Beantwoord

Verschil pack Maxi en Comfort?


Reputatie 2
Ik heb momenteel een pack MAXI.
TV: Is het juist dat met een pack COMFORT ik voornamelijk het MULTI boeket zal verliezen?
INTERNET: is het juist dat ik mijn huidige download snelheid 85 Mbits/sec (DLM vectoring) zal behouden alsook mijn onbeperkt volume?
Ik meen ergens gelezen te hebben dat je bij MAXI vanaf 500 GB en bij COMFORT al vanaf 350 GB volume moet bijbestellen, maar dat dit in beide gevallen gratis is?
TELEFONIE (vast): geen verschil denk ik.
icon

Beste antwoord door Marleen 23 July 2016, 15:40

Bekijk origineel

15 reacties

Reputatie 7
Badge +6
Hier kan je alvast alle details van beide packs vergelijken:
www.proximus.be/nl/id_cr_packmsub/particulieren/producten/pack-internet-tv-telefonie-gsm/pack-internet-digitale-tv-telefoon-gsm-comfort-maxi.html
Volume is in beide gevallen onbeperkt en volume bijbestellen is inderdaad in beide gevallen gratis,


het Multi boeket is niet inbegrepen in het Comfort Pack. Vaste lijn: geen verschil.
Reputatie 2
bedankt Marleen,
ik heb je verwijzing even geraadpleegd en zie bij mijn uitgangspunten enkel fout dat je bij COMFORT al vanaf 300 GB gratis volume moet bijbestellen met 20 GB per bestelling (terwijl dit bij MAXI inderdaad vanaf 500 GB moet en dat je dan 150 GB per keer kan bijbestellen). Zo krijg je in beide gevallen je gewende snelheid ook terug denk ik toch.

Ik heb nog wat gezocht en dit gevonden:
https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_bundle_used_up/particulieren/support/klantenzone/kosten-opvolgen/verbruik-opvolgen/wat-gebeurt-er-als-u-uw-maandelijkse-downloadvolume-overschrijdt.html
Ik begrijp dat je na het bijbestellen inderdaad je download snelheid terug krijgt.
Reputatie 7
Badge +6
Het hangt er natuurlijk allemaal vanaf hoeveel je maandelijks verbruikt. Als je nu al zelden of nooit over de 300 GB gaat en je kan dat multi boeket missen... maar als je nu al op de marge zit van de 500 GB zit en je moet nu al bijbestellen ... en je vindt het multi boeket interessant ... Voor en Tegen afwegen, zeker. ;-)
Je moet trouwens niet wachten tot je volume bijna op is om al bij te bestellen, maar dat weet je al en dan verlies je je snelheid niet..
Voor de volledigheid nog een link naar een thread over bijbestellen van extra volume voor een comfort pack:
nl.forum.proximus.be/internet-10/extra-volume--34560
Reputatie 4
Badge +2



Nog verschillen :

-Je upload is wat minder max 6Mbps ipv 8Mbps
-Je hebt maar 500Mb mobiel internet ipv 2GB
Reputatie 7
Badge +6
Goed gezien. Nu, ik persoonlijk heb dat mobiel internet nog nooit gebruikt, dus opnieuw: Voor en Tegen afwegen.
Reputatie 2


Nog verschillen :

-Je upload is wat minder max 6Mbps ipv 8Mbps
-Je hebt maar 500Mb mobiel internet ipv 2GB


Dank je, die verschillen kende ik, maar die zijn voor mij onbelangrijk.
Reputatie 2
: Voor en Tegen afwegen.

Ik ben aan het bekijken of in het PX-pack COMFORT + boeket 11 zou kunnen combineren met TN TV met een kaartje + PLAY.
Ik wil naar TN enkel voor TV om de betere beeldkwaliteit en meer HD zenders en het gemak om de tuner van mijn nieuwe TV te kunnen gebruiken.
Reputatie 7
Badge +6
Ik denk dat het boeket 11 gaat veranderen: er komt nog meer Belgisch voetbal bv.
zie:
www.proximus.be/nl/id_cr_foot/particulieten/producten/televisie/gebeten-door-voetbal.html
zie ook:
nl.forum.proximus.be/de-praatbarak-5/telenet-maakt-sportpakket-flink-duurder-35113
en
nl.forum.proximus.be/televisiezenders-series-films-34/eurosport-hd-eurosport-2-op-proximus-35055?sort=dateline.desc#comments
Reputatie 6
Badge +2
: Voor en Tegen afwegen.

Ik ben aan het bekijken of in het PX-pack COMFORT + boeket 11 zou kunnen combineren met TN TV met een kaartje + PLAY.
Ik wil naar TN enkel voor TV om de betere beeldkwaliteit en meer HD zenders en het gemak om de tuner van mijn nieuwe TV te kunnen gebruiken.


Je weet wel dat je met een CI+ module (TV met kaartje) geen opnames kan maken tenzij je wil foefelen met ingewikkelde constructies en is er geen interactiviteit, je kan dus geen films of andere programma's opvragen, geen rode knop, ...enz.
Reputatie 2
Je weet wel dat je met een CI+ module (TV met kaartje) geen opnames kan maken tenzij je wil foefelen met ingewikkelde constructies en is er geen interactiviteit, je kan dus geen films of andere programma's opvragen, geen rode knop, ...enz.
Ik weet het min of meer (heb even preciezer gevraagd op userbase).
Opnemen kan ik dan vooral met PX-decoder.
Opnemen met de TV zelf van hetgeen waar ik naar kijk, zou ook kunnen lukken indien de harddisk daartoe correct geïnitialiseerd is.
Ik heb ook TV-overal van PX.
Ik kan het niet gedaan krijgen dat ik MINSTENS 18,40 euro/maand zou moeten betalen voor sport, terwijl ik daarvan enkel het belgisch voetbal wil zien.
Reputatie 7
Badge +6
Voor seizoen 2016-2017: de Jupiler League is bij beide providers te zien, de Proximus League is exclusief bij Proximus te zien. De optie Belgisch voetbal (Jupiler en Proximus league), zie link hierboven, is € 9,95/m.
Reputatie 2
Voor seizoen 2016-2017: de Jupiler League is bij beide providers te zien, de Proximus League is exclusief bij Proximus te zien. De optie Belgisch voetbal (Jupiler en Proximus league) is € 9,95/m.

Dit is goed nieuws: enkel de Jupiler League interesseert mij en vooral daarom zou ik bij PX willen blijven ipv minstens 18,40 euro/maand voor het totaal sport pakket bij TN.
Het is altijd hetzelfde bij TN: ze bieden je zogezegd meer aan voor een relatief betere prijs, maar je moet wel altijd meer ophoesten.
Als ze dankzij hun verbreding van het sportaanbod heel wat "sportklanten" gewonnen hebben, zoals ze zelf beweren, dan kunnen ze ook iets bieden aan die sportklanten die het enger willen... Gewoon Amerikanen die enkel met winst begaan zijn en het makkelijk hebben met hun duopolie.
Reputatie 6
Badge +2
Plus dat de opzegmogelijkheden bij Proximus soepeler zijn dan bij Telenet, bij Proximus kan men al na 4 dagen opzeggen terwijl men bij Telenet een betaal pakket pas na 6 maanden kan opzeggen (Play en Play More al na 1 maand).
Reputatie 3
Badge +1
: Voor en Tegen afwegen.

Ik ben aan het bekijken of in het PX-pack COMFORT + boeket 11 zou kunnen combineren met TN TV met een kaartje + PLAY.
Ik wil naar TN enkel voor TV om de betere beeldkwaliteit en meer HD zenders en het gemak om de tuner van mijn nieuwe TV te kunnen gebruiken.

dat de beeldkwaliteit beter is bij telenet is nog te zien,volgens mij is enkel satelliet tv stukken beter voor de beeldkwaliteit
Reputatie 2
Satelliet heeft de beste beeldkwaliteit, maar ook hier zijn er grote verschillen en is bijvoorbeeld TV-Vlaanderen met hun vele kanalen op 1 transponder aan de mindere kant.
De beeldkwaliteit van PX voldoet wat HD betreft, maar niet in SD en precies het gemis van enkele belangrijke HD zenders voor Vlaanderen is dan des te belangrijker.

Reageer