Vraag

Verhuizen naar Nederland

  • 13 November 2017
  • 5 reacties
  • 1228 Bekeken

Beste,

Ik verhuis voor een paar jaar naar Nederland. Ik zou graag mijn nummer behouden en een Mobilus abonnement hebben. Kan dit aan dezelfde voorwaarden zoals in België of neem ik best een Nederlands nummer/abonnement?

Mvg,
LL

5 reacties

Reputatie 7
Badge +3
Best alles in Nederland opnieuw bestellen, denk ik. Je kan geen vast internet + TV nemen in Nederland, van een Belgische provider.
Beste Elma,

Bedankt voor je antwoord. Ik had het hier enkel over mijn gsm-abonnement. Die zou ik willen behouden in NL, indien mogelijk.

Mvg,
Lukas
Reputatie 7
Badge +4
Ja maar....
Concreet uiteraard kun je je GSM nummer en abonnement behouden (en gebruiken)
In de EU"roaming" richtlijn is evenwel "het principe van fair use" voorzien....
http://europa.eu/youreurope/citizens/consumers/telecoms-internet/mobile-roaming-costs/index_nl.htm
= indien je frequent/continu/abnormaal veel/... gebruik maakt van je Belgisch nummer in Nederland, kan een operator (Px in dit geval) je opzeggenn
-> ik vrees dat je waarschijnlijk hiervoor in aanmerking komt
P.S.
Je kan eventueel je huidig nr en abo omvormen in pay&go (tijdig te activeren & minstens 1-maal per jaar je belkrediet te verlengen om je nummer (eventueel voor later te behouden)
Reputatie 6
Badge +3
Hey Lukas, wil je dat nummer actief blijven gebruiken of zou je vooral het nummer willen behouden zodat je het nog steeds kan gebruiken eens je terug in België komt wonen ? Fijne avond nog. Jan
Dag JanDe,

Ik zou graag het nummer actief gebruiken in Nederland.

Mvg,
Lukas

Reageer