Verhoging van downloadsnelheid

  • 17 April 2012
  • 18 reacties
  • 841 Bekeken

Beste mensen,zo ongeveer wekelijks kijk ik eens op 192.168.1.1 of er wat veranderd is aan mijn gegevens en doe ik verschillende testen om mijn snelheden te meten.Gisteren zag ik dan dat mijn download verhoogd was naar een goeie 28 (voorheen gemiddeld 23.8) en de upload ongeveer hetzelfde bleef (plm 3,2).De Downstream Training Margin was wel gezakt naar 17,8 waar deze voorheen ruim boven de 20 lag.Weet er iemand of er weer wat veranderd is zoals bij mijn vorige verhoging door ik dacht zoiets als een "boost box".

18 reacties

Reputatie 1
Sinds gistereren zijn alle abbonementen van Belgacom de downloadsnelheid verhoogt naar 30mbps. Vandaar dus de snelheidsverhoging die u opmerkt.

Kijk hier voor meer informatie: http://www.belgacom.be/onetelco/be-nl/plain-topic/p_myinternet.page?rid=CBU_HP-TB-1_CARE_ALL_Eagle
Bedankt voor het antwoord.Het eigenaardige is wel dat mijn Downstream & Upstream line rate sinds de vorige verhoging reeds maanden op 30 & 6 stonden en mijn abonnement nog steeds hetzelfde is.Dus als de verhoging nu gaat zonder fysiek wat te veranderen dan is er toch in het verleden afgeknepen,de juiste terminologie ken ik niet.Of zie ik dat verkeerd?
correct. als je een 30/6 of 50/6 profiel had werd de snelheid voorheen afgeknepen op type van uw abo, bij favorite was dit 25/3,5 geloof ik.
mensen met comfort kunnen ook dat profiel hebben maar die werden voorheen afgeknepen op 15/2,5

je kan de totale bandbreedte echter wel gebruiken voor tv

mvg
Reputatie 3
Badge +1
http://www.speedtest.net/result/1898946318.png

Dit is het resultaat van speedtest.

Als ik naar de router kijk : Downstream 20056 Kbps

Upstream 2040 Kbps

Downstream margin 26,7 db


Dat is (volgens mij) nog ver van wat het zou moeten zijn, ik haal zelfs de 25 Mbps van Favorite niet, maar dat "lag" nog niet te ver uiteen ....

De beloofde 30 Mbps, dat is toch een groot verschil volgens mij.
Reputatie 7
Badge +1
Als je ook TV hebt, moet je er wél rekening mee houden, dat die ook bandbreedte neemt. Ca. 3,5Mbps voor SD, het dubbele voor HD. Vermits je inpraktijk nooit de volle 30Mbps kunt halen wegens allerhande verliezen op de lijn (meestal is dat max. 28,8Mbps ofzo) haal je dus met één HD-TV-kanaal open (als je decoder opstaat op een HD-zender), maar ca. 21,8Mbps (in mijn geval zo)..
arleetel,

uw snelheid wordt in eerste instantie nog altijd bepaald door uw lijnprofiel, en dat wordt bepaald door afstand ROP, lijnverzwakking etc; als dat bv op 20/2 staat ga je niet meer kunnen halen, ook al zijn de specificaties van uw abo hoger
mvg
Reputatie 3
Badge +1
@sinjoor72

Als ge het zo bekijkt wel, ja.

Maar als de computer aanstaat is de TV uit. Ik moet wel zeggen dat er altijd 2 computers werken, één meestal on-line, de andere off-line.

En trouwens die 18.79 downloadsnelheid op speedtest was altijd rond max.18.95, dus is er niks veranderd !


@ Xenne

Bedankt voor uw reactie.


We zullen er ons maar bij neerleggen zeker ......
Bij mij is er inder geval niks veeranderd sedert ik gisteren automatisch "Internet Overal maxi" gekregen heb

namelijk nog altijd gelijk vroeger toen het nog favorite noemde: 25/3,5 Mbps.

Nochtans heb ik een 30/6 profiel en begrijp ik niet goed waarom ik dan geen 30/3,5 Mbps haal ?

groetjes,

Elsa

PS: decoder staat wel af en geen opnames bezig als ik de snelheid test.
Reputatie 7
Badge +1
Arleetel: niet alleen je TV moet afstaan natuurlijk , ook je decoder uit (ik neem wél aan dat je dat al doet hoor). Hoe zet je trouwens die 2e computer off-line ? in standby of schakel je manueel de internetverbinding uit ? het is nl. niet voldoende de browser(s) te sluiten. Veel andere programma's makenSOMS ook automatisch verbinding met het internet; zijn er verder ook geen draadloze verbindingen meer ?
Met één SD-zender op haal ik momenteel 25,8Mbps.
Esla, je moet uw modem eens resetten (eens uit het contactstop trekken & terug insteken), pas daarna zal je aan hogere snelheid kunnen surfen

mvg
Bij mij is dat toch niet gelukt sta nog altijd op de snelheid van de vroegere "favorite" !!

groetjes,

Elsa.
Reputatie 3
Badge +1
@signoor72

Bij de 2de computer is inderdaad de browser afgesloten.

De decoder is ook uit.

Eigenlijk is er echt niks veranderd t.o.v. Internet Favorite.


Bedankt voor uw reactie.
Xenne, 'k heb de modem gerest en dit is het resultaat:

Last Result:
Download Speed:
21404 kbps (2675.5 KB/sec transfer rate)
Upload Speed:
3433 kbps (429.1 KB/sec transfer rate)
Latency:
23 ms
dinsdag 17 april 2012 11:54:49

Elsa
oké Elsaa, bedankt ....dat is vreemd - is dat met kabel gemeten?

misschien dat de nieuwe provisioning maar geleidelijk wordt uitgerold

hieronder mijn speedtest:



mvg
De test is gebeurd via wifi maar is identiek aan de snelheid die ik vroeger had , met de kabel is het natuurlijk iets hoger maar dit terzijde.

groetjes,

Elsa
Badge
@Xenne ik behaal ongeveer hetzelfde met vaste kabel. Via wifi zelf minder dan de helft (wat ik jammer vind).

Ik begrijp enkel niet zo goed waarom ze alle abonementen dit geven (is wel goed). Maar ik denk als je er redelijk wat vanaf weet en je hebt die extra mailboxen/3G volume/ongelimiteerd volume niet nodig, dat er velen zullen overgaan naar het start abbo ofzo (minder geld uitgeven).

Ik blijf voorlopig wel nog bij het maxi abbo, heb hier 3 mailboxen van skynet.
wordt je wifi niet gestoord kan je altijd eens kontroleren zie ricy's blog :http://bgctv.skynetblogs.be/#bbox2wifichannelchange

daar staat onderandere hoe je dit kunt testen

• Controleren of je wifi kanaal gestoord wort met InSSIDer

ook staat er op zijn blog:

° Ook interessant: op de site van BGC vind je:
Slechte kwaliteit van uw wifi-signaal: wat te doen? KLIK_HIER

enz....

Elsa



Reputatie 7
Badge +1
Ik haal zonder decoder zoiets als jij Xenne, alleen maar 2,48Mbps upload natuurlijk met Comfort. Ik heb nu alleszins zelfs met 1 HD-stream nog 21,83Mbps down, dus 7 Mbps meer dan ik vroeger had met Comfort (gecapt op 15Mbps). Toen kon ik het gebruik van 2 HD-streams zelfs niet merken.
Ik merk nu natuurlijk wél verschil in internetsnelheid, zelfs 7Mbps méér is toch al 45% meer dan voorheen. Als ik de decoder op een SD-zender zet wordt dan al 11Mbps meer, en met de decoder uit 14Mbps of een verdubbeling.

Reageer