Vlaamse versie Out TV


Reputatie 6
Badge +1
Het is weer van dat, exclusief bij Telenet vanaf 7 mei. De Belgacom abonnee grijpt er weer naast.

Volgend bericht stond op Digitale TV Weblog : De Vlaamse versie van de holebizender OUTTV is vanaf 7 mei exclusief beschikbaar bij Telenet Digital TV. Momenteel is de Nederlandse versie reeds te bekijken op kanaal 551, maar de Vlaamse versie van OUTTV zal vanaf 7 mei deel uitmaken van het Docu & Lifestyle-pakket. OUTTV omschrijft zichzelf als “dé lifestyle televisiezender van Nederland en België met internationaal succesvolle tv-programma´s, (arthouse-)films, series en documentaires die verder gaan dan de programmering van andere zenders.” De Vlaamse acteur en zanger Timo Descamps wordt de ambassadeur van OUTTV. Of de Nederlandse versie die bij Belgacom TV beschikbaar is zal blijven, is nog onduidelijk

18 reacties

tsja, ik vind het jammer dat bepaalde zenders kiezen om zich exclusief te verbinden aan een bepaald platform. zeker in dit geval het toch gaat om een zender die zich richt tot een specifieke doelgroep die niet zo groot is.

mvg
Ik sluit me volledig aan bij William43! Je hoort constant over nieuwe zenders bij Telenet. Zij investeren tenminste in hun digitale tv. Dat kan je niet zeggen van Belgacom TV. Zij investeren enkel maar in Franstalige zenders. Ik kijk echt uit naar de dag dat we ook Telenet kunnen kiezen in zuidwesten van Brussel. Wil je iets of wat bedient worden als Nederlandstalige kijker, moet je wel voor hen kiezen. Dat is spijtig want hun aanbod is echt ermbarmelijk! Wanneer hebben zij voor het laatst nog eens een NL zender gelanceerd?
@Glenn:

Persoonlijk vind ik het ook spijtig dat deze zender er niet doorkomt, maar kijk uit met uitspraken als 'Telenet investeren tenminste in hun TV, kan je van Belgacom niet zeggen!'. Vaak kiezen de zenders er vaak voor om monopoliecontracten af te sluiten ipv hun aanbod aan elke digiTV provider aan te bieden, want zoals het bericht zegt: Exclusief bij Telenet, voor zover ik weet is er in Vlaanderen ook nog steeds Mobistar & TV Vlaanderen aanwezig (ja, inderdaad schotel maar nog steeds digitaal), investeren deze dan ook niet in hun digitale TV? Let op, ik keur ook niet goed dat er in veel gevallen spijtig genoeg een groter aanbod is qua Franstalige zenders, daar ga ik wel mee akkoord. Maar in dit geval twijfel ik er toch aan of dit specifiek de schuld/keuze is van Belgacom om deze zender niet uit te zenden in het Vlaams (wel de NL versie), we zullen zien wat er met de NL versie gebeurd, als deze ook 'exclusief' naar Telenet gaat mag je er wel bijna zeker van zijn dat Telenet met de desbetreffende zender een inhoudelijk monopoliecontract heeft afgesloten. In jou geval begrijp ik ook wel dat je frustratie groot is als NL-talige kijker, gezien de regio waar je woont (nee, we gaan geen BHV-discussie aanhalen, daar heeft onze regering het al moeilijk genoeg mee :p), maar als je toch echt die extra zenders wil in het NL... Dan is Telenet zeker niet je enige/beste optie, kijk TV Vlaanderen, Mobistar TV, etc. Keuze genoeg als je toch extra wil betalen voor NL zenders.
Ok! Het is misschien allemaal wel ingewikkelder maar voor de gewone consument doet dat er eigenlijk niet toe. Telenet slaagt er toch maar in om monopoliecontracten af te sluiten. Iets wat Belgacom dan toch zelden in slaagt. Helaas zijn de andere zenders ook geen optie. Schotelantennes zijn niet toegelaten in ons gebouw. Anders was ik echt al lang weg bij Belgacom hoor! Voor het zenderaanbod moet je echt niet blijven.
Telenet slaagt er dan ook telkens in hun klanten af te zetten, teveel aan te rekenen waardoor ze dus ook voldoende bonussen kunnen uitgeven om dit soort monopoliecontracten af te sluiten. Misschien enkel mijn mening... maar goed, dan gaan we weeral naar een andere discussie. Ik betaal persoonlijk liever minder voor (naar mijn mening toch) degelijke producten, degelijk zenderaanbod & last but not least, goede service. Maar opinies verschillen, als je liever naar Telenet gaat voor hun zenderaanbod & dan ook meer betalen, die keuze is aan jou natuurlijk. Niemand zal je verplichten bij Belgacom te blijven.... Spijtig voor jou van de schotelantennes wel, geniet persoonlijk met volle teugen van mijn TV Vlaanderen met Dreambox (key-sharing) en mijn 4000+ zenders :)
Telenet sluit wel monopoliecontracten af met bepaalde zenders maar natuurlijk kost dat veel geld om zulke zaken te doen. De zenders krijgen dan opt einde van de rit een extra vette bonus omdat ze bij telenet blijven. Nu komt het! Waar haalt telenet nu al dat geld? Ahja ze persen hun eigen klanten af met extra geld te vragen aan hun klanten om dat te kunnen betalen!! Beter nog onze goede vrienden bij telenet gaan hun prijzen verhogen met 25%!!

Dan verkies ik toch belgacom dat tenminste een effort doet om zijn prijzen naar beneden te trekken. Dus Glenneke ga maar naar telenet. We zien u graag terug over een jaar als ge uw facturen niet kunt betalen bij telenet ;-)
ah PS glenn. Zuid west brussel zal nooit maar dan nooit Telenet hebben. Dat zal altijd Voo zijn (tevens ook wel telenet) En Voo is eenmaal gericht aan franstalige 😉 Zal maar verhuizen als ik u was 😉 En da ga een duur opgave zijn zenne ;-)
Reputatie 6
Badge +1
Vette bonus voor deze zenders? Denk dat het iets anders werkt, Telenet heeft in Vlaanderen 1.300.000 abonnees als ik het goed heb. Belgacom 1.000.000 in Belgie, laat ons zeggen dat de helft daarvan in Vlaanderen is, 500.000 kan ook meer of minder zijn want die cijfers heb ik niet. Dus je begint als zender met een Vlaamse versie, terwijl de Nederlandse versie die bij Belgacom zit weggemoffeld in een erotic boeket voor €14.95. De Vlaamse versie zit bij Telenet in het Docu Lifestyle boeket voor €5.95 en past daar prima in. Misschien zegt Telenet wel als jullie ook bij Belgacom willen komen jullie er bij ons niet in, wat doe je dan als zender? Juist voor telenet kiezen. Ik weet niet of het er op deze manier aan toegaat, maar het zou me niet verbazen.
inderdaad, zenders kunnen voorlopig via telenet nog steeds het meeste kijkers bereiken in vlaanderen, dat kan inderdaad gewoon de doorslag geven ( publicitaire redenen )

mvg
Belgacom heeft er 850.000! ik haat dat 1.000.000 cijfer, want dat is boerenbedrog :)

(vlaanderen wordt geschat op slechts 250.000 - 300.000 klanten trouwens)

"Misschien zegt Telenet wel als jullie ook bij Belgacom willen komen jullie er bij ons niet in, wat doe je dan als zender? J"

Neen, zo gaat dit niet te werken. Telenet geeft gewoon veel meer geld voor deze zender, om zo exclusiviteit te hebben.
Net zoals Belgacom het doet bij voetbal dus.
en Telenet is heel slim op dat vlak. Belgacom heeft al veel minder klanten in Vlaanderen, dus gaat Telenet nog meer exclusiviteitscontracten aan waardoor Vlaming bij Belgacom NOG minder aan hun trekken komen.

Kans is nu HEEL groot dat Belgacom het voetbal gaat verliezen, en zeker het exclusiviteits stuk... dan is er geen reden meer voor een Vlaming om Belgacom TV te gebruiken. Belgacom is nu eenmaal gemaakt door en voor Franstaligen, en dat zal hun binnenkort wel duur komen te staan.

Read my lips :p
belgacom tv is wel het goedkoopste....da's misschien een goeie reden om toch te blijven....

uiteindelijk ben ik één van die vlamingen die er weinig om geeft hoeveel zenders ik heb, uiteindelijk kijk ik toch altijd naar dezelfde. eigenlijk zou het goed zijn mocht elke gebruiker zijn eigen pakket van zenders kunnen kiezen, en afhankelijk daarvan betalen. in het comfort pakket zitten er zeker de helft waar ik nog nooit naar gekeken heb

mvg,
xenne

ps: volgens cijfers vandaag bekend gemaakt, belgacom tv 1.029.000 klanten (+54.000)
@xenne.. goedkoopste.. Je kan geen Belgacom tv krijgen onder 32€ per maand zover ik weet.
bij andere providers is vanaf 10€.

En dan krijg je nog eens het minste aantal zenders, en de minste mogelijkheden..

ps: bijna iedereen kijkt niet naar de helft van de zenders, omdat die allemaal in een andere taal zijn :)
@bart : ja Belgacom is wel goedkoper. laten we ff rekenen voor u meneer de Flamigant

goedkoopste shake van telenet : 54euro.. Doet er nog 13.33 voor de kabel + nog is 25 euro als ge prime wilt. dat komt neer op 92.33 euro per maand.
ge hebt met deze alleen maar een basis internet verbinding! eentje dat een goed 2 stappen lager ligt dan een comfort.

Belgacom totaal pack : 51.92 per maand ! Dat is bijna de helft minder dan dat van telenet ! Plus bij Belgacom krijg je al standaard 75 zenders! bij telenet met geluk en qua regio 45 kanalen.

Ook al pak je geen prime bij telenet dan betaal je nog steeds 67.33 per maand ! dat bedrag ligt nog steeds boven dat van belgacom. En goe weten als ge hetzelfde snelheid wilt als uw huidige Belgacom verbinding betaal je dan een goed 150 euro per maand! Ge kunt nog steeds een favorite pakken en nog steeds minder betalen dan bij telenet.

Kerel ik kan alleen zeggen blijf weg van de forum want ge zit te stoken dat het geen naam heeft.
Ahja nog ff dit vergeten : de prijzen van tv bij telenet gaat omhoog met 25% terwijl dat belgacom er iet aan doet om zen prijzen naar beneden te trekken.

Ik volg liever een regelrecht Belgisch bedrijf dan een bedrijfke dat eigendom is van een bende hollanders die geen succes kende op de telecom markt in Nederland!
The M4

Je maakt u eigenlijk wel wat belachelijk.

- Jij spreekt al over shakes, packs, etc. wie heeft daar iets over gezegd? We zijn hier allemaal bezig over Belgacom TV. Niet over internet, telefoon , etc


- En dan haal je er prime nog eens bij..wat heeft dat er nu mee te maken?

- de goedkoopste shake is 45€ en dan heb je al HOGERE snelheden dan bij de goedkoopste pack bij Belgacom, welke 51€ is. (15 Mbps versus 12Mbps). Dus hier ben je nogmaals fout.


- Bij telenet kom ik aan 82 zenders in BASIS aanbod.. om nog te zwijgen van de radio zenders. Dus hier ben je nogmaals fout.

- Ik vergeleek trouwens niet eens met Telenet, maar had je waarschijnlijk nog niet eens door.




>terwijl dat belgacom er iet aan doet om zen prijzen naar beneden te trekken.

ja, toon eens wanneer dit goedkoper geworden is? ok, next try
Prime is het meest verkocht pakket bij telenet en vroeg of laat ga je dit toch pakken.

En ik haalde packs/shakes aan om duidelijk te maken dat telenet totaal niet voordeliger is want tegenwoordig zijn er meer packs/shakes aanwezig.

Ok toegegeven 15Mbps is idd hoger maar upload is ook noodzakelijk. Telenet sukkelt nog altijd met 512kbps, terwijl Belgacom op 1.5Mbps staat. Maar niet te zwijgen over de volume dat bij telenet op 15GB staat en bij belgacom 50GB.

en hun totaal shakes = abo-prijs plus 13.33! Dat geldt voor iedere klant. dus het is geen 45 maar 58.33! En dat 54€ waar over ik het is hun nieuw fiber shake (vergelijkbaar met VDSL2).

En BGCTV alleen kost maar 18.50. Das wa lager dan 32 zoals ge aanhaalde he? en de meeste posten van telenet geven dikwils hetzelfde alleen een ander uur..

en packs met internet en vastelijn kosten nu 8 euro minder tegenover enkele maanden geleden hetzelfde voor vaste lijn en tv samen

kan ook vergelijken met bv mobistar als ge da wilt zenne met hun grapke van 55€....

I can do this all day my friend....
>En BGCTV alleen kost maar 18.50. Das wa lager dan 32 zoals ge aanhaalde he?

32€ is het MINIMUM bedrag dat je elke maand moet betalen om belgacom tv te ontvangen.
Of kan jij het met 18€ mss? toon jij maar eens aan dat je Belgacom tv kan krijgen aan 18€.

>Prime is het meest verkocht pakket bij telenet

Voetbal bij Belgacom, dus reken 20€ bij voor Belgacom .,want zo redeneer jij.

Dus nogmaals, terug on topic en ENKEL TV.

ps: Niet te verwonderen dat je de hele dag kan doorgaan met zulke dingen.
als je enkel belgacom tv neemt is het inderdaad duur, de goedkoopste prijs is dan €33,35 meen ik

iedereen moet zijn eigen rekening maken, maar als je belgacom tv gaat combineren met internet en/of telefonie zal het voordeliger uitkomen dan telenet.

mvg,
@xenne : my point exactly.

en zoals bart terug ontopic : tis puur exclusiviteitscontracten.... tis belachelijk aan een kant en goe gezien aan een ander kant. belachelijk zijnde William kan deze zender niet nemen en het zou zijn aanbod verrijken voor zijn persoonlijke interesses.

Reageer