Beantwoord

Vraagje ivm opnemen en decoder in standby


Reputatie 2
Mijn vrouw wilde niet verder kijken en heeft een opname van de lopende film vastgelegd.
Kort daarna heb ik een ander medium gebruikt en daarbij heeft de afstandsbediening (Harmony Ultimate) de decoder (V5 compact) in standbye gezet.
Nu blijkt dat haar opname op dit moment gestopt is.
Is dit normaal?
Ik dacht dat zelfs in standbye de decoder bleef opnemen, zoals bijvoorbeeld een satellietontvanger?

Update: blijkbaar geldt bovenstaande enkel voor haar tablet (ipad)...
gewoon decoder rechtstreeks is de opname OK.
icon

Beste antwoord door Elsa 5 June 2016, 17:01

Bekijk origineel

33 reacties

neen Elsa harde schijf hier ligt er al maanden er uit en in de kast in bubbelpapier.

Vanaf die dag heb ik ook nooit meer conflicten gehad betreffende opnames V5 met harde schijf is mini geworden.
volgens mij is het enige verschil nog dat ik op de box een scherm hebt waar ik bv zie staan radio 2 en met de mini moet je de tv aanleggen om te zien op welke zender hij staat.

ik heb die vraag gesteld omdat ik mij afvraag of dit de reden niet is van wat je aanhaalt van het doorspoelen.
Nog Iets ander, als je een programma waar je naar kijkt pauzeert en je na een tijd later weer verder wilt kijken, werkt dit nog bij u?
Zelf ik de computer dummy Elsa snapt je uitleg en heb vandaag terug bijgeleerd.
Bij mij werkt het dan Elsa bv 10 min pauze en dan verder kijken en als de reclameblok er is om door te spoelen.
Reputatie 7
Badge +1
Bedankt voor je duidelijke uitleg over de "pakketjes". Maar toch zijn ze volop voor "alles via de cloud" gegaan. Dat verklaart allicht ook het feit dat er veel communicatieproblemen zijn tussen decoder en servers. Toch voor mijn V4, waar regelmatig programma's uit de planning verdwijnen en eerst na een herstart terugkomen.
Wat die pauzefunctie betreft, stel ik vast dat ik met de tuner van mijn Smart TV (met mijn CI+-module van TN dus) ook kan pauzeren, maar enkel als het externe USB-opslagmedium (in de instellingen gekozen als opnam-apparaat) aangesloten is en niet bezet voor een lopende opname. Hier loopt de pauzefunctie dus duidelijk via het extern flashgeheugen.
daarom dat ik denk dat als de v5 geen HDD heeft dat je dan ook niet kunt pauzeren of het zou moeten zijn dat er nog ander geheugen genoeg inzit naast de HDD, maar ik dacht dat ik dit vroeger al geprobeerd had en dat dit niet lukte als de HDD eruit was, maar 'k ben er al niet zeker meer van !!
Reputatie 7
Badge +1
daarom dat ik denk dat als de v5 geen HDD heeft dat je dan ook niet kunt pauzeren of het zou moeten zijn dat er nog ander geheugen genoeg inzit naast de HDD, maar ik dacht dat ik dit vroeger al geprobeerd had en dat dit niet lukte als de HDD eruit was, maar 'k ben er al niet zeker meer van !!
Dat zou Patrick moeten weten, want die heeft een V5 waar hij de HDD heeft uit verwijderd, zodat alles in nPVR wordt verwerkt. Ik heb trouwens eens ean test gedaan met mijn V4 door hem zonder stroom te zetten (wij kijken nu de eerste uren van de avond toch naar de TV-tuner met de CI+-module vanTN), en toen gingen idd de opnames van TerzakeTV en De Afspraak dan in nPVR, waar dat anders altijd in PVR ging. Het herinneringssysteem van de TV is trouwens handiger, want je kunt dat instellen voor een maal, dagelijks, Ma-Vr, en Za-Zo. Geen omkijken meer naar dus, waar ik het vroeger alle dagen moest instellen in de TV-gids van de decoder.
Je hebt daar nog geen NTE software op staan dus ben ik ook benieuwd.
Reputatie 7
Badge +1
Je hebt daar nog geen NTE software op staan dus ben ik ook benieuwd.
neen, dat was eerst voor april, nu weer voor october, als 't maar geen 1 april 2017 wordt...

Reageer