Verkeerde datavolume wordt aangesproken

  • 3 September 2014
  • 16 reacties
  • 262 Bekeken

Reputatie 6
Badge +2
Sedert 1/9/2014 dus de afgelopen dagen heb ik met mijn smartphone gesurft enkel op het WIFI netwerk van mijn vast internet en niet op het 4G netwerk.


Desondanks wordt toch de data volume van mijn smart+15 aangesproken dus van mijn 500 MB en niet die van mijn vast internet dus van mijn 500 GB.


Ondertussen is mijn verbruik opgelopen tot 27 KB die normaal van mijn 500 GB moet gaan en niet van mijn 500 MB.


Tot verleden maand verliep alles correct en sedert 1 september is dat beginnen mislopen.


En ja, mijn 4G is wel uitgeschakeld.


In ieder geval moet dat nu stoppen en zou ik willen hebben dat als ik op mijn WIFI netwerk surf dat de datavolume van mijn vast internet wordt aangesproken en niet die van mijn smart+15 tenzij ik dan wel dan op het 3/4G netwerk zou surfen.

16 reacties

Alexander voor zo'n zaken of rechtzettingen, best een PB sturen naar Eva want hier kan niemand anders dit rechtzetten voor u.
Reputatie 6
Badge +2
Dat zal ik zeker doen maar als ik geen antwoord krijg ga ik eens daarmee naar een Belgacom center.

Ondertussen is mijn verbruik opgelopen tot 27 KB





Gaat het hier echt over 27 KB, of is dat een tikfout?


Als het inderdaad 27 KB is, is het al voldoende dat je slechts per ongeluk enkele seconden verbinding hebt gemaakt via 4G. Dat lijkt me toch een realistisch scenario. 27 KB is 0,005 % van de beschikbare 500 MB ;-)
Reputatie 6
Badge +2
Wouter, als ik nu zeg dat dat die 4G uitgeschakeld is dan ik onmogelijk een verbinding maken met 4G.


En die 27 KB heb ik wel niet uit mijn duim gezogen, dat staat zowel in de e-services al op de Hello app op mijn smartphone vermeld.
Beste Alexander,
Ik zie ook het verbruik van 27 Kb staan op uw gsmnr.
Mogelijk is er toch een kleine verbinding geweest.
Ik zie voor de rest niet onmiddellijk een probleem.
Met vriendelijke groeten,
Eva

heb ik wel niet uit mijn duim gezogen



Alexander, nu doe je me lachen, want ik heb juist het zelfde antwoord moeten geven in een andere post,


ik denk dat je het eerst zwart op wit zult moeten kunnen bewijzen of legitimerenduivel
Ik betwist die 27 KB helemaal niet, integendeel. Ik ben blij dat je bevestigt dat het effectief slechts over 27 KB gaat. Dat wil zeggen dat er een logische verklaring voor is.
voor uw uitleg altijd zeker , maar ik zal er mijn conclusies uit trekken duivel
Reputatie 6
Badge +2
Ondertussen is dat verbruik opgelopen tot 35 KB en ik heb nog altijd niet gesurft op 4G maar nog altijd enkel op de WIFI, hier klopt iets niet.


Nu gaat iedereen zeggen wat is nu 35 KB, maar tegen dat de maand uit is zou het kunnen gebeuren dat die 500 MB opgebruikt zal zijn, ik vraag mij eigenlijk waarom ik op mijn vaste WIFI netwerk moet surfen als die data volume van mijn smart+15 toch wordt aangesproken.
Dat gaat iedereen niet zeggen ;-)

het gaat inderdaad om het principe en of het nu over 0,5 kB of meer gaat het zou gewoon moeten kloppen.


Nog geen antwoord gekregen van Eva


Beste Alexander,
Wij zien dat er in september (tot nu) 82 kleine verbindingen geweest zijn die in totaal 35Kb omvatten.
Wij zien dus enkel de verbindingen.
We kunnen niet zien wat u op het toestel zelf doet.
Met vriendelijke groeten,
Eva
Kan Belgacom niet zien wanneer die verbindingen tot stand zijn gebracht? Dat zou u misschien op weg kunnen helpen om te identificeren welke app/instelling op uw gsm hiervoor verantwoordelijk is. Het is nu ook niet dat u 'surft' via 4G in de letterlijke betekenis van het woord, want het Google-logo alleen al is meer dan 100KB.


Ik zou er mij in ieder geval niet al te veel veel zorgen om maken, à rato van +/- 10 KB per dag hebt u op het einde van de maand nog geen halve MB verbruikt. Maar ik zou toch ook wel willen weten wat de precieze oorzaak is, laat iets weten als je het ontdekt hebt.


EDIT:


Eva was rapper 🙂

82 verbindinden voor 35 KB in totaal... ik zou niet weten wat dat zou kunnen zijn. Per verbinding kan dat niet veel meer zijn dan enkele requests. Staat Assisted GPS (A-GPS) ingeschakeld?
@ Alexander,


sommige applicaties maken ook soms een korte verbinding over 3G/4G netwerk, zelf als je die 3G/4G verbinding uitzet naar het schijnt, ik heb er echter geen ervaring mee en ook nog niet meegemaakt.


bv doorgeven van locaties enz..


Ter info dit heb ik wel al voorgehad met mijn tablet waar ik eens een gratis router planner app had geinstalleerd en dan had ik ook korte verbindingen over 3g en dit ben ik te weten gekomen door de app te verwijderen.
Reputatie 7
Badge +1
ben je zeker dat je niet op FON gesukkeld bent buitenhuis, en waar dan geen FON-bereik is op 3/4G? Het kan ook zijn dat een app de boosdoener is, zoals Elsa zegt. Best ook nog eens je instellingen nakijken. En kB is nog van de DOS-tijd en de diskettes IMHO...
Reputatie 6
Badge +2
Sedert vorig maand heb ik geen last meer van die lekverbruik van telkens 1 KB, mijn smartphone heeft een update gekregen van die besturingssysteem Android en sedertdien zijn die lekverbruiken verdwenen waarschijnlijk heeft dat mee te maken, nu des te beter.smiley

Reageer