voel me bedrogen

  • 16 July 2011
  • 23 reacties
  • 2259 Bekeken

Belgacom heeft me aangeraden om een goedkoper internet te nemen. Maar nu blijkt dat Norton niet meer geactiveerd is.Dat was me niet gezegd, ook moest ik extra betalen om weergave oproeper te hebben op mijn telefoon.

ik betaalde tevoren 70 euro voor internet, belgacomtv en telefoon met onbeperkt bellen naar vaste nummers.

nu moet ik 59 euro betalen en kan enkel gratis bellen na 5 uur en in het weekend.

ik weet nu niet hoe ik mijn internet moet beveiligen.

23 reacties

Hallo Alicia,

Geen zorgen. U kan Windows security essentials installeren, wat hetzelfde doet als Norton en wat gratis is (van microsoft zelf)

http://www.microsoft.com/nl-nl/security_essentials/default.aspx

klik daar bovenaan 'download het vandaag gratis'
interessant te vernemen dat belgacom een goedkoper internet kon aanbevelen. wellicht had u intense en kon u met uw lijnprofiel de intense specificaties niet halen?

maar u had onbeperkt bellen naar vaste lijnen? dat alleen kost normaal al 19.95/maand, ben je er zeker van dat je dit had?

mvg
ik had nog mijn vaste telefoon aangesloten op de modum, I-phone noemde ze dat. dat bestaat nu niet meer.

Bedankt Bart voor de tip, ik ga het proberen.
Badge
Ik gebruik het ook en uitstekend tegen virussen.
ok alicia, dat zal I-talk zijn, de voip van belgacom... wordt al tijdje niet meer aangeboden aan nieuwe klanten. ergens wel jammer dat je het niet hebt kunnen behouden

mvg
ik heb security essentials geïnstalleerd. Die tip hadden ze mij Belgacom ook kunnen geven.

Alvast bedankt Bart voor je tip en Axana voor je reachtie.
Wat ik mij wel afvraag is hoe efficient die gratids versie is van Microsoft in detecterne van virussen, malware en wordt de update ook even vlug genoeg uitgevoerd zoals bij bvb Norton?
Dat vraag ik mij af omadat ik nog niet zolang geleden een artikel gelezen heb met een vergelijkende test van verschillende anti virus programma's en daar stond securety essentials zeker niet op kop en zelfs niet bij de gratische. Maar wat mag je dan natuurlijk weer van die tests geloven !!
Ik werk met Norton Internet security en tot nu toe werkt die zeer efficient.(wel niet gratis maar wel doeltreffend moet ik zeggen)
Ik wil zeker geen reclame maken met Norton of gelijk welke ander scanner 't is gewoon dat ik het mij afvraag of de risico's niet groter zijn want zelf bij veel betalende versies kan je ook een gratische versie downloaden dus ....!!!?
Reputatie 7
Badge +3
Ik heb het een tijd getest op mijn 2de PC en ik vond het niet zo een goed beveiligings programma deze Windows Securety Essentials.

Dan doet de gratis Avast Antivirus het stukken beter .

Over de Norton Internet Security via Belgacom ben ik uiterst tevreden.

Mvg,
ik gebruik al 'n paar jaar tot volle tevredenheid ESET, wat mij betreft veel minder log dan bv Norton, en doet toch z'n werk uitstekend. en nee, ik heb geen aandelen.

wat de gratische betreft hoor ik goeie dinges van Avast

mvg
Reputatie 7
Badge +1
Ja dat was een beetje een instinker denk ik....een voordeliger internettarief, maar de voordelen van I-talk zijn weg....

Nu dus een Internet Favorite met Classic line = 54,31€ + weergave oproeper 2,68€ = 56,99€...tenzij je het slimme dienstenpakket hebt genomen 4,29€, dan is het 58,60€. PC-security kost 5€ per maand extra met een Favorite..(bij Intense is dat wél inbegepen). Maar met Intense kost het 13,67€ meer...maar dat heeft dan weer een no limit volume...
xenne, is het ESET Smart Security dat je gebruikt
yep, that's it... er is echter ook een gewone Antivirus-versie.

gratis 30 dagen trials zijn te verkrijgen op éénvoudige download

mvg
hebben die ongeveer dezelfde beveiligingsopties denk je ?
denk het wel ja, Smart Security is gewoon uitgebreider met een Firewall & Antispam. ik zie nu ook dat er een beta van Smart Security 5 uit is

mvg
Bij Scarlet betaal je 5€ en belt nationaal 24/7 gratis. Heeft Belgacom ook zo geen optie?
Reputatie 7
Badge +1
Happy Time is:

U belt gratis naar alle vaste lijnen in België van 17u tot 8u op weekdagen en 24 uur op 24 tijdens weekends en op feestdagen. Van 8u tot 17u op weekdagen betaalt u per gesprek 0,33 EUR hoelang het gesprek ook duurt, behalve voor oproepen naar andere vaste netwerken waarvoor u per gesprek 0,40 EUR betaalt. Geldt niet voor oproepen naar internet en speciale nummers (09xx,07xx,..).Voor oproepen naar nationale gsm nummers betaalt u 0,35 EUR per oproep.

Happy Time International bv. Duitsland is:

U belt gratis naar alle vaste lijnen in Duitsland van 17u tot 8u op weekdagen en 24 uur op 24 ijdens weekends en op feestdagen. Van 8u tot 17u op weekdagen betaalt u per gesprek 1,00 EUR (0,8264 EUR excl.BTW) ongeacht de duur. U geniet deze voordelige tarieven gedurende 2000 minuten per maand. U kan uw resterende maandelijkse krediet checken door naar het gratis nr. 0800/22999 te bellen. Bij het overschrijden wordt het internationale Classic-tarief weer van toepassing.
@ DrLoco
ja, No Limit National Anytime, kost €19,95 - wat natuurlijk héél duur is in vergelijking met de concurrentie

tav Eva: de link naar de voorwaarden is dood ( No Limit National Anytime in detail )

mvg
Reputatie 6
Badge +3
Ik verkies toch voor betalende beveiligingspaketten. Vooral omdat je recht op ondersteuning hebt van de ontwikkelaars, snellere herstelling van fouten en frequentere updates. Meestal zit er in betalende versies meer functies dan diegene die in de gratis versie steekt.

Nog andere gratis alternatieven:

AVG

Avast

Panda cloud antivirus

Avira

Microsoft security essentials heeft bijna geen instelmogelijkheden.
Alicia er zijn meerdere gratis antivirus progs !!
Badge
Ik heb AVG en werkt prima hier!

Moet je zeker eens proberen.

xxx
Inderdaad Belgacom is een absolute topper in misleidende verkoop. Ik zie net op mijn niet gefactureerde diensten van juli een bedrag staan van 6.2 ; eenmalige kost . Ze hebben mij overgeschakeld naar internet comfort , omdat ze mij reeds maanden internet favorite aanrekenden zonder dat ze mij de snelheid van internet favorite konden aanbieden. Ben hier toevallig achtergekomen
Heb dus al die maanden VEEl te VEEL betaald ! De enige oplossing die ze miij konden aanbieden was een overschakeling naar internet comfort.Van enige financiele rechtzetting is geen sprake , zo is zaken doen wel makkelijk... Nu hiervoor nog eens 6.2 euro aanrekenen is wel het absolute toppunt !!!! Hoelang blijven jullie met de klant spelen ??? Dit zijn toch praktijken die niet meer kunnen....

Heb hier net wat rondgekeken op het forum. Blijkbaar zitten heel veel klanten in dezelfde situatie. Ik ben ook zo vlug mogelijk weg bij Belgacom. Want absolute toppunt, na al deze misleidende acties van Belgacom, kan je ook nog je contract niet onderbreken....Als je dan bedenkt dat , indien ze het eerlijk willen spelen, ze l een aangepast pack zouden kunnen aanbieden voor klanten met een adsl verbinding....Alle frustratie weggewerkt....

Maar nee BG volhardt in deze misleiding. Na al deze reacties op het forum en internet gelezen te hebben verbaasd het me enorm dat dit nog niet in de media verschenen is ...

Geen enkele andere eerlijke firma zou hiermee wegkomen...

Wat kunnen we hieraan doen ???
Ik begrijp het 100% dat je gefrustreerd bent als je je bedrogen voelt en dat je soms een weg zoekt om stoom af te laten of om je gal uit te spuwen.Inderdaad er zijn veel klachten op verschillende forum's en niet alleen omtrent BGC, ik lees klachten over alle providers, je moet gewoon maar eens op internet op zoek gaan.
Maar daar zit het hem nu juist wie grijpt naar het forum, iemand die problemen heeft en dat geeft een totaal verkeerd beeld want dan lijkt het precies of iedereen ontevreden is.
Het is nu zo dat klagen en zagen niet veel aarde aan de dijk brengt er zijn maar twee mogelijkheden, ofwel ben je (tamelijk) tevreden en blijf je waar je bent of het loopt volgens u de spuitgaten uit en dan stap je over op een ander. Maar dan ben je trouwens ook nog niet zeker dat je niet van de klaveren naar de biezen loopt want er zitten overal wel adders onder het gras!
mvg,
Beste alicia,

In bepaalde packs is de norton security standaard gratis inbegrepen. Bij de andere packs kan de Pc security voor 5 euro per maand erbij genomen worden. Zie onderstaande link.

http://www.belgacom.be/private/nl/jsp/dynamic/product.jsp?dcrName=hbs_security_pack

Indien u reeds beschikt over een pack Telephony + Internet, Telephony + Internet + TV of Telephony + Mobile + Internet + TV, dan geniet u de tariefoptie No Limit National Anytime voor slechts € 7,30/maand (BTW inbegrepen). Dit is interessant indien u ook overdag veel wilt bellen.

Met vriendelijke groeten,

Eva

Reageer