verzonden mail word niet opgeslagen in de map "Verzonden

  • 4 May 2013
  • 4 reacties
  • 3120 Bekeken


Sinds deze week doet zich het merkwaardige verschijnsel voor dat de verzonden mail niet opgeslagen wordt in de map 'Verzonden' van mijn Thunderbird-applicatie die de mail ophalen van de IMAP-server.

Als ik een mail schrijf en op Verzenden klik, wordt de mail op de normale wijze verzonden en komt op de normale wijze bij de geadresseerde aan. Echter, normaal gesproken zou de door mij geschreven mail vervolgens in de map 'Verzonden' moeten worden opgeslagen, maar in plaats daarvan krijg ik de melding:

'Er is een fout opgetreden bij het opslaan van het bericht naar de map Verzonden. Opnieuw proberen?' Een nieuwe poging heeft geen zin, de vraag blijft zich herhalen. Kies ik voor 'Annuleren', dan volgt de melding: 'Het bericht is met succes verzonden, maar kon niet worden gekopieerd naar uw map Verzonden. Wilt u terug gaan naar het opstelvenster?'.



Sinds dezelfde tijd krijg ik op mijn I-PAD ook de melding 'E-mail ophalen mislukt, De e-mailserver 'imap.skynet.be reageert niet. Controleer of u de juiste accountinfo hebt ingevoerd in de e-mailinstellingen.


Daarvoor werkte alles normaal,dus e-mailinstellingen moeten juist zijn.

4 reacties
















je verstuurt ze toch over een belgacom internetverbinding

want als je ze bv over een andere provider zijn netwerk verstuurt

bv die van TN kan het zijn dat je de uitgaande mailinstellingen moet veranderen dan !






Groetjes, Elsa



niemand weet alles maar iedereen weet wel alles beter



Reputatie 7
Badge +1


Ik heb sedert een paar dagen hetzelfde probleem als Geert. Krijg ook bericht



'Er is een fout opgetreden bij het opslaan van het bericht naar de map Verzonden. Opnieuw proberen?' Een nieuwe poging heeft geen zin, de vraag blijft zich herhalen.'


Of het bericht aangekomen is weet ik niet zeker. Heb het dan nog maar eens met POP3 verzonden.














dit wil dus zeggen dat de skynet server de recomendation RFC 5746 niet ondersteunt ,


en dat ze hun SSL implementatie moeten in orde brengen.







Groetjes, Elsa





Reputatie 7
Badge +1


Ik heb ca. hetzelfde probleem bij het verzenden vanuit Thunderbird vanop PC, maar helaas ook met verzenden van op Android tablet. Nergens een spoor van die mails terug te vinden, dus geen synchionisatie met de server en met andere apparaten.

Reageer