Verloren gsm toestel, maar werd niet geholpen in Proximus center

  • 31 October 2017
  • 2 reacties
  • 261 Bekeken

Wie zijn IMEI-nummer kent, kan bij diefstal of verlies zijn apparaat vanop afstand blokkeren. Dit staat ook zo op de website van proximus. Vandaag werd mijn gsm-toestel verloren. Ik rijd onmiddellijk naar het proximus center in Ninove om mijn sim-kaart te laten blokkeren én mijn toestel te blokkeren. Ze blokkeren mijn sim-kaart en geven me een nieuwe.
Ik vraag aan de verkoper daar om ook mijn toestel te blokkeren, want ik heb mijn IMEI-code. Hij is echter totaal niet op de hoogte van het bestaan van die mogelijkheid. Hij begint te zeggen dat ik daarvoor een antivirus nodig heb, wat dus niet klopt. Ik leg het hem uit, maar hij wil niet de moeite doen om het op te zoeken en zegt nogmaals dat het niet kan.
Ik keer naar huis en wil zo snel mogelijk mijn toestel blokkeren, zeker gezien de banking apps die tegenwoordig op je gsm staan. Daar zie ik opnieuw op de website van proximus dat je via de klantendienst met je Imei-nummer je gsm kan blokkeren. Ik bel naar de klantendienst waar ze gelukkig wel op de hoogte zijn.
Ik vind het niet kunnen dat verkopers in een proximus center niet op de hoogte is van het bestaan van deze mogelijkheid, én zelfs niet de moeite wilt doen om het op te zoeken als iemand hem vertelt dat hij/zij 100 % overtuigd is van het bestaan van deze mogelijkheid.
slechte service!!!!!

2 reacties

welk merk had je ! ik kan de mijne volgen tot een halve meter ! en ook blokkeren en ook wissen !
Reputatie 7
Badge +4
Beste Dorien, het spijt me te vernemen dat dit is voorgevallen in de winkel, waarvoor oprechte excuses. Kunnen we via deze weg alsnog iets voor je doen? Groetjes Freya

Reageer