VPN via B-BOX 2 ?!

  • 30 December 2010
  • 5 reacties
  • 5117 Bekeken

Beste,

Ik heb mijn adsl modem + linksys wrt54g2 vervangen door een B-BOX2,
waarna mijn VPN verbinding van buitenaf naar onze server niet meer lukt.

De poorten staan open zowel in de e-services als in de bbox2.
Andere deelnemers zoals netwerkcamera's kan ik wel bereiken van buitenaf, enkel de VPN lukt niet.

Nu las ik dat de bbox2 GEEN VPN ondersteund en best als bridge ingesteld wordt,
en daarna een eigen router te gebruiken. Dit lukt ook niet, de linksys ontvangt GEEN IP-adres van de bbox2.

Iemand een idee of oplossing?
Alvast bedankt.

5 reacties

Uw Linksys hoeft geen IP te krijgen van de bbox. Maak een nieuwe PPPoE verbinding vanop de Linksys zodat deze een eigen extern IP adres krijgt.
De Linksys staat inderdaad zo ingesteld om zelf een PPPoE verbinding te maken,
maar dit werkt niet. (ik zie de melding kan geen IP adres ontvangen)
Probeer dit eens:

  1. verbind met je BBox-2 via je browser (192.168.1.1).
  2. Ga naar Advanced Settings en dan Network Interfaces
  3. klik op Wan PPPoE, dan Disable, uiteindelijk OK
  4. Dan, Settings > Underlying Connection, neem Lan Bridge
  5. Aansluiten op poort 1 van de b-box.
  6. Vervolgens ga je naar de instellingen van je nieuwe router om de WAN verbinding in te stellen.
  7. Kies bij de verbindingsinstellingen voor PPPoE en geef vervolgens je login en paswoord in.
  8. Eens je verbinding gemaakt is kan je verdergaan met de overige instellingen van je router."
Al geprobeerd??

Met vriendelijke groeten..
Had ik reeds geprobeerd, maar nu zie ik dat de bbox de instelling 'LAN bridge' niet aan neemt,
ook al druk ik op apply, gaat deze steeds terug naar 'Wan eth1.10 PPP'

Deze instelling 'Underlying Connection = LAN bridge' moet toch gebeuren bij 'networkintefaces -> WAN PPPoE' juist ?

Mvg,

Kim
Beste kim,


Is het onderussen gelukt voor de vpn te laten werken? en de router achter je bbox2 is deze actief ?
Ik ben van plan hetzelfde te doen, maar ik ben niet van plan hier een installateur voor te laten komen.
zij hebben mij gezegd dat de bbox automatisch zijn PPoE en routerfunctie zou uitzetten. dat was bij u niet het geval. Heeft dieze andere manier geholpen zo op de manuele manier ?


Groeten Rednas

Reageer