Verticale Balken op sommige HD zenders

  • 12 December 2010
  • 7 reacties
  • 2468 Bekeken

Reputatie 7
Badge +3
Heb sinds donderdag verticale balken op sommige HD zenders als deze uitzenden in 4.3 formaat.

Dit is hier bij meerdere personen in de straat het geval.

De technische dienst van Belgacom vind geen probleem na meten van de lijn enz..

Moest uiteindelijk een nieuwe decoder gaan halen,maar het probleem is nog niet opgelost.

Ook in de beeldinstellingen en systeem instellingen van de decoder staat alles juist ingesteld.

Gisteren de decoder meerdere malen moete herstarten tussen 17u.30 en 20.15 , kreeg gewoon nergens nog beeld .De menu's en alle andere ....werkten in de decoder maar beeld bleef weg.

Meerdere telefoons gedaan naar de technische dienst ze vinden er ook geen verklaring voor en weten ook niet meer wat er kan gedaan worden dan een technieker op mijn kosten langs te sturen!!!!, dit is er over vind ik.

Hoe en waar kan ik nog terecht voor een oplossing voor dit probleem en voor de 5 andere personen hier in de straat met hetzelfde probleem?

Mijn login fb544441

Patrick

7 reacties

Reputatie 7
Badge +3
Ben deze namiddag bij mijn zuster gaan kijken daar doet het probleem zich ook voor en die woont niet in mijn straat maar 15 KM verder zit dus op een heel andere centrale dan ik dus is er wel degelijk een probleem bij Belgacom met hun HD zenders ( VTM, RTL en RTL Club) in somige delen van de regio 016.

Patrick
Reputatie 5
Badge +2
Het ligt gewoon aan de HD-zenders zelf, niet aan Belgacom. Wanneer Eén, VTM, RTL-TVI of Club RTL HD 4:3 programma's uitzenden, doen ze dat tegenwoordig meer en meer in 16:9. Je krijgt dus een 4:3 beeld (met inderdaad verticale balken opzij) in een 16:9 beeld. Veel kan je er niet aan veranderen. Ook bij enkele SD-zenders is dat ook, zoals bijvoorbeeld ook Discovery Channel en Nederland 2, waar regelmatig een oud programma zo wordt uitgezonden. Het is inderdaad lastig, maar dat is de keuze van de zender zelf.

Mvg
Reputatie 6
Badge +1
Klopt wat Tien zegt. Bij Eén HD zoomen ze de 4:3 programma's in, valt er een stukje van boven en vanonder weg, dit geeft kleinere balken aan de zijkant. Ik snap wel niet goed als mensen naar Belgacom bellen dat ze dat daar niet weten. Zeker mensen aan de helpdesk die zelf geen tv hebben denk ik dan. Bij bepaalde zenders, Eén, VTM, RTL kun je hetzelfde programma op de SD zender zien en dan zijn de verticale balken weg. Het 4:3 programma is toch in SD gemaakt. Bij sommige kan dit niet Sci FI en 13th Str zenden alles in 16:9 uit en dan heb je bij 4:3 programma's dus verticale balken.
Reputatie 7
Badge +3
Ben naar het Belgacom Center in Leuven geweest vandaag omdat ik een decoder moest binnen geven en raad eens ....ook daar hebben ze dit probleem.
De verantwoordelijke van de Belgacom Center heeft dan ook direkt contact opgenomen , ....antwoord we zullen na kijken waar het probleem hem zit enz...van de technische dienst.
Nu spreken ze plots van een algemene storing.
Het zou in de zone 016 zijn dat deze problemen zich voor doen.
Hopelijk word het gauw opgelost.
Reputatie 7
Badge +3
Net telefoon gekregen van de Technische Dienst die een dossier hebben opgemaakt.

Het is een probleem in de zone 016 en ze denken dat er ergens in een hoofd centrale iets fout zit.

Morgen gaan ze hun experts en technici aan het werk zetten om het probleem op te sporen.

Als er nog mensen dit probleem hebben word hen gevraagd dit te melden op het nummer 080022700.
Ik heb dit ook en woon niet in 016 maar in 015. Heeft er dus niks mee te maken. Dit is gewoon begonnen na de update waar o.a. snel zappen werd bij geactiveerd. Men heeft dus een aantal functies aangepast waardoor andere niet goed of niet meer werken. Ik had in dit geval geen geluid meer bij een opname op mijn dvd recorder.
Reputatie 7
Badge +3
Probleem is blijkbaar opgelost

Kijken naar de HD zenders verloopt nu al de hele avond zonder problemen en die vervelende balken zijn weg

Reageer