Waar is de logica?

  • 28 October 2010
  • 5 reacties
  • 1786 Bekeken

Met m'n Belgacom Internet Favorite abonnement heb ik de Mobile Internet Free Weekend One er gratis bij. Met de juiste promotie kan ik dan nog wel aan een gratis USB 3G sleutel geraken. Gewapend met een draagbare computer kan ik dan naar hartelust mobiel surfen in 't weekend. Tof.

Ik heb een iPhone, zeg maar een draagbare computer met belfaciliteiten. Thuis heb ik m'n Internet Favorite abonnement om te surfen via m'n iPhone. Wil ik nu echter met m'n iPhone in 't weekend mobiel het internet op, dan kan ik niet gebruik maken van bovenstaande optie.

Wil ik nu naast het Free Weekend One ook in de week mobiel internet, dan kan ik voor de mobiele faciliteit een abonnement nemen. Bvb. het Comfort abonnement waar ik voor €14,99 een volume van 1GB per maand heb.

Met m'n iPhone, (herinner je, een draagbare computer met belfaciliteit), kan ik weerom niet gebruik maken van dit abonnement. Ha, nee, ik dien om van de (zelfde) mobiele faciliteiten gebruik te maken een ander abonnement te nemen. Bvb. het Favorite abonnement waar ik voor €19,99 een volume van 750MB per maand heb. (€5 meer en 250MB minder)

Stel dat ik een iPad 3G zou hebben (tevens een draagbare computer), dan kan ik eveneens niet gebruik maken van de gratis in 't weekend optie. Ha, nee, want om van (zelfde) mobiele faciliteiten gebruik te maken, heb ik ook hier een ander abonnement nodig. Bvb het Favorite abonnement waar ik voor €24,99 een volume van 1,5GB per maand heb. (€10 en 500Mb meer dan Comfort, €5 meer en dubbel volume dan Favorite voor iPhone)

Waar zit de logica?
Behalve dan dat ik voor hetzelfde 2, 3, 4 keer moet betalen en dan nog niet hetzelfde volume krijg.

De 3G masten voor het mobiele internet zijn dezelfde, draagbare computers zijn dat blijkbaar niet. (hoe zwaarder de draagbare computer, hoe goedkoper het abonnement is alvast 1 logica die ik wel gevonden heb. Wat indien ik met een desktop op straat zou zeulen...)

Nog een geluk dat Belgacom geen oliemaatschappij is. Naargelang het type vervoermiddel zou je verschillend betalen voor benzine!



5 reacties

Gek, hoe 1 bedrijf (eigenlijk 2 met Telenet erbij want echt baan brekende promoties durft er geeneen) een ganse "mobiele" economie tegenhoudt. Korte termijn winstbejag i.p.v duurzame omzet. Belgacom wees innovatief! Het ambtenarenmentaliteit zit er nog steeds in.
De simkaart van Free Weekend One werkt toch in de iPhone en de iPad?

Het is inderdaad nogal omslachtig om telkens van simkaart te veranderen, en ondertussen ben je niet bereikbaar op je gsm-nummer, maar volgens mij werkt het wel!
Gisteren kreeg ik een technieker van Belgacom over de vloer. Ik heb een ADSL sinds 1999. Ik zit nogal ver van de centrale, maar dat heeft altijd naar behoren gewerkt. Nu download ik niet sneller dan 0.3Mbps. De man vertelde allerlei zaken die niet kunnen bij Belgacom, hij wist alles, behalve de oplossing. Vandaag belde hij me terug en vroeg hoe de snelheid nu was. Ik liet hem weten dat dit het zelfde was als gisteren en dat ik naar Telenet zou veranderen, samen met mijn TV en telefoon. Dit omdat ik 39,...euro/mnd exclusief....ZEER DUUR VIND voor zo'n ondermaats product. Het antwoord was dat ik altijd VDSL kon nemen....wanneer dat in mijn gemeente zou zijn, wat niet het geval is....

HIJ GAF ME DE RAAD OM NAAR TELENET TE GAAN....waar is muisje trouwens ?
Badge
beste froanc

waar is muisje trouwens? hier, waarom?

groeten-muisje
Ik had jouw bericht in een ander onderwerp gezien en dacht die vraag te stellen....muisje leek me nogal leuk...:-). Nu ik weet dat je daar bent, ben is gerust....:-)

Reageer