Vervanging simkaart

  • 14 May 2017
  • 8 reacties
  • 717 Bekeken

Gisteren een nano simkaart gaan halen en nog steeds geen service

8 reacties

Reputatie 4
Badge +1
Een nano-simkaart..., nieuw nummer ?, vervanging van een bestaand nr ???
Als je een nieuwe sim hebt gehaald (en deze geregistreerd in winkel) moet die direct werken
Als je een nano-sim haalt in vervanging van een gewone SIM (en die gegevens bijhebt !!) moet die na ingave nieuwe sim-ID in je oude gegevens direct werken ! (zelf ondervonden, maar dan wel in een gewone winkel met proximus faciliteiten, niet in een "echte" proximus shop 🙂 )
Vervanging nu nog gewone gsm en nieuwe iPhone gekocht dus andere simkaart dus nog steeds geen service
Reputatie 6
Badge +3
Normaal gaat zo'n overstap snel als er geen abonnementswijzigingen zijn gevraagd.
In principe enkele minuten.
Volgende aandachtspunten:
- zolang de oude kaart werkt, moet je niet proberen met nieuwe kaart.
- pas als de oude kaart niet meer werkt, dan moet je testen met nieuwe kaart.
Let op: iPhone uitschakelen en inschakelen om te testen. Enkel bij opstart wordt de service getest.
Wel raar dat het bij het ene proximus center dan blijkbaar direct werkt en dan bij andere weer niet?,
In ieder geval heeft mijn vader al een paar keer zijn simkaart laten omwisselen voor ander formaat,
en pas na ongeveer een uur en de tweede keer na een 1u30 ongeveer voor de nieuwe werkte, of is dit dan veranderd want vroeger werd er door proximus aangegeven binnen de 2 uur?
Reputatie 6
Badge +3
Als de medewerker het nieuwe nummer zelf in de computer invoert, dan is de omschakeling ogenblikkelijk. Tegen dat je buiten komt, werkt de nieuwe kaart. (Kan in theorie een kwartier duren)
Er kunnen natuurlijk altijd software fouten gebeuren of menselijke fouten.

Om te weten welke simkaart actief is, kan je ook op MyProximus.be kijken. (via toon pukcode)

Reputatie 4
Badge +1
@ Christophe evelien
" Vervanging nu nog gewone gsm en nieuwe iPhone gekocht dus andere simkaart dus nog steeds geen service "
Dus andere simkaart, maar je zegt er niet bij, of je de OUDE SIM HEBT LATEN OMWISSELEN, maw de nieuwe blanco-nano-sim de gegevens hebt laten toevoegen van de oude sim ( het sim-ID wordt gekoppeld aan het telefoonnr, waardoor ineens alle gegevens van saldo enz worden overgenomen. De data (contacten) indien op SIM, dienen ook overgezet of je bent ze kwijt (zeker omdat je een andere GSM hebt nu)
Als de oude SIM werkte, moet de nieuwe 10 seconden na het omzetten door winkelier werken.(in om het even welke hardware).., géén uren of dagen nadien !!, dus de tijd om nano-sim te plaatsen volstaat om direct verbinding te hebben, in de winkel zelf testen dus.....
Dan zijn er toch veel bij proximus die niet op de hoogte zijn want regelmatig wordt door hen gezegd binnen de twee uur, en nog nooit gelezen of gehoord van bijna onmiddelijk ?
Een ding is zeker dat het in realiteit in veel gevallen niet praktisch onmiddelijk werkt, dat merk je trouwens genoeg aan de verhalen o.a hier en op andere kanalen...
Reputatie 4
Badge +2
Hey Christophe, toen je de kaart ging halen, werd je nummer dan ook meteen overgezet ? Als dit niet gedaan is, zal je nummer dus ook niet werken op deze kaart.

Stuur je me even het SIMkaartnummer en telefoonnummer door in privébericht aub ? Ik kijk het graag voor je na !

Groetjes, Cindy

Reageer