Ik heb reeds jaren een ADSL abonement bij belgacom en overweeg om over te stappen naar VDSL. Ik heb wel enkele vragen omtrent de vage beschrijving van het internet abonement.
Verhuur modem
Is het verplicht om je modem* te huren?
Welke modem* wordt er voor VDSL geleverd?
Krijg je volledige toegang tot je modem*?
Hoeveel toegang heeft Belgacom tot de modem*?
* Het is toch een modem/router/wireless acces point?
aantal pc's: 2 pc's.
Wat bedoelt u met maximaal twee pc's?
Krijg je twee publieke ip's?
Wordt je subnet vastgelegd op /29?
Ik heb zelf meerdere hosts op mijn netwerk: verschillende gsm's, pc's, netwerk printer en dergelijke.
Is dit niet toegelaten bij dit abonement?
Maximale snelheid
Kan/wilt Belgacom de snelheid testen voor mijn verbinding. Vanaf een bepaalde afstand heeft het namelijk geen zin om naar VDSL over te stappen (klik).
Alvast bedankt voor uw antwoord.
P.S. gebruikersnaam fa089188
Bladzijde 1 / 1
Hallo
Hier kan je alvast testen of vdsl beschikbaar is voor jou. Als HD beschikbaar is bij jou is er VDSL beschikbaar.
De snelheid die je dan maximum kan halen hangt af wat je als resultaat krijgt.
Normaal krijg je een van de volgende resultaten (de profielen die ernaast staan zijn de max snelheden die kunnen gehaalt worden):
• 2 tv's waarvan 1 in HD (12 / 1 profiel)
• 2 tv's waarvan 2 in HD (16,5/2 profiel)
• 3 tv's waarvan 2 in HD (20 / 2 profiel)
• 3 tv's waarvan 3 in HD (30 / 6 profiel)
De modem huur je gratis van belgacom. Het is de bbox 2 dat je zal krijgen. Wat men bedoelt met twee pc's is dat je twee poorten hebt op je bbox waard je vaste pc's kan op aansluiten. Alsj je geen belgacom tv neemt dan kan je dit uitbreiden naar 4. Je kan ook altijd een switch aan je bbox hangen om dit aantal nog uit te breiden. De bbox is een router en modem ineen. Met deze bbox kan je ook wifi uitzenden. Je kan daar verschillende toestellen tergelijk mee verbinden. Ook kan je op deze bbox Fon van belgacom hebben. Zo kan je zelf over heel het land op alle fon's surfen.(en de fon's in het buitenland ook). Dus je kan gratis op internet met je belgacom abbonement. Voor meer info over fon verwijs ik je door naar deze website. (moest je geen fon willen kan je dit altijd uit zetten.
mvg
Hier kan je alvast testen of vdsl beschikbaar is voor jou. Als HD beschikbaar is bij jou is er VDSL beschikbaar.
De snelheid die je dan maximum kan halen hangt af wat je als resultaat krijgt.
Normaal krijg je een van de volgende resultaten (de profielen die ernaast staan zijn de max snelheden die kunnen gehaalt worden):
• 2 tv's waarvan 1 in HD (12 / 1 profiel)
• 2 tv's waarvan 2 in HD (16,5/2 profiel)
• 3 tv's waarvan 2 in HD (20 / 2 profiel)
• 3 tv's waarvan 3 in HD (30 / 6 profiel)
De modem huur je gratis van belgacom. Het is de bbox 2 dat je zal krijgen. Wat men bedoelt met twee pc's is dat je twee poorten hebt op je bbox waard je vaste pc's kan op aansluiten. Alsj je geen belgacom tv neemt dan kan je dit uitbreiden naar 4. Je kan ook altijd een switch aan je bbox hangen om dit aantal nog uit te breiden. De bbox is een router en modem ineen. Met deze bbox kan je ook wifi uitzenden. Je kan daar verschillende toestellen tergelijk mee verbinden. Ook kan je op deze bbox Fon van belgacom hebben. Zo kan je zelf over heel het land op alle fon's surfen.(en de fon's in het buitenland ook). Dus je kan gratis op internet met je belgacom abbonement. Voor meer info over fon verwijs ik je door naar deze website. (moest je geen fon willen kan je dit altijd uit zetten.
mvg
Je kan zelf teste of VDSL2 mogelijk is bij u zie op mijn blog => VDSL2 mogelijk haalbare snelheid
Je kan op mijn blog nog meer vinden als je wilt ook omtrent FON bvb => fon_belgacom
Verhuur modem Is het verplicht om je modem* te huren? Deze is gratis
Welke modem* wordt er voor VDSL geleverd? B-box2 met twee IPTV uitgangen en twee IP-Internet uitgangen
door een switch bvb er achter te zetten kan je meer dan 2 pc via netwerkkabel aansluiten. En dan heb je nog via wifi ook natuurlijk.
Krijg je volledige toegang tot je modem*? ja via http://192.168.1.1
Hoeveel toegang heeft Belgacom tot de modem*? toegang om nieuwe firmware te puchen.
* Het is toch een modem/router/wireless acces point? Inderdaad
aantal pc's: 2 pc's. dit slaat op 2 PPoE sessies (zie ook antwoord hieronder van axs)
Wat bedoelt u met maximaal twee pc's? in theorie in de praktijk meerdere wordt niet gecontroleerd
Krijg je twee publieke ip's? je Ip is niet vast wordt bvb vernieuwd als je de modem opstart (en om de 96 uur)
Wordt je subnet vastgelegd op /29? subnet :24 => 255.255.255.0
Ik heb zelf meerdere hosts op mijn netwerk: verschillende gsm's, pc's, netwerk printer en dergelijke.
Is dit niet toegelaten bij dit abonement? dit is geen probleem
Als je hierop een officiele bevestiging van BGC wilt is het beter van contact op te nemen met de klantendienst
0800 22 800 of de reactie hierop afwachten van Eva van Belgacom
Mvg.
Je kan op mijn blog nog meer vinden als je wilt ook omtrent FON bvb => fon_belgacom
Verhuur modem Is het verplicht om je modem* te huren? Deze is gratis
Welke modem* wordt er voor VDSL geleverd? B-box2 met twee IPTV uitgangen en twee IP-Internet uitgangen
door een switch bvb er achter te zetten kan je meer dan 2 pc via netwerkkabel aansluiten. En dan heb je nog via wifi ook natuurlijk.
Krijg je volledige toegang tot je modem*? ja via http://192.168.1.1
Hoeveel toegang heeft Belgacom tot de modem*? toegang om nieuwe firmware te puchen.
* Het is toch een modem/router/wireless acces point? Inderdaad
aantal pc's: 2 pc's. dit slaat op 2 PPoE sessies (zie ook antwoord hieronder van axs)
Wat bedoelt u met maximaal twee pc's? in theorie in de praktijk meerdere wordt niet gecontroleerd
Krijg je twee publieke ip's? je Ip is niet vast wordt bvb vernieuwd als je de modem opstart (en om de 96 uur)
Wordt je subnet vastgelegd op /29? subnet :24 => 255.255.255.0
Is dit niet toegelaten bij dit abonement? dit is geen probleem
Als je hierop een officiele bevestiging van BGC wilt is het beter van contact op te nemen met de klantendienst
0800 22 800 of de reactie hierop afwachten van Eva van Belgacom
Mvg.
de 2 PC limitatie slaat eigenlijk op het aantal PPoE sessies.
Als je meerdere PPPoE sessies kan hebben, zou dat vertalen in meerdere publieke ip's.
Je hebt dus de mogelijkheid om twee dynamische ip's te verdelen over je netwerken?
Je hebt dus de mogelijkheid om twee dynamische ip's te verdelen over je netwerken?
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.