
Badge +1
Het is satelliet TV voor het hele gebouwencomplex (vakantie Spanje), alles is daar eigenlijk te ontvangen als je dat zou willen. Wij hadden alle vrij te ontvangen zenders plus een SKY box. Daar kun je dus alle Engelse zenders mee ontvangen. Heb echter niet heel veel tv gekeken, meestal 'sochtends of 's nachts. Ze hebben dat bij de renovatie van de gebouwen zo gedaan, er staan dus een tiental schotels op het dak en dat is het. Iedereen kan vrij kiezen wat men allemaal wil, echt geweldig. Wou dat ze dat in ons gebouw hier in Belgie ook eens deden, maar ja, daar moet dan eerst een meerderheid voor te vinden zijn. Dus dat zal niet zo gauw gebeuren denk ik.

Ondertussen blijven we maar hopen dat Belgacom eens naar ons gaat luisteren, nu ze het voetbalcontract kwijt zijn zullen ze toch eens iets moeten gaan doen om het aanbod aantrekkelijker te maken. Helaas zijn in ons gebouw de telenet diensten niet beschikbaar anders zou ik het zeker overwegen.

PS: Anne konden we in Spanje helaas niet ontvangen! Anne de superzender van Belgacom!
> door de menus gaan duurde een eeuwigheid?
Hier nog steeds een eeuwigheid hoor! wou gisteren eens een film huren, en dat werkte ferm op m'n systeem!

nog steds in ontwikkeling..horen we al *6* jaar, en ze zijn eigenlijk al ongeveer 10 jaar bezig met het product.
Belgacom TV is wél de core business van Belgacom geworden, want dit is de manier om telefoon & internet bij de klant te krijgen. Want waarom zou iemand nog bv Belgacom internet nemen als hij zowieso als de kabel binnen heeft voor tv.

Weet je, ik heb slechts 10 seconden nodig om iemand z'n Belgacom tv te laten crashen en ervoor te zorgen dat Belgacom helpdesk zegt dat hij een nieuwe decoder nodig heeft om het terug aan de praat te krijgen. (en niet door de modem uit te zetten ofzo uiteraard). Bij goede producten heb je dat niet, ofwel wordt het onmiddellijk opgelost.


> Bovendien bestrijken ze héél België, waar Telenet enkel in Vlaanderen zit en dus met een praktisch eentalig aanbod zit

Telenet zit ook in Brussel, en rara, zij kunnen perfect hun product in de andere taal leveren.

> OK, TVonPC was een miskleun, want veel te ingewikkeld en met een veel te grote foutmarge.

Zei ik dat niet vanaf de eerste minuut? :)
Reputatie 7
Badge +1
Wij zitten duidelijk niet op dezelfde golflengte....de backbone en dus ook het zwakke punt van Belgacom TV is uiteindelijk de uitbreiding van het glasvezelnetwerk.

Ik heb nog altijd mijn eerste decoder SA HD V3), en Belgacom TV is bij mij maar een keer gecrasht..inderdaad door TVonPC. Maar met een factory reset van de modem was dat opgelost. Einde verhaal. Buiten wat kinderziekten van de nieuwe interface biedt Belgacom TV mij al wat ik nodig heb. Ik zit wél met een 30Mbps profiel, en ik weet ook dat je daar wat geluk moet mee hebben. Maar soit. voor mij geen switch dus. Iedereen doet maar wat hij wil. Mijn vrijheid mijn blijheid, zolang mijn vrijheid die van een ander niet beperkt.;)
Inderdaad ik moet eigenlijk sinjoor71 bijtreden, al jaren heb ik BGCTV en heel weinig problemen gehad alleen in het begin toen er nog PLC's tussen stonden, maar na deze vervangen te hebben met kabel geen problemen meer.(ik gebruik geen TVonPC).
En switchen dat ga ik nu ook niet direct doen want ik kom van TN !
iedereen moet zijn eigen rekening maken, uiteindelijk is voor mij nog altijd belangrijk wat ik maandelijks uitgeef.

ik betaal weinig, en ik ben tevreden van de produkten die ik heb... wat moet ik meer wensen? ik kan mij momenteel niet verbeteren


internet = perfect, stabiel, snel, ....(en jawel, ik zit op vdsl2.... adsl is natuurlijk een heel ander verhaal)
tv = nagenoeg perfect, enkel wat kinderziekten bij netwerkopnames waarvan ik weet dat er een onderzoek lopende is)
service = de keren dat ik service nodig had liep deze perfect, zowel bij technische als facturatie problemen, en was steeds gratis

wat zenders betreft, ... ik ben waarschijnlijk niet echt representatief, zoveel tv kijk ik eigenlijk niet... en als ik kijk meestal naar dezelfde vlaamse zenders. op duitse zenders zit ik al helemaal niet te wachten, dan liever scandinavische, kwestie van mijn zweeds wat bij te schaven. soit, ik zou eigenlijk liever hebben dat je zelf een zenderpakket kan samenstellen, een zender die ik bv wel graag zou hebben is Eurosport HD, daar zou ik al die franse zenders, waar ik nooit naar kijk, graag voor inleveren. het onevenwicht van aangeboden franstalige vs nederlandstalige hd zenders begint me nu wel een beetje te storen. ik weet dat er momenteel nog geen andere vlaamse hd zenders zijn, maar waarom de franse in HD aanbieden, en niet de hollandse? 't is eigenlijk dankzij het forum dat ik mij bewust geworden ben van dit onevenwicht, waarvoor dank. nu moet dit wel een punt van aandacht zijn van belgacom.

mvg

Reageer