Hallo,
Ik heb momenteel Internet Comfort in een pack en VDSL.
Hierbij heb ik in de praktijk ongeveer 5Mbps upload.
Wat is de visie van Proximus inzake het verhogen van upload snelheden in deze tijden van cloud, waar backup (en storage algemeen in de cloud) toch wel meer en meer populair word?
Ik heb even gekeken op het forum, er word niet zoveel over gepraat (toch niet in recente threads op de eerste 10 paginas) maar ik vind persoonlijk dit onderwerp meer en meer relevant worden.
Ik upload bv vaak foto albums naar Google Photos en Facebook en daarnaast gebruik ik de cloud ook als backup.
Is het een technische beperking dat de upload relatief laag blijft vergeleken met de download? Commerciële beslissing? ...?
Groetjes,
Bart
Bladzijde 1 / 1
FYI: de nieuwe packs zoals tuttimus hebben wel een hogere upload
Dag Marc,
Je upload is voor jou op 20Mbps, de snelheid zal sneller zijn via kabel dan via wifi.
Als je draadloos werkt, kijk best dit even na:
https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_wifi_trouble/particulieren/support/internet/internet-thuis/problemen-met-internet/8-tips-om-uw-wifi-te-verbeteren.html
Mvg,
OdB
Je upload is voor jou op 20Mbps, de snelheid zal sneller zijn via kabel dan via wifi.
Als je draadloos werkt, kijk best dit even na:
https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_wifi_trouble/particulieren/support/internet/internet-thuis/problemen-met-internet/8-tips-om-uw-wifi-te-verbeteren.html
Mvg,
OdB
@Jimmy O,
ik wist niet dat het om een bizz pack ging, dan zal het inderdaad wel iets kunnen te maken hebben met wifi-2.4
Misschien de wifi-5.0 gebruiken als het kan aangezien deze band minder bezet is en de wifi-AC norm hogere snelheden kan halen.
ik wist niet dat het om een bizz pack ging, dan zal het inderdaad wel iets kunnen te maken hebben met wifi-2.4
Misschien de wifi-5.0 gebruiken als het kan aangezien deze band minder bezet is en de wifi-AC norm hogere snelheden kan halen.
@Jimmy:
Van waar komt die 20Mbps?
Volgens de lijntest op de Proximus site heb ik het volgende (Internet Comfort):
Piekuren tussen 19 u en 23 u :
Max.: 89,7 Mbps download - 5,64 Mbps upload
Min.: 63,2 Mbps download - 5,8 Mbps upload
Buiten piekuren tussen 23 u en 19 u :
Maakt niet uit kabel of draadloos, speedtest.net gaat nooit boven 5.1 ofzo.
@Martin:
Wat bedoel je met bizz pack? Business?
Het gaat hier om een gewoon particulier abonnement.
Groetjes,
Bart
Van waar komt die 20Mbps?
Volgens de lijntest op de Proximus site heb ik het volgende (Internet Comfort):
Piekuren tussen 19 u en 23 u :
Buiten piekuren tussen 23 u en 19 u :
Maakt niet uit kabel of draadloos, speedtest.net gaat nooit boven 5.1 ofzo.
@Martin:
Wat bedoel je met bizz pack? Business?
Het gaat hier om een gewoon particulier abonnement.
Groetjes,
Bart
omdat jimmy zegt " je upload is voor jou 20Mbps" dan denk ik dat het moet een bizz pack zijn want anderss ligt ede upload lager, tenzij Jimmy bedoelde dat je lijnsynchronisatie snelheid van je modem 20Mps up is.
Uit je lijntest zie ik 5,8 up wat de cap kan zijn die opgelegd wordt door een comfort abonnement bv.
Of anders gezegd je hebt enezijds de snelheid die je lijn aankan (afhankelijk van afstand/verzwakking/kwaliteit) en
anderzijds de beperking (cap) die een bepaald abonnenment oplegt.
Dus je kan maar de laagste van beiden hebben, indien die van je lijn hoger is dan haal je maar deze van je abonnement en
omgekeerd als die van je lijn lager is dan die door het abonnenment bepaald, dan heb je de snelheid van je lijn.
In uw voorbeeld: als je lijn een upload snelheid 20 Mbps aankan, zoals jimmy aangeeft, dan wordt je upload beperkt tot 6Mbps door je comfort abonnement (zelfde geval als wat ik heb)
Uit je lijntest zie ik 5,8 up wat de cap kan zijn die opgelegd wordt door een comfort abonnement bv.
Of anders gezegd je hebt enezijds de snelheid die je lijn aankan (afhankelijk van afstand/verzwakking/kwaliteit) en
anderzijds de beperking (cap) die een bepaald abonnenment oplegt.
Dus je kan maar de laagste van beiden hebben, indien die van je lijn hoger is dan haal je maar deze van je abonnement en
omgekeerd als die van je lijn lager is dan die door het abonnenment bepaald, dan heb je de snelheid van je lijn.
In uw voorbeeld: als je lijn een upload snelheid 20 Mbps aankan, zoals jimmy aangeeft, dan wordt je upload beperkt tot 6Mbps door je comfort abonnement (zelfde geval als wat ik heb)
Lemonix, mijn collega heeft inderdaad een foutje gemaakt, met je internet comfort abonnement kan je maximum upload halen van 6 Mbps.
Zoals Martin zegt zijn de synchro waarden hoger.
Zoals Martin zegt zijn de synchro waarden hoger.
Allen,
Bedankt voor de reacties.
Ik hoop gewoon dat Proximus in de toekomst toch wel voor iedereen de upload nog gaat opschroeven :)
Dat was ook meer mijn punt, of dat er iemand meer wist over de plannen van Proximus om de upload naar omhoog te halen.
Het moderne internet gebruik vraagt er gewoon achter naar mij mening.
20Mbps beschikbaar hebben zowel technisch als op contract niveau is al een mooie stap :)
We zullen zien wat de tijd brengt :)
Groetjes,
Bart
Bedankt voor de reacties.
Ik hoop gewoon dat Proximus in de toekomst toch wel voor iedereen de upload nog gaat opschroeven :)
Dat was ook meer mijn punt, of dat er iemand meer wist over de plannen van Proximus om de upload naar omhoog te halen.
Het moderne internet gebruik vraagt er gewoon achter naar mij mening.
20Mbps beschikbaar hebben zowel technisch als op contract niveau is al een mooie stap :)
We zullen zien wat de tijd brengt :)
Groetjes,
Bart
upload snelheid moet inderdaad omhoog, mijn voorstel zou zijn
comfort 6 naar 10
maxi 8 naar 15
intense 10 naar 20
Dat zijn al normalere snelheden.
comfort 6 naar 10
maxi 8 naar 15
intense 10 naar 20
Dat zijn al normalere snelheden.
maar hogere snelheden hebben ze al in andere packs (zoals ik hier al gelezen heb van de prox medewerkers)
Tuttimus/Familus packs
Max Snelheden zijjn als volgt (naargelang abbo)
RES pack max snelheden 100/15 via vectoring en FTTH 220/25
Bizz pack max Snelheden 100/20 via vectoring en FTTH 250/30
Aan die oude packs zal er waarschijnlijk niet veel veranderen vrees ik, en als ik het goed voor heb is het voor de oude Res packs intense nu al 100/20 en voor maxi 100/15 en comfort 100/6
Tuttimus/Familus packs
Max Snelheden zijjn als volgt (naargelang abbo)
RES pack max snelheden 100/15 via vectoring en FTTH 220/25
Bizz pack max Snelheden 100/20 via vectoring en FTTH 250/30
Aan die oude packs zal er waarschijnlijk niet veel veranderen vrees ik, en als ik het goed voor heb is het voor de oude Res packs intense nu al 100/20 en voor maxi 100/15 en comfort 100/6
Jammer als deze oude packs met de tijd niet zouden mee evolueren.
Als ik me goed herinner heb ik reeds eens berekend wat een overstap naar een nieuw pack me zou kosten en ik dacht dat ik met men huidige configuratie daar niet beter van werd, prijs ging omhoog voor min of meer hetzelfde inzake diensten (in de mate dat ik hetzelfde onder het nieuwe pack kan bekomen).
Misschien moet ik het nogmaals in detail bekijken.
Als ik me goed herinner heb ik reeds eens berekend wat een overstap naar een nieuw pack me zou kosten en ik dacht dat ik met men huidige configuratie daar niet beter van werd, prijs ging omhoog voor min of meer hetzelfde inzake diensten (in de mate dat ik hetzelfde onder het nieuwe pack kan bekomen).
Misschien moet ik het nogmaals in detail bekijken.
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.