Waarom krijgen Nederlandse budget klanten wel een deftige modem(Fritzbox) ipv van een Sagem?

  • 21 September 2011
  • 4 reacties
  • 1960 Bekeken

Badge
Ik was wat info aan het zoeken ivm. scarlet,als alternatief voor Belgacom(en ja ik weet dat het een Belgacom dochter is).

En toen ik op de per ongeluk op de site van de Nederlandse tak van Scarlet kwam(welke volgens dubbelcheck ook eigendom van Belgacom is), kreeg ik daar het volgende te zien: http://www.scarlet.nl/scarlet-one/prod.php

Terwijl Belgacom al zijn Belgische klanten verplicht om de inferieure Sagembox te gebruiken, zowel de directe(Belgacom zelf) die betalen voor een premium product, als de indirecte(Scarlet, Edpnet, Dommel) die betalen voor een budgetservice. met als enigste verschil dat de directe Belgacom-klanten hem herverpakt in een mooi wit doosje krijgen(Een lada motor in een Lamborghini koetswerk?), krijgen de Nederlandse Budget klanten een superieure Fritzbox in bruikleen.

Waarom krijg ik dat niet als betalende Belgacom klant?

4 reacties

Reputatie 2
Badge +1
gebaseerd op uw reactie, koopt u ook met plezier dezelfde wagen voor een duurdere prijs in NL?

NL is NL, BE is BE net zoals FR FR is... met ieder zijn specifieke voor- en nadelen
Badge
Als die auto veel meer opties heeft dan is die meerprijs te verantwoorden.

Overigens is dit niet correct want Scarlet NL is nog goedkoper dan Scarlet BE(om van de Belgacom Moeder nog maar te zwijgen) en krijgt betere opties.

Om bij de autovergelijking te blijven: beeld je eens in dat de Nederlandse Volkswagens goedkoper zouden zijn dan Belgische Volkswagens en daarbij nog eens betere standaardopties bieden dan een Belgische Audi.

Als Belgacom voor haar Nederlandse klanten Fritzboxen kan regelen, dan kan ze dat ook voor haar Belgische klanten.
Reputatie 2
Badge +1
een auto met dezelfde opties is duurder in NL dan in BE...

Als het in NL allemaal zoveel beter, waarom verhuis je dan niet?

Best of both worlds is zelden haalbaar!
Reputatie 7
Badge +1
Ik had het niet beter kunnen zeggen; over die Fritzbox is hier ook al een hele issue over geweest met Drielander (van de Oostkantons), en die had toen uitgetest dat die ook als vervanging van de b-box2 kon dienen (als je hem zelf kocht). Routerprestaties veel beter blijkbaar en méér mogelijkheden, als je die nodig hebt.

Wat die b-box2 van Sagem betreft, zal dat wel een miljoenendeal geweest zijn zeker ? met de nodige commissies voor het team Bellens/Fagard....

Reageer