vervangen van Ruckustoestel

  • 17 December 2011
  • 9 reacties
  • 3164 Bekeken


Wij hebben in de begin periode van Belgacom Digitaal tv-kijken ,2 tv's aangesloten (1 in de woonkamer +1 in de slaapkamer achteraan de woning)Men advizeerde ons om(draadloos) ,met ruckustoestellen te werken(1 zender+2 ontvangers)nu is er 1 ontvanger stuk,en men kan die niet appart kopen enkel een set van 3.Nu is mijn vraag ,die nieuwe ruckus zijn om HD te kijken ,kunnen we die gebruiken bij 2 niet HD-tv-toestellen,of gaat dat niet,en wat kunnen we eventueel doen om dit zonder te grote kosten op te lossen,aangezien er geen kabel is naar de achterste kamer.

9 reacties

Badge +1
Waarom zou je die niet appart kunnen kopen? Hier staat dit niet vermelt dat dit per drie is. Ook staat er niet bij dat dit enkel zou zijn voor HD decoders. Het is niet opdat je tv geen HD kan weergeven dat je decoder dit niet kan. Maar goed volgens mij de goedkoopste oplossing is gdn 1 nieuwe ruckus koppen. Ik weet niet of je daar goede ervaringen mee hebt. Ander kan je jou decoders ook draadloos verbinden door je elktriciteitsnet. Dat kan je doen met deze en deze. Ik denk niet dat je moet bang zijn dat de ruckus voor HD of voor niet HD is. Dit is altijd voor de twee denk ik. De ruckustoestellen die je nu hebt kunnen volgens mij ook perfect HD zender transporteren naar je decoders. Ik heb zelf geen ervaring met ruckus. Ik verbind zelf mijn 2 decoders met kabel en één met homeplug(via het elektriciteitsnet).
Badge +1
Blijkbaar bestaan er wel HD ruckusen. Hier heb ik nog wat info. Maar welke decoders heb je thuis?
Badge +1
Als je één van de onderstaande decoders hebt zijn ze HD-compatibel. De versie's V3, V3b en V4 zijn HD compatibel dus deze zullen zeker werken met de HD ruckus. Maar ik ben niet zeker of de gewone ruckussen dus ook zullen werken met een HD ruckus ertussen. Misschien weet iemand anders dit wel. Of anders kan je best dit eens vragen in een verkooppunt.


Reputatie 2
Badge
Ik heb onlangs ook een ruckus set meoten kopen toen de zender stuk was. Ik heb dus nu nog een entvanger te veel. Het is een HD onvanger. Als je in de buurt van Mortsel (Antwerpen) woont mag je die wel eens lenen om te proberen.
@ RolandT

Eerst en vooral bedankt voor je reactie,dat zou een geweldig idee zijn aangezien ikzelf in Antwerpen woon,kunt U mischien uw adres of telefoon doorsturen naar mijn postvak in ,dan kunnen we verder afspreken.Moest het lukken met dat Ruckustoestel,dan ben ik altijd bereid van hem over te kopen,als U dat wilt.
Reputatie 6
Badge +3
Om echt zeker te zijn dat de ruckus zender defect is, kan je nog dit proberen. Ontkoppel de zender en alle ontvangers van het stroomnet (door de voedingskabel uit te trekken). Koppel hierna eerst de zender aan. Vervolgens de andere ontvangers. Op de zender houdt u even het zwarte knopje ingedrukt. Dit helpt enkel wanneer enkel de 2 laatste lampjes niet branden: zendmast icoontje en <> icoontje.
Opgelet:

Een ontvanger rukcus type HD zal niet werken met zender ruckus type niet HD.

Mvg Jerom
hier[/b]

Beste Cambrilla,


zoals jerom en ricy hier reeds aangeven, is het onmogelijk een niet-HD ruckus te koppelen aan een wel-HD ruckus.


Mvg

Eva van Belgacom

Reageer