Waarom moeten ARD en ZDF weg bij Belgacom?

  • 22 May 2013
  • 1 reactie
  • 540 Bekeken


Ik lees hier vele reacties op het verdwijnen van ARD en ZDF, maar uiteindelijk blijf ik met de vraag zitten : WAAROM?


O.K. de oorspronkelijke vraagprijs was misschien wel overdreven, doch voor alles in deze wereld is er een oplossing, als men maar lang genoeg rond de tafel gaat zitten. Ik heb mijn ganse beroepsleven in de verkoop gezeten, en kreeg soms dossiers voorgeschoteld waarvan men dacht : dit komt nooit goed. Met geduld en respect voor elkaars mening konden die dossiers toch opgelost worden. Hier is Belgacom vermoedelijk niet tot het einde gegaan. Het gaat tenslotte MAAR over een 75.000 duitstaligen in ons land en enkele (veel) Vlamingen dewelke vaste bezoekers van beide zenders zijn (waren). Stel je eens voor : Belgacom zou twee zenders uit Frankrijk verwijderen (het aanbod is meer dan groot genoeg), zou de reactie van de Franstalige landgenoot zijn? Oorlog ! Het francofone Belgacom, met de bovenaardse Didier Bellens (gesteund door zijn partij in Wallonië) trekt zich geen moer aan van de modale Vlaming. Ook onze Vlaamse politiekers reageren hier evenmin. Wij zullen evenwel volgend jaar aan hen denken ter gelegenheid van de moeder aller verkiezingen. Diegene dewelke nu zijn nek durft uitsteken als politeker in dit dossier krijgt zeker mijn stem. Dat is bij deze beloofd (o ja, ik hou mijn ganse leven al mijn beloften, Belgacom niet!!). Welke politieke figuur duft hier in te grijpen?

1 reactie

Beste nonno,

U kan ervan overtuigd zijn dat Belgacom er steeds naar streeft om aan
haar klanten de beste diensten aan te bieden, en dit tegen de beste
voorwaarden.

In het specifieke geval dat u hier aanhaalt, heeft Belgacom geprobeerd om
een redelijke overeenkomst te bereiken met ARD/ZDF met het oog op de verdere
verdeling van deze zenders.

Hieromtrent zijn lange onderhandelingen gevoerd maar ARD/ZDF bleef
helaas een onredelijke prijs eisen, die het voor Belgacom onmogelijk maakte om
een duurzaam aanbod aan te bieden in een uiterst concurrentiële omgeving.

Dit onverzettelijk gedrag van ARD/ZDF liet Belgacom geen andere optie
dan alternatieve Duitse zenders te zoeken om haar Duitstalig aanbod te kunnen
behouden.

Deze zoektocht naar alternatieve oplossingen leidde ertoe dat
overeenkomsten werden afgesloten met twee Duitse zenders (Sat1 en ProSieben)
waardoor nu zelfs drie Duitse zenders in plaats van twee zullen worden
aangeboden.

Wij betreuren nog steeds de houding van de
Duitse openbare zender die ons ertoe noodzaakte ons aanbod te wijzigen. We zijn
er echter van overtuigd dat de nieuwe zenders zullen beantwoorden aan de
verwachtingen van het Duitstalige publiek in België , zoals dat ook het geval
is voor het kijkpubliek in Duitsland.

Met vriendelijke groeten,

Eva

Reageer