Verschillende problemen Belgacom TV als nieuwe klant.

  • 16 May 2012
  • 2 reacties
  • 400 Bekeken


Hallo

Pas sinds deze maand Belgacom TV klant geworden door het steeds kleiner worden van het zender aanbod via de analoge kabel.

De keuze voor Belgacom genomen daar ik reeds vaste telefoon, gsm en internet van Belgacom heb en professioneel zeer goede ervaringen heb met Belgacom.

Maar nu stelt het gekozen product me zeer teleur.

Ik ondervind volgende problemen.


1° Geluid op tv loopt niet altijd synchroon met de mensen hun mond.


2° Geluid dat je via audio out van de decoder naar geluidsinstallatie stuurt heeft vertraging op tv waardoor er een zeer vervelende echo ontstaat.


3° Tijdens teletekst ondertiteling komt er regelmatig een andere pagina tussen, bv een pagina met voetbaluitslagen.


4° Wanneer ik bv EEN in HD wil bekijken (kanaal 30) geeft de decoder hiervoor eurosport.

Idem met Canvas en VTM in HD.


5° Van de regionale zenders kan ik slechts 1 zender ontvangen.


Vol vertrouwen contacteerde ik de helpdesk via mail hiervoor en werd keurig opgebeld.

Op vraag 1 vroeg men mij hoe lang het duurde als het beeld niet synchroon loopt met het geluid.


Voor vraag 3 was ik precies een zonderling die dat gebruikte.


De rest heeft men zelfs niet over gesproken.


Dan de standaard “zet de decoder eens uit”.

Als ik dan antwoord dat ik dat al verschillende keren gedaan heb, zegt met mij dat men mijn problemen gaat doorgeven aan de technische dienst.

Tot op heden nog niets van die mensen gehoord.


Zijn hier nog gebruikers die dergelijke problemen met Belgacom tv hebben en hoe hebben jullie dit opgelost?







2 reacties

Hallo Analoogje,


Bij probleem 1 : is dit enkel juist nadat je bent overgeschakeld naar een andere TV-zender ? Of loopt de synchronisatie heel de tijd fout ?

Ik heb dit enkel een paar seconden als ik overschakel naar een HD-kanaal, bv. één HD of Canvas HD of VTM HD. Nadien haalt het beeld het geluid in en loopt het beeld synchroon met het geluid. Ik heb dit dus niet voor met de andere gewone zenders (niet-HD). Ik heb het probleem enkel maar een paar keer continu gehad (maar dan op alle zenders zowel HD als niet-HD) en dan heb ik modem en decoder uitgezet en ook stekker van beide uitgetrokken zodat deze beide een reset doen. Dat hielp gewoonlijk wel.


Probleem 2 : daar heb ik geen ervaring mee, daar ik geen externe luidsprekers gebruik op mijn TV.

Probleem 3 : op welke zender heb je dat probleem juist ? Of is dit enkel bij voetbaluitzendingen ?

Probleem 4 : je kan al je zenders op een ander nr. programmeren door in het menu naar Instellingen te gaan en dan zendervolgorde te kiezen.

Je kan echter enkel de zenders zetten op bestaande nummers die door Belgacom werden voorzien. Bv. plaats nr. 18 bestaat niet. Daar kan je geen zender op programmeren. Dus als je bv. al je favoriete (of meest bekeken) zenders op nrs. 1 tot 40 wilt zetten, vergeet dit maar. Er zijn altijd plaatsnummers tussenuit. Daardoor komt het dat de nrs. boven de 100 gaan, zelfs 200 en 300 !

ik heb bv. wel "één HD" op plaats nr. 1 gezet, en de gewone "één" ver naar achter , want wie gaat nu nog de gewone "één" bekijken als je veel beter beeld op "één HD" krijgt ?

Idem dito met Canvas HD en VTM HD. Ook alle HD-zenders heb ik achter elkaar gezet, zodat je extra scherpe beelden mooi achter elkaar staan. Je moet nadat je 2 zenders (maar ook nadat je meerdere) van plaats hebt gewisseld wel nog bevestigen, anders kan je helemaal opnieuw beginnen. Maak voor jezelf ook een lijstje van je nieuwe zendernummers.

WANT : ik heb al ondervonden dat als Belgacom een update doet, of een zender bijvoegt of eraf haalt, dat je soms merkt dat alles weer standaard staat en je zenders niet meer op de nrs. staan zoals jij die gezet hebt. Dan moet je je werkje weer opnieuw uitvoeren. Dan is het handig dat je je papieren lijstje bij de hand hebt hoe jouw zenders daarvoor stonden.

Je kan ook zenders ertussenuit halen die je nooit bekijkt zodat je enkel de meest bekeken hebt. Handig als je met de pijltoetsen naar boven en naar beneden 1 zender verder of terug wilt tijdens het zappen. Dit doe je binnen "Menu" onder Mijn Favoriete Zenders. JE kan zelfs per gezinslid je eigen favoriete lijstje maken en dan naargelang wie kijkt het desbetreffende lijstje oproepen. Je moet dan wel oppassen dat je niet tegen de andere gezinsleden zegt dat er bepaalde van je favoriete zenders plots uit de TV-gids zijn verdwenen. Daar worden die dan ook overgselagen en niet weergegeven. Dan moet je telkens naar jouw lijstje eerst terugkeren.

Je kan natuurlijk ook steeds alle zenders laten zien in de lijst zodat je nooit moet veranderen telkens je de TV aanzet.

Probleem 5 : vroeger kon je maar 1 regionale zender (die van je eigen gebied) ontvangen. Ik weet niet in welke provincie je juist woont ? Bij mij is dat Antwerpen en is de regionale zender ATV. Sinds een tijdje heb ik die op nr. 6 staan. Er zit in de lange lijst van Belgacom zenders ook een zender die REGIO TV noemt. Daar kan je wel alle regionale TV-zenders opvragen en bekijken, zelfs ook het regionale nieuws van je eigen regio OP AANVRAAG : bv. als je het ATV nieuws gemist hebt en dit gratis wilt terugzien.

Ze zeggen op die REGIO TV wel dat je best die REGIO TV op kanaal 10 zet, maar dat heb ik niet gedaan. Bij mij staat die op nr. 130. En ATV blijft op 6 staan.

Als je wil stuur ik wel eens mijn huidig TV-zender lijstje door als je jouw emailadres in Privébericht naar mij stuurt.

Zijn er nog vragen, aarzel dan niet deze te stellen. Misschien komt hier ook nog een antwoordje van Eva van Belgacom op ?

Hopelijk heb ik je verder geholpen? Bij mij was het in begin ook zoeken hoor, maar na een tijdje leer je wel de meeste dingen zelf door dit vaak te gebruiken.

Veel kijkplezier !

Groeten

ChrisD

Probleem is dat ik zelf geen enkel HD zender kan ontvangen. Dat is toch niet normaal?


Welk VDSL2 profiel heb je dit kan je vinden als je surt naar je webinterface van je modem ==>> http://192.168.1.1

en daar je down- en upload stream snelheid af te lezen.

Je kan ook met de test te doen zoals beschreven op ricy's blog :

en dan kan je aan de hand van het resultaat van de test deze interpreteren zie hieronder waar ik een stuk uit zijn blog gekopieerd heb:


Wat krijg je als resultaat bij de belgacom tv beschikbaarheidstest?
klik ⇒ http://www.belgacom.be/belgacom/be-nl/pages/private/c_webcheck_tv.page" target="_blank

(Als HD beschikbaar is dan is VDSL2 mogelijk)

Dan kan je één van de volgende resultaten krijgen:
• 2 tv's waarvan 1 in HD (12 / 1 profiel)
• 2 tv's waarvan 2 in HD (16,5/2 profiel)
• 3 tv's waarvan 2 in HD (20 / 2 profiel)
• 3 tv's waarvan 3 in HD (30 / 6 profiel)



hieruit kan je ook afleiden of je TV in HD kunt ontvangen.

groetjes,

Elsa



Reageer