1. Bij het raadplegen van mijn producten zie ik een huidig vast internetverbruik van 43 GB staan voor de maand juni. Wanneer ik verder klik op "mijn verbindingsstijden raadplegen" zie ik een gecumuleerd verbruik van 323 GB vast internet staan voor juni. Vanwaar dit verschil ? Ook zie ik opeens op een dag een verbruik staan van 293 GB waarvan ik niet weet waar dat vandaan komt want ik heb maar een paar uur gesurft die dag.Quid ? Kan dit komen door een torrent ?
2. Als je bij verbindingstijden raadplegen van de maand kijkt zie je dat het verbruik van sommige dagen onderlijnd word met een blauwe streep en andere dagen niet. Wat is het verschil ?
Bladzijde 1 / 1
Torrents kan hier zeer zeker de oorzaak van zijn. Torrents zijn een peer-to-peer verbinding waarbij het een principe is van 'geven & nemen'. Indien je je torrent laat staan na je download zal deze blijven uploaden naar andere 'peers' wat gaat resulteren in een zeer hoge upload. Tip! Je kan dit controleren via MyProximus -> connectietijden. Je zal hier het verschil zien staan tussen download <-> upload.
ThomasP, bedankt voor de info. Maar ik heb ondertussen contact opgenomen met het infocenter van Proximus. Blijkbaar waren er op 16/6/2016 technische problemen waardoor Proximus verkeerdelijk een groot bijkomend downloadvolume heeft bijgeteld voor die dag en niet alleen bij mij.Dit bijkomend volume zou echter niet aangerekend worden aan de klant op zijn maandelijkse factuur.Toch maar opvolgen bij de afrekening zou ik zeggen. Een en ander werd mij bevestigd per mail.
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.