Verhoging naar 25Mbit

  • 29 November 2010
  • 14 reacties
  • 2232 Bekeken

beste,

Ik had graag gevraagd of op onze lijn de verhoging van 20 naar 25mbit mogelijk is?

wij hebben internet favorite met vdsl2 met perfecte verbindingen en halen de volle 20Mbit.

login: fa606408

mvg,

Jeff

14 reacties

Reputatie 2
Badge +1
Zoals al dikwijls hier gepost... afwachten! Alle lijnen waarop een verhoging mogelijk is (afhankelijk van de afstand en enkele andere parameters) worden automatisch omgezet tegen einde dit jaar. Uitrol gebeurd geleidelijk aan... afwachten dus!
Geachte Eva

Een paar maanden geleden werd ik gewoon van 20Mbit profiel naar 16,5 Mbit profiel geplaatst

Dit was een tijdje nadat een buur ook vdsl aansluiting kreeg

De antwoorden op helpdesk waren steeds er is overspraak en daarmee was de kous af

Mijn vraag is nu ( ben gepensioneerde hoofdtechinicus telecom NMBS en weet waarover ik praat) waarom er dan niet eens gezocht wordt naar de oorzaak van die overspraak zodat lang aangesloten clienten ook op termijn zouden kunnen genieten van 30 Mbit profiel Ik had Intense abo maar gezien jullie mij op laagste profiel op vdsl2 zijnde 16,5 hadden geplaatst heb ik dan maar besloten te btalen voor wat ik krijg zijnde een comfort met optie onebperkt downloaden

Nu moet ik andere forums lezen dat nieuw aangesloten clienten meestal op 30mbit profiel worden aangesloten

Eva overtuig eens de technische diensten om zich eens in te spannen zodat iedereen op dat profiel geraakt die binnen de afstand vallen van ROP tot woning en niet worden uitgesloten omwege van de verzwakking want dit is dan een kabelprobleem die moet worden aangepakt Ter info de wijk waar ik woon is nog maar 12 jaar aangelegd

login fa851371
Beste Mansho,

Zo ver was ik al wel.

Dat was ook mijn vraag niet..

Mijn vraag was gewoon of dit mogelijk is ja dan nee
Reputatie 2
Badge +1
En dan is het antwoord... wachten tot 31/12. Indien mogelijk zal je automatisch overgezet worden. BGC kan hier moeilijk voor iedereen dit eens even apart gaan opzoeken.

Zoals overal gecommuniceerd... INDIEN technisch mogelijk krijg je een 30Mbit profiel tegen eind december. Als je erna geen 30Mbit profiel hebt, val je dus uit de boot. Wachten dus...
Beste,

Sneller is niet altijd beter, als jullie zeggen een perfecte verbinding te hebben op 20Mbit, LAAT DAT IN GODSNAAM STAAN !!!

Als je met een auto tegen 20 /uur tegen een boom rijd is er niks aan de hand, tegen 100 /uur zijn de risico's al wat groter...

Mijn raad als tech : Laten staan die lijn, niet zagen om sneller te gaan als je niet automatisch overgezet word.

Trouwens 25Mbit is een repair profiel voor 30Mbit....

Groetjes

Kristof
Ja is inderdaad zo , Kristof

die downloadsnelheid van 20 Mbps naar 25 Mbps interesseert me zo niet

Maar die uploadsnelheid van 1,5 Mbps naar 3.5 Mbps die wel en dit is een heel zachte aanrijding

Groetjes

jkk

Eigenlijk Kristof is da voor mij ook belangrijker een hogere upload omdat dit vlotter toelaat mijn website bij te werken of bestanden die mijn fotomodellen dan kunnen afhalen erop te zetten

Alleen haat ik als een computer op eigen initiatief bij testen van de lijnen het profiel verlaagt naar 16,5Mbit terwijl ik nooit last had maar zo als resultaat geeft dat ik nooit op profiel kan komen om hogere upload te verkrijgen

grtjs

guibert
Reputatie 2
Badge +1
@lion:

je haat het als een computer dat op eigen initiatief doet... maar misschien al eens nagedacht dat die misschien rekening houdt met ALLE gebruikers en niet alleen jouw situatie? Vermoedelijk reden van overspraak en dan is het wel noodzakelijk om je profiel na automatische metingen aan te passen.
@Mansho

ik begrijp dat wel en zeker uit mijn vroegere job zou ik dat kunnen aanvaarden

maar zo achterbaks lager profiel zonder de bewuste personen op de hoogte brengen dit kan niet

is zeker geen service zeker want ik had toen hoogste abo

maar nogmaals er zitten er maar 6 op die kabel in de wijk en het heeft maanden perfect gewerkt en er zijn maar twee aangeslotenen die op da profiel zijn gezet

ik heb dit nu vandaag doorgespeeld naar technici van belgacom (niet die van helpdesk) en wacht nu op hun antwoord De testen van gisterenavond bleken dat het verlagen niet nodig geweest is Men gaat nu andere testen uitvoeren

Reputatie 2
Badge +1
Is niet achterbaks... staat zelfs in de voorwaarden...
Ik kan eigelijk voor mij goeie nieuws melden

Men heeft nu eens een degelijk test gedaan en bleek dat die verlaging ten onrechte was

Ik sta nu reeds sinds deze namiddag op 30/6 profiel met een verzwakking tussen de 0,387 en 0,394 db op afstand van 289 meter en bleek zelfs dat de attainable snelheid 108,5 Mbs
Ik heb bij deze nog steeds geen antwoord gekregen op mijn vraag!

Ik dacht dat muisje en eva zich bezighielden met antwoorden geven?

nog niet zo veel van gemerkt blijkbaar.
Reputatie 2
Badge +1
Is hier al vrij regelmatig gepost in diverse topics dat je dient te wachten tot begin volgend jaar. Men kan echt niet voor iedereen hier zomaar dit even gaan nakijken...

Probeer anders eens in een privebericht naar Eva ?
Badge
Jezus Christus Lion , zagen omdat ge verlaagt naar 16.5 Mbit , zo een snelheid hebben we hier nog NOOIT bereikt , en dan maar klagen dat we niets constructiefs bijdragen , begin GVD bij uzelf.

Niet gij Hé Lion , Belgadom:)

Reageer