VPN of Microsoft Exchange naar domein ymr.it niet meer mogelijk

  • 13 September 2011
  • 3 reacties
  • 626 Bekeken

Beste,

Sinds vanmorgen (13/9/2011) is het niet meer mogelijk om van bij mij thuis via VPN een verbinding te maken met mijn werknetwerk in Italie (ymr.it). Eveneens is het niet mogelijk om met Microsoft Outlook een verbinding the maken met mijn Exchange Database op het domein ymr.it. Dit is ook niet mogelijk via webmail (https://mail.ymr.it/exchange).

Ik heb een Bbox2 (sagem) en heb geen instelling aangepast (ondertussen wel al verschillende keren gereset en gereboot, zonder succes). Via de computer van mijn vader en met zijn Belgacom Bbox2 is de verbinding ook niet mogelijk. Als ik echter het wireless netwerk van de buurman gebruik (geen Belgacom) met mijn pc, dan is de verbinding met bovenstaande domeinen geen probleem.

Enig idee wat er onlangs veranderd is bij Belgacom en hoe dit weer te herstellen?

Groeten,

Koen

gebruikersnaam: fa579660

3 reacties

Beste KoenC,

Deze case zal onderzocht moeten worden.
Ik hoop je hier spoedig info over te kunnen geven.

Mvg,


Eva van Belgacom
Beste Eva van Belgacom,


Dinsdagavond heb ik de BGC helpdesk gebeld en men heeft mijn probleem aan de 2de lijnshulp doorgegeven. Op woensdag omstreeks 15u was het probleem opgelost (Outlook connecteerde weer met de Exchange server in het domein ymr.it), zonder dat er van mijn kant iets gedaan was. Ik heb echter nog geen melding gehad van BGC dat mijn probleem onderzocht en opgelost is.


Groeten,

KoenC
Beste KoenC,


blijkbaar heeft onze technische dienst u vanmorgen reeds gecontacteerd met de nodige info, dus onze excuses voor de mogelijke ongemakken.


Mvg

Eva van Belgacom

Reageer