Waar is vrtke naar toe?

  • 25 August 2011
  • 15 reacties
  • 2009 Bekeken

  • Practitioner
  • 42 reacties
Iemand soms de vrt tegen gekomen?

Ik zie al een hele tijd een zwart beeld op de post waar de vrt normaal staat.

Eén hd bedoel ik dus

15 reacties

Lijst met TV zenders en volgorde: http://www.belgacom.be/private/gallery/content/products/documents/listing_chaines_vl_06.pdf" target="_blank http://www.belgacom.be/private/gallery/content/products/documents/listing_chaines_br_06.pdf" target="_blank http://www.belgacom.be/private/gallery/content/products/documents/listing_chaines_wl_06.pdf" target="_blank

hier kan je de kanalen vinden van de zenders in functie van waar je woont.
Heb net hetzelfde. Zet vanmorgen één hd op, beeld bevrozen, en daarna zwart scherm.
Hier is EEN-HD (Kanaal 30) In orde.

Decoder al eens 30 secondenspanningsloos gezet en terug opgestart?
Is al vanzelf in orde gekomen. Wel raar, want ik heb twee decoders, en op de oudere was er geen probleem. Op de nieuwe wel.
hier geen problemen, echter werden op een bevriend forum ook al problemen gerapporteerd met de hd zenders.

misschien dat er problemen zijn in bepaalde regio tgv het onweer?

indien je problemen hebt kan je altijd eens proberen decoder te resetten.
als de problemen blijven aanhouden zou ik bellen naar de 0800 22 700

mvg
Reputatie 7
Badge +3
Hier ook geen problemen.

Wat ik wel terug heb is op 611 HD daar eerst zwart beeld, dan beeld en dan pas klank.

Blijkbaar is die bug er weer op dat kanaal.

Nu is er geen uitzending hopelijk tegen het weekend opgelost.


mvg,

Patrick


@patrick, mss weer de versie --19 er op zetten Knipogen

zijn er ondertussen nog verbeteringen die je kan waarnemen sedert de versie --21 ?
Het ging een tijdje goed en nu 22.35 uur geen beeld en geluid meer waar normaal de vrt moet zijn.Zwart beeld.

Ben even naar men ouders geweest om te kijken of die vrt kunnen kijken.En ja hoor zonder problemen.Oja die hebben TELENET DIGITAAL en die hebben nog nooit problemen gehad.

Den deze ga Belgacom vaarwel zeggen en overstappen naar Telenet.Ben het beu.De laatste tijd zijn er meer problemen met het digital tv netwerk van Belgacom.Niet meer leuk.Wenkbrauw ophalen
Reputatie 7
Badge +1
Vanavond veel rond 22.10 uur inderdaad Eén HD uit, beeld blokkeerde eerst, dat zwart scherm. Alle andere HD zenders gingen echter wél. Dus naar Eén SD geschakeld en die ging wél. Dus een écht probleem was het niet. Nu 23.35 uur is de EénHD nog steeds niet terug. Aan wat het ligt weet ik niet, maar zeker niet aan de decoder, want die heb ik even heropgestart en dat gaf geen verschil. Ik heb het een paar maanden geleden eens met VTM HD gehad. Die was ook ineens weg, en kwam eerst 's anderendaags terug. Heb je eigenlijk wel geprobeerd om de VRT op 1 of 2 (SD) te nemen, omdat ik denk dat je op HD keek toen die uitviel ?

Trouwens, wat later werd er blijkbaar op post 30 Eén SD uitgezonden.

Met Telenet heb je natuurlijk altijd nog het alternatief om analoog via de antenne te kijken (daarom heb ik de analoge kabel nog steeds aangehouden, maar die had ik nu niet nodig). Voor mij nog geen reden om met alles naar Telenet te gaan.
't was blijkbaar overal bij mij ook EEN-hd weg maar EEN-sd werkt.
Net hetzelfde voorgehad gisterenenavond, beeld op éénHD bevroor plotseling en nadien zwart scherm.

Deze morgen terug beeld op 30 maar geen HD signaal, dus zelfde beeld als op 1. Decoder gereset maar probleem blijft hetzelfde. Andere HD zenders blijven wel beschikbaar.

Hopelijk zal éénHD vanavond terug beschikbaar zijn, we zien wel!
Reputatie 7
Badge +1
Deze middag was er al terug Eén HD...ze gaven ondertussen wél Eén SD op 30.
blijkbaar was het een algemeen probleem waar ik zelf geen last van gehad heb wegens dat ik niet thuis was. dergelijke zaken komen best niet al te vaak voor, hopelijk komt er dan ook een deftig onderzoek en kunnen dergelijke fenomenen in de toekomst vermeden worden

mvg
Reputatie 1
Badge
Hier idem. VRT-HD Plotseling verdwenen

Mijn verhaal vandaag doorgestuurd naar Belgacom :

Geachte,
Sinds geruime tijd heben wij zware problemen met BELGACOM TV.
Regelmatig krijgen wij het bericht 'zender tijdelijk onbeschikbaar". Zaterdag hebben wij om 17u30 contact gehad met de Belgacom helpdesk. Na 15 min wachtijd hebben wij een persoon aan de lijn gekregen die mij vertelde dat het probleem in de ruckus zat en deze moest gereset worden. Belgacom ging mij binnen de 30 min terugbellen om alles verder op te lossen. Om 18u30 heb ik uiteindelijk zelf contact genomen met Belgacom omdat, wat ik had verwacht, niemand heeft teruggebeld. Na opnieuw 25 min aan een muzieklijntje te hebben gehangen, kreeg ik een zeer onbeschoft persoon aan de lijn die onmiddellijk achter mijn emailadres vroeg. Bij mijn vraag waarvoor dit nodig was, kreeg ik als antwoord : ik stuur U de oplossing door. Gezien ik een telefonische helpdesk bel lijkt het mij logisch dat er mij telefonisch een oplossing wordt voorgesteld en niet via mail. Gezien ik al meer dan een 1u30 aan de lijn hing heb ik dan ook geeist dat hij mij telefonisch een oplossing aanbood. Deze persoon heeft dit geweigerd en liet mij zelfs weten dat hij niet langer met mij aan de lijn wou blijven gezien er nog andere klanten moesten bediend worden. Ben ik dan geen klant ?? Uiteindelijk heeft deze persoon gewoon de lijn verbroken.
Na veelvuldig via Google te zoeken naar dergelijk gelijkaardig probleem, heb ik persoonlijk de oplossing gevonden zondagmiddag om 13u00. Dit is van zaterdag 17u30 tot zondag 13u00 dat wij geen gebruik hebben kunnen maken van Belgacom TV, wat ons uiteindelijk zeer veel geld kost. Wij zijn nu al meer dan 20 jaar klant maar de service gaat er steeds op achteruit maar de facturen worden steeds hoger en hoger. Onderussen na de modem, de ruckussen en de decoders te hebben gereset en heropgestart hebben wij gisterenavond opnieuw hetzelfde probleem gehad. Misschien als beide personen me "echt" hadden geholpen en mij niet eventjes het bos hadden ingestuurd was nu misschien het probleem definitef opgelost. Gezien de totaalprijs van ons gans pakket en de service die wij hiervoor ontvangen en de kwaliteit, leek het mij vandaag dan ook opportuun eens te gaan luisteren bij TELENET. Zij bieden mij momenteel een FIBERNET SHAKE tegen een prijs aan van 54,95 eur o per maand met gratis activatie, gratis installatie (inclusief draadloos internet). Na 20 jaar klant te zijn geweest bij jullie betaal ik bijna het dubbele bij BELGACOM. Nooit heb ik te laat betaald gedurende de 20 jaar. Ik weet ook dat ik een jaarcontract heb en mij hier moet aan houden. Ik zal dan ofwel mij contract uitdienen ofwel zie ik graag jullie voorstel om toch BELGACOM KLANT TE BLIJVEN GRAAG IN MIJN MAILBOX VERSCHIJNEN .
Misschien zit het probleem wel in het feit dat ik al 20 jaar trouwe klant ben en voor mij geen moeite meer hoeft gedaan te worden..

Ik wacht jullie voorstel af, anders TELENET here I COME

ANTWOORD BALGACOM : Geachte mevrouw, geachte heer, We hebben uw vraag en/of klacht betreffende onze producten en diensten goed ontvangen. Wij kunnen u helaas via dit kanaal geen antwoord bezorgen, maar vragen u om onze klantendienst te contacteren op het gratis nummer 0800 22 800. U vindt onze openingsuren op http://www.belgacom.be/contact. Wij bedanken u voor uw begrip. Met vriendelijke groeten, Uw klantendienst

Reputatie 7
Badge +1
Ik ben er mee akkoord dat dat geen manier van werken is. Maar kunt U misschien zeggen welk lijnprofiel U hebt ?

Dat kunt u zien op de configuratiesite van de b-box2: http://192.168.1.1/

onder "advanced settings/status". Allicht heeft U dat al gedaan.

Een factory reset van de decoder gaat als volgt:

Factory Reset van BGC-decoder:

voor een Belgacom V3-decoder trek stekker van decoder uit het stopcontact en wacht 10 seconden vooraleer terug te steken Druk de volgende 3 knoppen tegelijkertijd in "ON/OFF"> + "MENU" + "OK" tot de boodschap "FACr" op het scherm van de decoder verschijnt en laat dan de de 3 knoppen los
.
voor een Belgacom V4-decoder trek stekker van decoder uit het stopcontact en wacht 10 seconden vooraleer terug te steken (of gebruik de aan/uit schakelaar aan de achterkant v/d decoder i.pv. de stekker) Druk de volgende 3 knoppen tegelijkertijd in "MENU" + "BACK" + "OK" tot de boodschap "START DRa" op het scherm van de decoder verschijnt en laat dan 3 knoppen los.
Bijkomende Opmerkingen:
♦ Opnames worden niet gewist blijven gewoon op HDD staan. Decoder zet zich terug naar originele fabrieksinstelling. De decoder wist de geïnstalleerde software en haalt deze opnieuw binnen van 't Bgc netwerk, de laatste firmware wordt effectief opgehaald.

Maar misschien hebt U dat ook al gedaan....en schiet niet op de pianist want ik ben ook maar een medeklant die U probeert te helpen...


Reageer