Verhuisperikelen (kclaesse)

  • 31 October 2016
  • 9 reacties
  • 385 Bekeken

Hoe dat mogelijk is, is mij een raadsel. Ik zal u mijn verhaal even schetsen. Het betreft iets simpels als een nieuwe aansluiting/verhuis....standaard proces zou je zeggen. Lees dan nu maar verder hoe dat bij Proximus verloopt.

Op 15 september naar de Proximus winkel in Wijnegem shopping center om een aanvraag voor aansluiting op ons nieuw adres te doen. 2 dagen later een email met daarin dat we binnen enkele dagen gecontacteerd zullen worden. 2 weken later nog niets gehoord, dus opnieuw naar de Proximus winkel. Na wat over en weer gebel blijkt er een "communicatie" probleem geweest te zijn en is er met onze aanvraag niets meer gebeurd. Maar nu zou het in orde moeten zijn en binnen 2 dagen zou er contact moeten opgenomen zijn. Zo niet mag ik terug bellen naar de meneer die het voor ons heeft geregeld. Na 4 dagen weer niets gehoord, dus maar naar 08002800, want iemand rechtstreeks contacteren gaat niet bij Proximus. Na 7 keer te zijn doorgeschakeld ben ik nog steeds niet bij de juiste persoon en word ik wat korter tegen de dame aan de andere kant. Ik citeer haar woorden letterlijk: "Zeg ik kan daar ook niets aan doen he....onnozelaar". En de telefoon wordt ingelegd. Ik bel opnieuw. Na weer 5 keer doorverbinden kom ik bij de planning. De dame zegt dat ze me even in wacht gaat zetten want ze moet even overleggen met een collega. Wij hebben namelijk geluk want we zitten op een fiber netwerk...supersnel. Ik wou dat hun diensten even snel werkten. Na meer dan een uur in wacht heb ik het opgegeven en heb ik ingehaakt.

De volgende dag opnieuw naar de Proximus winkel in Wijnegem. Vriendelijke dame die heel verontwaardigd naar ons verhaal luistert en zegt dat dat absoluut niet kan en alles wel zal regelen en escaleren. Binnen 2 dagen krijgen we telefoon voor een afspraak. Na 4 dagen opnieuw niets. Bel ik nogmaals naar 080022800. Zelfde verhaal. Niemand kan mij verder helpen. Technische dienst is niet bereikbaar en de jongen van de dispatch wordt er zelf moedeloos van.

Dan maar mijn zoon inschakelen. Een van zijn beste vrienden is account manager bij Proximus. Die is er sinds zaterdag 14 oktober mee bezig. Een week later nog altijd niets. Ondertussen zie ik hier Telenet aan en af rijden voor nieuwe installaties. Zou ik nog meer moeite doen.... Als er een wedstrijd zou komen voor de verkiezing van het minst performante bedrijf van België, dan wint Proximus met lengten voorsprong.

Dag 39 na onze initiële aanvraag voor een nieuwe installatie....nog altijd geen afspraak, geen telefoon, geen email, geen internet , geen TV. Onze buurman heeft later dan ons een aanvraag voor aansluiting gedaan en die wordt deze week uitgevoerd...of toch niet. Die mens neemt een dag verlof voor de installatie, maar niemand komt opdagen. Na een telefoon naar de bewuste 080022800 nummer wordt hem na meermaals doorschakelen doodleuk gemeld dat zijn aanvraag geannuleerd werd. Fijn he, dat je als klant daar niet van op de hoogte wordt gebracht. Hij is ondertussen overgeschakeld naar Telenet.

Vandaag, 31 oktober , 7 weken na de initiële vraag, eindelijk telefoon van een installateur. Wij maken een afspraak voor vrijdag 4 november in de voormiddag. Krijg ik daarvan een bevestigingsmail voor een afspraak in de namiddag. Ik reageer op de mail, maar die blijkt een no-reply mail te zijn. Gelieve 080022800 te bellen...ik denk het niet. Daar heb ik mijn buik van vol. Krijg ik vandaag ook nog een SMS met de boodschap dat ze onze oude toestellen nog altijd niet ontvangen hebben (zijn vorige week donderdag nochtans binnen gebracht), maar als we snel zijn moeten we alsnog geen boete betalen. Ik heb deze maand al 60 euro aan mobiel internet moeten opgebruiken omdat wij sinds 15 oktober zijn afgesloten op ons oude adres en nog steeds wachtende op een nieuwe aansluiting. Snapt u mijn frustratie.

Als onze afspraak nu vrijdag 4 november niet doorgaat in de voormiddag schakelen ook wij over naar telenet. Proximus heeft blijkbaar weinig interesse in zijn klanten.

"Proximus versterkt zijn marktpositie in een kwartaal met hevige concurrentie
In het derde kwartaal van 2016 bleef Proximus groeien op zijn thuismarkten voor vast internet, tv en mobiele postpaid, voor zowel het merk Proximus als Scarlet. De marktaandelen voor vast internet en digitale tv bleven groeien tot respectievelijk 46,4% en 35,8%, terwijl het marktaandeel voor mobiel stabiel bleef op 40,7%.
Het Consumer-segment versterkte zijn portfolio verder met een verschuiving naar 3-en 4-play gezinnen en kleine ondernemingen met hoge waarde en lage churn. Het Enterprise-segment kende in het derde kwartaal een goede aangroei van mobiele klanten.
• Het totale aantal tv-abonnementen steeg tot 1.834.000, een stijging met 18.000 nieuwe abonnementen in het derde kwartaal (+6,9% op jaarbasis).
• Op het einde van het derde kwartaal bedroeg het totale klantenbestand voor vast internet 1.906.000 klanten, een toename van 14.000 vaste internetlijnen in het kwartaal (+4,3% op jaarbasis).
• Het totale aantal vaste spraaklijnen bedroeg op het einde van het kwartaal 2.696.000, een daling met 27.000 lijnen (-3,7% op jaarbasis).
• Het totale aantal mobiele klanten bedroeg 6.567.000, een stijging met 59.000 mobiele kaarten voor het derde kwartaal (+34.000 mobiele postpaid spraakkaarten, -38.000 mobiele prepaidkaarten, +63.000 M2M (machine-to-machine) en Internet Overal-kaarten) (+11,6% op jaarbasis).
• Het aantal gezinnen en kleine ondernemingen met 3- en 4-play nam in het derde kwartaal toe met 11.000 (+5,5% op jaarbasis) tot 1.346.000, of 46% van het totale klantenbestand.
• 53,9% convergente gezinnen en kleine ondernemingen, een stijging van 1,5 p.p. op jaarbasis."

9 reacties

Reputatie 7
Badge +6
Edit Wim: afgesplitst van bestaand topic naar nieuw topic.
Reputatie 7
Badge +3
ai ai, dat is een inderdaad een lang verhaal

Oprechte Excuses, verhuis zou standaard moeten verlopen. Maar in dit glasvezelverhaal loopt het dus niet goed.

ik heb je klantgegevens gevonden en laat het opvolgen.

Vriendelijke groeten

Tina
Vandaag (4 november) eindelijk de installatie uitgevoerd. Maar wat een lijdensweg is dat geweest. Ik durf te hopen op een geste vanwege Proximus door op zijn minst de extra kosten voor mobiel internet, dat ik heb moeten aanspreken vanwege de lange tijd dat het geduurd heeft, niet aan te rekenen.
Reputatie 7
Badge +3
Hey Kris,

Dossier 28840939 opgemaakt met je terechte verzoek.

De bevoegde dienst zal je verder informeren.

Groetjes,

HeidiE
De soap is nog niet voorbij. Sinds vorige week donderdag (15 december) zitten wij terug zonder TV en internet. Wat is er gebeurd? Proximus is onze buren komen aansluiten. Was blijkbaar niet zo eenvoudig met als gevolg dat wij afgekoppeld werden. Nog maar eens gebeld naar 080022800 en pas gisteren een ploeg van 4 mensen over de vloer gehad die na 2 uur alles opgelost hadden. Gisteren avond hadden we al internet maar nog altijd geen TV. Ondertussen nog maar eens een half uur aan de telefoon gehangen en het ziet er naar uit dat we vandaag opnieuw zonder TV zullen zitten. Wij wonen hier nu exact 10 weken, waarvan 6 weken zonder internet en TV. Allemaal door de onkunde van Proximus. De eerste maal 2 maanden om een aansluiting te maken (zie verhaal hierboven), nu door een fout van de installateur. De facturen komen nog we steeds netjes op tijd. Eerlijkheidshalve voeg ik hieraan toe dat mijn mobiel internet verbruik van oktober werd terug betaald. Wat moet ik nu doen om nu al 7 dagen geen TV terug gevorderd te krijgen. Vinden jullie dit allemaal nog normaal?
Reputatie 7
Badge +3
Dag Kris,

Ik maak dossier 40558440 met verzoek om compensatie.

Een technisch collega kijkt de status van je verbinding verder na.

Onze excuses voor het ongemak.

Groetjes,

HeidiE
Reputatie 7
Badge +4
Dag Kris,

blijkbaar komt er deze namiddag iemand langs om je probleem op te lossen. Mocht je nadien toch nog problemen ervaren, aarzel niet van het ons te laten weten.

MVG,

Wim
De technieker is langs geweest en ons probleem is nu verholpen. Wij hebben terug TV en internet. Maar nu zitten onze buren, appartement naast dat van ons en de enige 2 met proximus in een blok met 12 appartementen, weer zonder internet. Toen ze vorige week bij hen kwamen aansluiten vielen wij zonder TV en internet, met een duidelijk oorzakelijk verband. Twee van de 4 techniekers die toen langs geweest zijn hebben ons toen gezegd dat er altijd problemen zouden blijven. Ofwel wij TV en internet ofwel de geburen omdat er ergens structureels iets zou mis zijn. Ik weet niet of dat klopt maar wat vandaag gebeurt is, is toch weer heel toevallig op het moment dat het bij ons in orde werd gebracht. Ik zou toch willen vragen om dit eens helemaal grondig te bekijken of jullie zullen snel 2 klanten minder hebben vrees ik.
Reputatie 6
Badge +3
Ik ga dit moeten doorgeven maar kan je mij hun klantennummer bezorgen? Want ik moet een interventie op hun lijn maken en ook hun lijn eerst nakijken alvorens ik een technieker kan sturen.

Reageer