vraag in verband met Bbox2

  • 28 December 2010
  • 2 reacties
  • 902 Bekeken

Jarenlang trouwe klant van Belgacom/skynet.

De laatste jaren wel wat ergernis: snelheden gingen steeds omhoog, maar niet voor deze jongen wegens "lijn niet klaar". Abonnementsprijzen mocht ik wel ophoesten.

Daardoor zit ik nu met een internet favourite die in werklijkheid 4Mbps download heeft... ik ben dat beu.

Voor de zoveelste maal gebeld, en ja hoor, de lijn is er eindelijk klaar voor!

Jammer gneoeg voldoet m'n ADSL2+ modem blijkbaar niet en moet ik 50€ neerdokken voor een Bbox2.

Vraag 1: kan m'n ADSL2+ echt niet de vooropgestelde 25Mbps aan? (dame aan de telefoon gaf toe de technishe kant niet te kennen)

Vraag 2: kan ik de Bbox2 gebruiken als printserver = m'n printer via USB op de Bbox 2 en deze verdeelt dan verder draadloos. M'n printer zelf heeft dus geen Wifi, m'n huidige router heeft een ingebouwde printserver?

Vraag 3: hoeveel pc's kunnen draadloos op de Bbox2, en hoeveel via klassieke netwerkkabel?

Ik weet niet of ik bij bekgacom blijf, 50€ moeten ophoesten om eindelijk de snelheid te halen waar ik al zo lang voor betaal... :-(

Alvast dank voor de info.

2 reacties

Badge
beste

eenmalige omschakelingskost €50 U ontvangt hiervoor ook de nieuwe VDSL2 modem 1) neen 2) neen, 3) twee vast en quasi onbeperkt draadloos

muisje
Bedankt voor je reactie.

Als er 2 aansluitingen zijn voor netwerkkabel kan ik overwegen om op 1 ervan m'n huidige router achter de BBox te steken, en die enkel als printserver te gebruiken...

Ik zal hier nog eens allemaal goed over nadenken.

Reageer