Skip to main content
In de handleiding staat dat men de vdsl splitter moet installeren op de eerste access point voor de beste performance. Nu hebben wij de volgende setup:

Belgacom kabel komt binnen, wordt in de bekabeling zelf gesplitst in 2 lijnen (door een belgacom doosje, opengevezen, enige dat het doet is het binnenkomende signaal doorsturen op 2 lijnen). Deze gaan naar 2 verschillende access points, beide feitelijk 'eerste accesspoints'. (1 lijn wordt daarna nog doorgetrokken naar een 3e - niet relevant denk ik)

Tot nu toe heeft de adsl altijd gewerkt op de volgende manier : 1 'eerste access point' krijgt een adsl splitter waaraan de modem en de telefoon hangt. De overige 2 kregen gwn een splitter zonder modem met telefoon.

Dit werkte goed. Nu vraag ik mij af, kan ik voor vdsl de adsl splitter aan de modem vervangen door de bbox2 vdsl splitter, en de andere punten gwn houden zoals het is met een adsl splitter. Of moet ik voor elk punt nu een apart vdsl splitter kopen ? De overige punten maken geen gebruik van de dsl - functionaliteit, het is enkel om het telefoonsignaal eruit te filteren.

Bij VDSL2 mag/moet je die ADSL-splitters niet meer gebruiken.

En wat is de oplossing ? De telefoonkabels rechtstreeks inpluggen (gaat dit?) of vdsl splitters voor elk punt kopen ?

Reageer